news-background
news-background

«تیلدا سویینتون» در فیلم‌ جدید کارگردان The Souvenir و فیلمبردار In the Mood for Love بازی می‌کند

«تیلدا سویینتون» با حضور در فیلم‌های جدید «جورج میلر»، «وس اندرسون» و «جوانا هاگ»، یکی از پرکارترین بازیگران زن حال حاضر دنیاست. این هنرپیشه‌ی بریتانیایی همچنان با قدرت پیش خواهد رفت و در پروژه‌ی جدیدی با هاگ همکاری می‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سویینتون پس از آنکه بازیگری خود را با هاگ آغاز کرد، در سال ۲۰۱۹ دوباره با این فیلمساز همراه شد و در فیلم «سوغات» (The Souvenir) و سپس قسمت دوم همین فیلم تحت عنوان «سوغات: بخش دوم» (The Souvenir: Part II) به همراه دخترش «آنر سویینتون برن» که نقش یک فیلمساز را بازی می‌کند، بار دیگر به هاگ ملحق شد.

سویینتون در مصاحبه با مجله‌ی «ووگ» بریتانیا فاش کرده است که یک بار دیگر در پروژه‌ی جدیدی برای هاگ جلوی دوربین رفته است. او جزئیات بیشتری جز اینکه فیلم در ولز تولید شده افشا نمی‌کند اما به نظر می‌رسد که این فیلم «دختر ابدی» (The Eternal Daughter) نام دارد، توسعه‌ی آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شده، و «جوزف مایدل» و «کارلی سوفیا دیویس» در آن ایفای نقش کرده‌اند.

در این مصاحبه سویینتون می‌گوید که دخترش ممکن است از بازیگری فاصله بگیرد: «ما دیگر فراموشش کرده‌ایم، برای اینکه دخترم حالا دانشجوی روان‌شناسی و عصب‌شناسی در ادینبرو است. آنر فوق‌العاده است. او با یک سبک‌بالی و خلوص مثال‌زدنی وارد سینما شد، بدون اینکه مطلقاً بخواهد به جایی برسد.»

سویینتون به پروژه‌ی دیگری نیز پیوسته است و «گاردین» گزارش می‌دهد که او نقش اول فیلم «کریستفر دویل» را به دست آورده. این فیلم تحت عنوان «نقص ایمنی» (Immunodeficiency) در استرالیا فیلمبرداری خواهد شد و «جو اوداگیری» یکی دیگر از بازیگران آن است. فیلمنامه‌ی «نقص ایمنی» توسط دویل و «هی ون» به نگارش درآمده و داستانی در مورد یک پروفسور زنبورشناس روایت می‌کند که به استرالیا می‌رود اما یک زن جوان او را می‌رباید.

دویل در مورد این پروژه‌ی ۶ میلیون دلاری می‌گوید: «در مورد مشکلات بوم‌شناسانه است. در مورد زنبور است. نود درصد آنچه که می‌خوریم تنها به‌خاطر زنبورها وجود دارند. و البته، وقتی زنبور مذکر با ملکه جفت‌گیری می‌کند، می‌‌میرد. آیا این یک استعاره نیست؟ این یک داستان واقعی است! آن‌ها بین زمین و آسمان با هم نزدیکی می‌کنند که باورنکردنی است.»

دویل سابقه‌ی فیلمبرداری «در حال و هوای عشق» (In the Mood for Love) و «چانگ‌کینگ اکسپرس» (Chungking Express) را دارد و اخیراً در مورد همکاری دوباره با «وونگ کار وای» اظهار تمایل کرده است: «آن فیلم‌ها فقط توسط من و وونگ کار وای ساخته نشدند، [بلکه] با انرژی کسانی که در آن مقطع از تاریخ در آن مکان بودند خلق شد. متأسفانه حالا، همان‌گونه که احتمالاً می‌دانید، و به‌ویژه مطبوعات استرالیا اعلام می‌کنند، [آن انرژی] از بین رفته است. اما من این‌گونه فکر نمی‌کنم. به نظر من هنوز از آن برخورداریم و به نحوی دوباره تجدیدش می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید