news-background
news-background

«جان الیور»: طبیعی است که ترامپ فیلم نژادپرستانه «بر باد رفته» را به «انگل» ترجیح دهد

ترامپ هفته‌ی گذشته اسکار بهترین فیلم «بونگ جون هو» با «انگل» را تمسخر کرده بود.

«جان الیور» مجری بریتانیایی «دونالد ترامپ» را به خاطر انتقادش از اسکار تاریخی «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) به راحتی رها نمی‌کند. رئیس جمهور آمریکا ۲۰ فوریه در کلورادو از آکادمی به دلیل اهدای اسکار بهترین فیلم به درام «بونگ جون هو» فیلمساز اهل کره‌ی جنوبی انتقاد کرد. ترامپ در جمع هوادارانش پرسید: «مراسم اهدای جوایز آکادمی امسال چقدر بد بود؟ این مراسم را نگاه کردید؟ جایزه اهدا شد به... یک فیلم از کره‌ی جنوبی! این دیگر چه کاری بود؟ ما به اندازه‌ی کافی در مورد تعرفه‌ی واردات اختلاف نظر داریم. با این حال، اسکار بهترین فیلم سال را به او می‌دهند؟ آیا فیلم خوبی بود؟ نمی‌دانم. بیایید [فیلم‌هایی آمریکایی مثل] «بر باد رفته» را انتخاب کنید. لطفاً «بر باد رفته» را پس دهید.»

ترجیح «بر باد رفته» به «انگل» از سوی رئیس جمهور آمریکا دور از انتظار نبود، دست کم این چیزی است که «جان الیور» در ابتدای برنامه‌ی خود «هفته‌ی گذشته امشب» (دانلود سریال Last Week Tonight با لینک مستقیم) ادعا می‌کند. این مجری بریتانیایی می‌گوید فیلم «ویکتور فلمینگ» که در سال ۱۹۳۹ ساخته شد ترامپ را خوش آمده زیرا هم فیلم و هم رئیس جمهور هر دو نژادپرستند و سابقه‌ی بدرفتاری با زنان را دارند.

الیور می‌گوید: «طبیعی است که ترامپ از «بر باد رفته» خوشش بیاید! فیلم‌هایی را دوست دارد که به سخنرانی‌هایش شبیه باشند: به‌شکل زجرآوری طولانی، به‌شدت نژادپرستانه، و با محوریت شخصیتی ثروتمند و عجیب‌وغریب که زنی گریان را در خانه تنها می‌گذارد.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

الیور نمی‌داند چرا ترامپ تصمیم گرفته یک هفته پس از روی ایر رفتن مراسم اسکار در یک سخنرانی در موردش حرف بزند. «انگل» تنها هدف حملات ترامپ در سخنرانی نبود. او در مورد «برد پیت» ستاره‌ی «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو که هنگام دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل از مجلس سنا به خاطر صادر نشدن اجازه‌ی شهادت «جان بولتون» علیه ترامپ در فرایند استیضاح رئیس جمهور انتقاد کرده بود نیز تاخت. ترامپ گفت هرگز از طرفداران پیت نبوده و اضافه کرد: «او روی صحنه آمد کمی خودشیرینی کرد. او یک خودشیرین کوچک است.»

استودیوی نئون که «انگل» را در آمریکا پخش کرده و با آن به فروش ۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و در شبکه‌های اجتماعی گفت: «قابل درک است، زیرا نمی‌تواند [زیرنویس] بخواند.»

اپیزودهای جدید شوی «جان الیور» یکشنبه‌شب‌ها از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲

اینطور که مشخصه این آقا و امثالش فقط به دلیل اینکه مخالفن دوست دارند الکی حرفی زده باشند. مشخصه که اصلا فیلم برباد رفته رو ندیده. چون اگر میدید این حرف رو نمیزد. کجای داستان مرد خودخواه و کاری میکنه که اشک اسکارلت دربیاد؟ اگر فیلم رو ببینید متوجه خواهید شد که با نهایت وجود اسکارلت رو دوست داشت و اون اسکارلت بود که عاشق فرد دیگری شد.

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰

این "کمدین" های لیبرال و مارکسیست چند ساله گیر دادن به ترامپ و بقیه گروه های محافظه کار در اروپا و آمریکا و شبی نیست که ترامپ را با دلایل واهی به ضد زن بودن، ضد یهودی بودن یا نژاد پرستی متهم نکنند. این یارو برای چند سال هر شب به بوریس جانسون و طرفدار های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بد و بیراه می گفت آخرش جانسون هم یک اکثریت بزرگ تو پارلمان به دست آورد هم بریتانیا از اتحادیه اروپا بیرون رفت. بیشتر مردم تو غرب برای نظرات امثال الیور اهمیتی قائل نیستند.

نمایش اسپویل