news-background
news-background

مرور راه دراز سریال Hannibal برای تولید فصل چهارم پس از گذشت پنج سال

قسمت پایانی «هنیبال» به پنجمین سالگرد پخش خود نزدیک می‌شود. آیا سازندگان به زودی تولید فصل جدید را تأیید خواهند کرد؟

وقتی که نت‌فلیکس اعلام کرد سه فصل ابتدایی سریال «هنیبال» (دانلود سریال Hannibal با لینک مستقیم) اوایل ژوئن در اختیار مشترکینش قرار می‌دهد، «مدس میکلسن» با طرح این  پرسش که «آیا فصل چهارم هنیبال در راه است؟» دوباره دوست‌داران سریال را به گمانه‌زنی وادار کرد. آن‌ها از آگست سال ۲۰۱۵ وقتی پخش فصل سوم از شبکه‌ی NBC به پایان رسید، منتظر تأیید فصل چهارم مانده‌اند. هم میکلسن و هم «برایان فولر» خالق سریال از آن زمان تاکنون بارها به تولید ادامه‌ی سریال ابراز تمایل کرده‌اند، اما انتظار هواداران به پنج سال رسیده و هنوز اپیزود جدیدی در کار نیست. آیا انتشار سه فصل ابتدایی سریال از نت‌فلیکس نشانه‌ی تولید فصل چهارم است؟

فولر ژوئن سال ۲۰۱۵ در مصاحبه با «والچر» پس از آنکه شبکه‌ی NBC اعلام کرد سریال به پایان رسیده است، گفت: «شبکه‌ی NBC سریال را کنسل کرد. اما این موجب نمی‌شود ما تنوانیم سریال را به طریقی ادامه دهیم.» فولر به هواداران یادآور می‌شد که شبکه‌ی NBC تنها پخش‌کننده‌ی «هنیبال» است نه تولید‌کننده‌ی آن. این سریال توسط کمپانی فیلمسازی گومون فرانسه تولید شد، به این معنا که فولر می‌تواند «هنیبال» را پس از پایان پخش آن در NBC به شبکه‌ یا پلتفرم دیگری در آمریکا ببرد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

فولر در آن مقطع به «والچر» گفت که چند گزینه را برای فصل چهارم بررسی کرده و یکی از آن‌ها شبکه‌ی آمازون بوده است. فولر گفت امکان پخش فصل چهارم به دلیل قراردادش با آمازون برای سه فصل ابتدایی ممکن نیست، هرچند تأکید کرد که نت‌فلیکس به این سریال علاقه‌ نشان داده است. اکنون با قراردادی که موجب انتشار سه فصل اول از طریق نت‌فلیکس شده، شاید فصل چهارم «هنیبال» از بزرگ‌ترین سرویس استریمینگ دنیا پخش شود. فولر تا این لحظه واکنشی رسمی به این شایعات نشان نداده است.

فولر ژوئن سال ۲۰۱۶ نیز در مصاحبه با «کلایدر» گفته بود که منتظر بوده «دو سال از پخش آخرین قسمت سریال بگذرد» تا گزینه‌هایش را بررسی کند. او گفت: «آگست سال ۲۰۱۷ زمانی است که ما می‌توانیم مذاکرات خود را در این باره آغاز کنیم. آن‌گاه می‌توانیم بررسی کنیم که صلاح شخصیت‌ها و داستان در چیست، و چه کسانی به همکاری علاقه‌مندند و چگونه می‌توانیم انجامش دهیم. بازیگران آماده‌اند، من آماده‌ام. مسئله تنها یافتن زمان درست است تا برنامه‌ی همه تنظیم باشد، اما خود من بسیار دوست دارم که داستان‌ را با «هیو دنسی» و «مدس میکلسن» پیش ببرم.»

فولر تا آگست سال ۲۰۱۷ منتظر ماند تا مشکلات حقوقی رمان «سکوت بره‌ها» نوشته‌ی «توماس هریس» برطرف شود. سه فصل اول سریال عناصری از رمان‌های «هنیبال» و «اژدهای سرخ» هریس را در هم آمیخته بود، و فولر برای فصل چهارم در نظر داشت از رمان «سکوت بره‌ها» الهام بگیرد که در سال ۱۹۹۱ فیلمی به همین نام به کارگردانی «جاناتان دمی» بر اساس آن به تولید رسیده بود. بنابراین احتمال معرفی شخصیت «کلاریس استرلینگ» در فصل چهارم «هنیبال» وجود دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در دسامبر سال ۲۰۱۶، فولر در پادکست «شوک ویوز» گفت که هنوز امیدوار است مشکلات حقوقی «سکوت بره‌ها» مرتفع شود و اضافه کرد: «به نظرم من اقتباس سینمایی فیلمی بی‌نقص است، اما گوشه و کنارهای جذابی برای روایت در یک سریال وجود دارد. امیدوارم که بتوانیم داستان را بازگو کنیم... فکر می‌کنم بهترین حالت برای بازیگران این باشد که گاهی یک مینی‌سریال شش تا هشت اپیزودی تولید کنیم. و این کار را بدون نظم خاصی انجام دهیم.»

