news-background
news-background

سریال «Blue Planet 2»: برای اولین بار هشت‌پایی در حال ساختن زره دیده شد

تا به حال هیچ کس به دقت اعضای سریال «Blue Planet 2» موجودات زیر دریا را بررسی نکرده است، و آن‌ها اکنون رفتارهایی از این موجودات دیده‌اند که تا به حال مشاهده نشده بود.

در قسمت دوم سریال، تحت عنوان «The Deep»، یک ماهی را دیدیم که ساکن عمیق‌ترین نقطه دریا بود، و حالا در قسمت 5، «Green Seas»، هشت‌پایی را دیدیم که در حال انجام کاری کاملاً عجیب بود.

زمانی که هشت‌پا توسط یک کوسه پیجما دنبال می‌شد - برای فرار پاهایش را به دور خود پیچید - و از صدف‌های روی زمین زرهی برای خود ساخت. با اینکار او شبیه سنگ‌های کف دریا به نظر می‌رسید و کوسه را کاملاً گیج کرد. یکی از فیلم‌برداران می‌گوید: «اینکه چطور کوسه را گول زد واقعاً خارق‌العاده بود، هشت‌پا واقعا هوشمندانه عمل کرد.»

«دیوید اتنبرو» نیز گفت: «به لطف تعهد راجر و کریگ «فیلم برداران»، این رفتار حیرت انگیز هشت‌پا الان به جامعه علمی شناسانده شد.» در ادامه این قسمت، نیز دیدیم که یک میگوی آخوندکی زوجش را بعد از 20 سال به خاطر ماده دیگری ترک کرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶

مستندهای سریالی مثل planet earth، blue planet، frozen planet، great migration، great events و bbc life جزو بهترین آثار این قرن محسوب میشن. اگه علاقه دارین پیشنهاد میکنم اینها رو ببینید

نمایش اسپویل