news-background
news-background

باکس آفیس: خوب، بد، جلف در صدر؛ خداحافظ بمبئی

سلام. با اخرین باکس افیس ایرانی سال 95 در خدمت شما عزیزان هستیم.

خوب، بد، جلف

این روزها یکی از بازارهای داغ، مربوط به ورود بازیگر به دنیای خوانندگی یا خواننده به دنیای بازیگری است، (که خوب البته به ما هم ربط خاصی ندارد) ، اما اقای جمشیدی که از فوتبال به دنیای سینما و ان هم طنز امده است، گل سر سبدی است که نمی شود نادیده اش گرفت. شاید به قول یکی از خواننده ها جمله : هر کس .... خوبی است، قرار نیست .... خوبی هم باشد، اگر مورد توجه قرار گیرد، بد هم نباشد.

فیلم خوب، بد، جلف که حدود 2 هفته از اکران ان می گذرد با در اختیار داشتن بیش از 130 سالن و با فروش 3 میلیارد و سیصد  میلیونی در رده اول فروش باکس افیس قرار دارد. لازم به ذکر است فروش پایان هفته گذشته این فیلم نزدیک به ششصد میلیون تومان بوده است و همانطور که مشخص است. این فیلم شروعی طوفانی داشته است.

این فیلم که ساخته اقای قاسم خانی است، طبق شعارهای اولیه درباره ان اینگونه ذکر شده است : فیلمی کمدی پلیسی که فکر می کنیم از ان خوشتان بیاید.

خلاصه داستان :

داستان این فیلم بعد از شهرت پژمان جمشیدی روایت می شود. جایی که تهیه کننده ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانی یک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیر منتظره، خارج از فیلم و سینما شوند.

بازیگران این فیلم :

حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی و با حضور مجید مظفری و رضا رویگری

مبارک

ترجیج می دهم راجب تصویر پوستر حرفی به میان نیاورم؛ چرا که بی هیچ نکته ای، شباهات بی چون چرای پوستر  به یکی از پوسترهای هالیوودی جایی برای گفتن حرف باقی نمی گذارد. اما خب،برویم به سراغ خود فیلم؛ همانطور که می بینید با سبکی نو از کمدی مواجه هستیم رئال انیمیشنی. برگرفته ای از کتاب کهن ما ایرانیان شاهنامه. این فیلم بدون شک یکی از بهترین های سبک خود و شاید اولین  عنوان مناسب برای این زمینه است. چنان که کارگردان این فیلم درباره ساخت ان اینگونه گفته است :

"خواستیم با مبارک و اسطوره های شاهنامه قابلیت های جوانان کشورمان در زمینه انیمیشن سازی و جلوه های ویژه را نه تنها در ایران بلکه در جهان به همگان نشان دهیم . ما در مبارک نشان می دهیم اگر به انیمیشن سازی در کشور بها داده شود هم تخصص در کشور وجود دارد وهم تکنولوژی آن را دارا هستیم. ما با مبارک می خواهیم از انیمیشن ایرانی حمایت کنیم."

اگر نظر بنده را بخواهید، شاید صدر جدول برای این فیلم برازنده تر بود. این فیلم با 2 هفته اکران و در اختیار داشتن بیش از 90 سالن سینما فروشی در حدود هفتصد میلیون را برای خود رقم زده است. فروش پایان هفته گذشته این فیلم چیزی در حدود 140 میلیون تومان بوده است.

خلاصه داستان :

داستان دختری است به نام گل پری با بازی‌ النازشاکردوست که درگیر ماجرای عروسک های می شود که از داستان های نقالی پدر بزرگش وارد زندگی او شده اند.

بازیگران این فیلم :

الناز شاکردوست و امیر رهبری

هلن

این فیلم ساخته اقای علی اکبر ثقفی است. وقتی به عوامل کارگردان و تهیه کننده فیلم نگاه می کردم، یاد صحبت های چند شب پیش مهران مدیری در برنامه دور همی افتادم؛ هم کارگردان و هم تهیه کننده این فیلم اقای علی اکبر ثقفی هستند و بنده باز بیش از این سخنی برای گفتن ندارم.

این فیلم ظاهرا قرار است یکی از مسائل روز مره زندگی برخی از مردم را بیان کند و فکر میکنم در هفته های اتی شاهد بالاتر امدن ان در جدول خواهیم بود. این فیلم با شروع اکران خود در هفته گذشته و با فروش پایان هفته 50 میلیونی خود، برای خود فروش کل نزدیک به صد و پنجاه میلیون تومانی را رقم زده است. لازم به ذکر است، تعداد سالن های در اختیار این فیلم نزدیک به 50 سالن می باشد.