فولر در ماه می سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» تأیید کرد که ایده‌ی او برای فصل چهارم «هنیبال» با استقبال میکلسن و دنسی مواجه شده است. او گفت: «همه‌ی ما از بازگشت به قصه هیجان‌زده‌ایم. موانعی سر راه وجود دارد... اما من ایده‌ی فوق‌العاده‌ی برای فصل چهارم دارم. در رابطه‌ی «هنیبال لکتر» و «ویل گراهام» فصل جدید و جالبی وجود دارد که بررسی آن فوق‌العاده خواهد بود. این طرح را با آقایان در میان گذاشته‌ام و هر دو علاقه نشان دادند.»

سپس آگست سال ۲۰۱۷ از راه رسید و «مارتا دی لورنتیس» تهیه‌کننده‌ی سریال با ارسال تصویری از خودش و فولر در کنار اکشن فیگور «هنیبال لکتر» آغاز مذاکرات برای فصل جدید را تأیید کرد. همزمان شدن این مذاکرات با آگست ۲۰۱۷ هواداران را بیش از پیش برای تولید قسمت‌های جدید طبق وعده‌ی نویسنده امیدوار کرد. اما با گذشت سه سال از آن تاریخ هنوز آینده‌ی «هنیبال» مبهم است.

فولر در ماه می سال ۲۰۱۹ از طریق صفحه‌ی توئیترش نوشت که برای فصل جدید سریال «هیچ‌کس تسلیم نشده» و اضافه کرد: «به روشنی گفته‌ام که می‌خواهم فصل چهارم را بسازم، بازیگران تمایل دارند و مارتا هم تمایل دارد. تنها به یک شبکه یا پلتفرم دیجیتال نیاز داریم. فکر نمی‌کنم ایده‌ی من تاریخ مصرف داشته باشد. فقط به کسی احتیاج داریم که مشتاق باشد.» بنابراین با افزوده شدن سه فصل اول «هنیبال» به نت‌فلیکس، هواداران امیدوار شدند که این پلتفرم ناجی سریال خواهد شد.

اما سرنوشت حقوق اقتباس از رمان «سکوت بره‌ها» و معرفی شخصیت «کلاریس استرلینگ» در فصل جدید چه می‌شود. به نظر می‌رسد که این طرح عملی نخواهد شد چرا که شبکه‌ی CBS در ماه ژانویه اعلام کرد که توسعه‌ی سریال تلویزیونی «کلاریس» (Clarice) را آغاز کرده است. فولر اوایل سال ۲۰۲۰ در صفحه‌ی توئیترش اعلام کرد که ام‌جی‌ام اجازه‌ی اقتباس از رمان «سکوت» و شخصیت کلاریس را نداده، اما این به معنای تولید نشدن فصل چهارم نیست.

فولر نوشت: «من و مارتا چندین بار تلاش کردیم که با همکاری ام‌جی‌ام شخصیت کلاریس را در داستان «هنیبال» بگنجانیم. آن‌ها در نهایت به ما گفتند که برای این شخصیت برنامه‌هایی دارند. فکر نکنید که این مسئله بر فصل چهارم و احتمالی «هنیبال» تأثیرگذار است چرا که ما هیچ‌وقت حقوق شخصیت کلاریس را در اختیار نداشته‌ایم.»

علی‌رغم تمایل فولر به ورود شخصیت کلاریس به قصه، در پایان فصل سوم هیچ نشانه‌ای از وجود این شخصیت دیده نشد. «هنیبال» همواره بر رابطه‌ی میان قاتل زنجیره‌ای با بازی میکلسن و «ویلیام گراهام» مأمور اف‌بی‌آی با بازی دنسی تمرکز داشت. فولر در سال ۲۰۱۵ گفته بود که فصل چهارم «محک دوباره و تفسیر مجدد رابطه‌ی هنیبال لکتر-ویل گراهام به شکلی منحصر به فرد باشد... از بسیاری جهات، فصل جدید سریال را به شکلی هیجان‌انگیز بازسازی می‌کند.»

فولر در مصاحبه با «والچر» گفت که ایده‌اش برای فصل چهارم «به‌شدت از نظر هنری وحشت‌‌آور و نیز الهام‌بخش است.» او ژوئن سال ۲۰۱۷ نیز گفته بود که فصل چهارم قرار است ترکیبی از «تلقین» (دانلود فیلم Inception با لینک مستقیم) و «قلب فرشته» (دانلود فیلم Angel Heart با لینک مستقیم) باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید