news-background
news-background

دیزنی+ پیش از پخش Peter Pan و Dumbo به مخاطبین هشدار می‌دهد

برای بعضی از فیلم‌های انیمیشن کلاسیک دیزنی هشدارهایی در مورد عقاید منسوخ شده درج شده است.

 

برای بعضی از فیلم‌های انیمیشن کلاسیک دیزنی که از سرویس استریمینگ دیزنی+ پخش شده‌اند، هشدارهایی در خصوص کلیشه‌های فرهنگی و عقاید منسوخ شده درج شده است. این هفته، دیزنی+ پیش از پخش بعضی از فیلم‌هایش پیام‌هایی به نمایش درآورد تا در مورد وجود محتوایی که ممکن است «رفتار نادرست با افراد یا فرهنگ‌ها» را به نمایش درآورد هشدار دهد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیزنی+ از نوامبر گذشته و همزمان با راه‌اندازی‌اش پیش از پخش بعضی عناوین هشدارهایی درج کرده بود، اما این هشدارها فیلم‌های بیشتری را هدف قرار داده. این فیلم‌های جدید «پیتر پن» (دانلود فیلم Peter Pan با لینک مستقیم)، «دامبو» (دانلود فیلم Dumbo با لینک مستقیم)، «گربه‌های اشرافی» (دانلود فیلم Aristocats با لینک مستقیم) و «خانواده سوئیسی رابینسون» (دانلود فیلم Swiss Family Robinson با لینک مستقیم) خواهند بود.

«رپ» گزارش می‌دهد که در این هشدارها آمده است: «این برنامه شامل نمایش منفی و/یا رفتار نادرست با افراد و فرهنگ‌ها می‌شود. این کلیشه‌ها هم در آن زمان و هم امروز غلط بوده‌اند. به جای حذف این محتوا، ما می‌خواهیم تأثیر آسیب‌زننده‌ی آن را به اطلاع برسانیم، عبرت بگیریم و با هم برای خلق آینده‌ای همه‌شمول‌تر بحث‌هایی آغاز کنیم. دیزنی خود را به خلق داستان‌های الهام‌بخش و برانگیزاننده‌ای که بازتاب‌دهنده‌ی تنوع غنی تجارب انسانی در سراسر دنیاست متعهد می‌داند.»

این پیام بیننده را به آموختن در مورد داستان‌هایی که جوامع را تحت تأثیر قرار داده‌اند تشویق می‌کند. در مورد فیلم «گربه‌های اشرافی» این پیام طولانی‌تر است و نسبت به توهین‌آمیز بودن شخصیت گربه‌ی «شون گون» با صداپیشگی یک صداپیشه‌ی سفیدپوست که لهجه‌ای نامفهوم دارد و با چوب غذاخوری پیانو می‌نوازد، و نیز اشعاری که زبان چینی را تمسخر می‌کند هشدار می‌دهد.

برادران وارنر نیز چنین پیام‌هایی را در دی‌وی‌دی‌های آثار کلاسیک و کارتونی «لونی تونز» (Looney Tunes) درج کرده و درباره‌ی توهین‌آمیز بودن بعضی از بخش‌هایش هشدار داده بود. پیش‌تر شبکه‌ی HBO Max هم فیلم «بر باد رفته» (Gone with the Wind) را ابتدا حذف و با اضافه کردن توضیحاتی به آن دوباره به سرویس اضافه کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۳

political correctness is killing everything. do not fall for it

نمایش اسپویل