خلاصه داستان :

داستان دختری است که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می گیرد.

بازیگران این فیلم :

رویا نونهالی، پژمان بازغی، روشنک گرامی، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا، اشکان مهری، سارا کاشفی و امین حیایی

 

سلام. بمبئی

سلام بمبئی پس از حدود 3 ماه درجا زدن را اغاز کرده است. این فیلم اکنون با در اختیار داشتن 45 سالن سینما و فروش پایان هفته 48 میلیونی به فروش کل 13.5 میلیاردی دست پیدا کرده است. این خبر بی شک به دل طرفداران فرهادی و فروشنده است. چرا که به قول برخی از دوستان فیلم های ابکی ایرانی کجایی بی خود و بی خود فروش بالایی دارند و مردم عادت کرده اند برای دیدنشان بروند.

هفت ماهگی  در رده  پنجم جدول

هفت ماهگی بعد از چند هفته هنوز به مانند قبل دقیقا پایین تر از سلام بمبئی قرار دارد. این فیلم نیز پس از 8 هفته اکران با فروش پایان هفته 38 میلیون تومانی به فروش کل 2.5 میلیاردی رسیده است و ظاهرا جای پیشرفت زیادی نخواهد داشت.

پس از این 5 صدر نشین در رده ششم  افسونگر را داریم که فیلمی از اقای حسن تبریزی است. این فیلم با 2 هفته اکران و فروش پایان هفته 27 میلیون تومانی به فروش کل 175 میلیون تومانی دست یافته است.

خلاصه داستان :

شایان (پژمان بازغی) وکیل مدافعی که در اوج موفقیت قرار دارد، دلباخته زنی می گردد و در جریان پرونده ای سعی دارد پرونده را از مسیر قانونی خارج کند. وی که تمام موفقیتش را مدیون همسرش دیبا (لیلا اوتادی) می باشد، با ورود رویا (شقایق فراهانی) که به عقد موقته وی درآمده، با افشای راز زندگی مخفی اش، در موقعیت مشابه پرونده قرار می گیرد و تمام اعتبار زندگیش را در مرز فرو پاشی می بیند.

بازیگران این فیلم :

پژمان بازغی، لیلا اوتادی، تیرداد کیایی، نیلوفر شهیدی، نگار فروزنده و شقایق فراهانی، با حضور سیاوش تهمورث، نعیمه نظام دوست، امیر نوری، سعید داخ و داود شیر علی

--------------

در رده هفت و هشت به ترتیب فیلم های خانه ای در خیابان چهل و یکم و شاباش را با فروش های کل : 900 و 560 میلیون تومانی در لیست داریم. در رده نهم باز با فیلمی جدید به نام ماحی روبرو می شویم . این فیلم نیز با 2 هفته اکران و فروش پایان هفته 15 میلیون تومانی به فروش کل 115 میلیون تومانی تا به این لحظه دست یافته است.

خلاصه داستان :

داستان این فیلم كه بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام "ماحي" است. شرایطی كه بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می شود.

بازیگران این فیلم :

آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی

در رده دهم جدول نیز چهار اصفهانی در بغداد را داریم که پس از 9 هفته اکران فروشی نزدیک به 1 میلیارد و سیصد میلیون تومان برای خود رقم زده است.

=====================================================================================

این هفته پیش از بستن این فروش پایان هفته، چند خط سخن کوتاه داریم.

2 شب پیش بود که اقای بازغی مهمان برنامه دور همی بود و از وضعیت بد کارگردانان و بازیگران سینمای ایران می گفت. اما امروز که باکس افیس را مرور میکردم، فروش های میلیاردی و میلیونی هر هفته را که می دیدم، واقعا درک وضع خراب برایم کمی دشوار شد. یا بنده حساب کتاب اشتباهی دارم. یا مردم به صورت نسیه به سینما می روند یا پول ها غیب می شوند یا من نمیدانم چه میشود. اما اخر اقا بازغی که الان در لیست جدولی چند فیلم را حضور دارند، اگر هر فیلم حتی 100 میلیون فروش کند، واقعا شما امنیت و اینده ندارید؟

تنها می توانم به این بزرگوار و عزیزان از این قبیل توصیه کنم، بد نیست قبل از درخواست از مسئولین برای رسیدن به وضع زندگی بازیگران و کارگردانان عزیز، نگاهی هم به وضع زندگی مردم عادی داشته باشند. مردمی که در چند قدمی عید نوروز و نو شدن سال توان مالی خرید لباس نو برای فرزندان خود را ندارند و فکرشان نه تنها اینده و امنیت شغلی نیست که شکست غرور کنونی پیش خانواده هاست.

س.ن

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید