news-background
news-background

«شارون استون»: نمی‌توانم از انتشار نسخه سانسور نشده Basic Instinct جلوگیری کنم

 

نسخه 4K و ترمیم شده «غریزه اصلی» با نظارت «پل ورهوفن» تابستان امسال منتشر خواهد شد.

 

«شارون استون» اخیراً در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی استرالیایی گفته است که برای جلوگیری از انتشار نسخه ترمیم شده و 4K «غریزه اصلی» (Basic Instinct) «پل ورهوفن» هیچ قدرتی ندارد. ورهوفن شخصاً بر ترمیم این نسخه نظارت کرده و به گفته استودیوکانال پخش‌کننده بریتانیایی فیلم، صحنه‌هایی اضافی از استون و «مایکل داگلاس» در آن جای داده است. این نسخه ترمیم شده به مناسبت سی‌امین سالگرد اکران فیلم منتشر خواهد شد.

استون در این مصاحبه می‌گوید برای جلوگیری از انتشار نسخه سانسور نشده «غریزه اصلی» هیچ قدرتی ندارد: «قوانین جدیدی [در اتحادیه بازیگران] وضع شده اما این قوانین وقتی تصویب شدند که من، به عنوان یک زن جوان، در فیلم بازی کردم، و بنابراین در مورد من اعمال نخواهند شد.»

استون در کتاب خاطرات جدیدش «زیبایی دو بار زیستن» از صحنه جنسی و جنجالی فیلم «غریزه اصلی» می‌گوید. در آن صحنه شخصیت او در فیلم متهم به قتل است و در حال بازجویی شدن و لحظه کوتاهی با حرکت در حالت نشسته قسمتی از آلت تناسلی خود را نمایان می‌سازد. این بازیگر می‌گوید برای بازی در این صحنه او را فریب داده و گفته‌اند که بدن او در نسخه نهایی فیلم نشان داده نخواهد شد. اما نسخه سانسور نشده در اکران خصوصی ایجنت‌ها و وکلا به نمایش درآمده است.

استون در کتابش می‌نویسد: «این‌گونه بود که برای اولین بار نمای واژنم را دیدم، مدتی بسیار طولانی پس از آنکه به من گفته بودند: «چیزی قابل رؤیت نیست... حالا مشکل این بود. دیگر اهمیتی نداشت. من مانده بودم و بخش‌های [خصوصی بدنم] روی پرده. باید تصمیماتی می‌گرفتم.»

استون اضافه می‌کند که پس از آن اکران خصوصی با کارگردان مشاجره کرده است: «به اتاق آپارات رفتم، به صورت پل سیلی زدم، آن‌‌جا را ترک کردم، سوار ماشینم شدم و با وکیلم «مارتی سینگر» تماس گرفتم. مارتی به من گفت که آن‌ها اجازه نداشته‌اند فیلم را به این شکل منتشر کند. اینکه می‌توانم حکم بازداشت بگیرم. اولاً در آن زمان این صحنه می‌توانست سبب شود که فیلم رده‌بندی X بگیرد. یادتان که نرفته، سال ۱۹۹۲ بود، نه امروز که در نت‌فلیکس آلت تناسلی راست‌شده‌ی مرد را نشان می‌دهند. مارتی گفت طبق نظر «اتحادیه بازیگران» که من در آن عضویت داشتم، قانونی نبود که از من به این شکل فیلمبرداری کنند. فکر کردم: پوف [به‌خیر گذشت.]»

«مایکل داگلاس» در فیلم «غریزه اصلی» نقش کارآگاهی را بازی می‌کند که توسط مظنون اصلی یک پرونده‌ی قتل با بازی استون اغوا می‌شود.

استودیوکانال نسخه ترمیم شده و 4K «غریزه اصلی» را ۱۶ ژوئن در فرانسه و سپس ۱۷ ژوئن در استرالیا و نیوزلند پخش می‌کند. دیسک‌های بلوری و دی‌وی‌دی این نسخه ۱۴ ژوئن در بریتانیا و ۱۷ ژوئن در آلمان منتشر خواهند شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید