news-background
news-background

«تری گیلیام»: خسته شدم از اینکه برای هر اشتباهی در دنیا مردان سفیدپوست را سرزنش می‌کنند

«تری گیلیام» خودش را یک «مرد روشن‌پوست لکه‌دار» می‌خواند و می‌گوید از اینکه برای هر خطا و اشتباهی در دنیا مردان سفیدپوست را ملامت می‌کنند خسته شده.

گیلیام روز شنبه در مصاحبه با «ایندیپندنت» می‌گوید: «در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که همیشه می‌توانید کسی را مسؤل شکست‌های خود بدانید، و من از این وضعیت خوشم نمی‌آید. دوست دارم مردم مسؤلیت‌پذیر باشند و دائماً انگشت‌ اتهام به سوی کسی دراز نکنند و بگویند: «تو زندگی مرا تباه کردی.»»

کارگردان در ادامه می‌گوید متهم‌کنندگان «هاروی واینستین» باید به خاطر انتخاب‌های غلط خود سرزنش شوند. گیلیام می‌گوید: «قربانیان زیادی در زندگی هاروی وجود دارند و من با آنان همدردی می‌کنم، اما هالیوود پر از انسان‌های بالغی است که می‌توانند انتخاب کنند. همه‌ی ما حق انتخاب داریم، و من می‌توانم به شما بگویم که چه کسی انتخاب کرده و چه کسی نه. از هاروی متنفرم. با او کار کرده‌ام و از بدرفتاری‌هایش آگاهی دارم.»

گیلیام در ادامه می‌گوید: «از بازیگران زن بسیار شناخته‌شده‌ای می‌توانم نام ببرم که پیش من می‌آمدند و می‌گفتند: «تری، چه کاری باید انجام دهم که بتوانم در فیلمت بازی کنم؟» نمی‌توانم درک کنم که چرا مردم به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی این مسائل وجود نداشته. متوجه هستم که مردان زمان درازتری قدرت را در اختیار داشته‌اند، اما من به عنوان یک مرد سفیدپوست خسته شده‌ام، از اینکه برای هر اشکالی که در دنیا وجود دارد سرزنش شوم. من کاری نکرده‌ام!»

گیلیام در حین برگزاری جشنواره‌ی فیلم «کارلووی واری» در سال ۲۰۱۸ در واکنش به برنامه‌های شبکه‌ی بی‌بی‌سی برای ایجاد تنوع نژادی و جنسیتی ادعا کرده بود: «می‌خواهم به دنیا بگویم که یک زن هم‌جنس‌گرای سیاه‌پوستم.» او در مصاحبه با «ایندیپندنت» با اشاره به اظهارات پیشین خود می‌گوید: «از عبارت سیاه و سفید خوشم نمی‌آید. حالا دیگر خودم را یک مرد روشن پوست لکه‌دار می‌خوانم. نمی‌توانم این رفتار سطحی و نژادی را که در حال گرفتارش هستیم تحمل کنم.»

او در پایان می‌گوید: «مردی هستم که به علت سفیدپوست بودنم تمام مشکلات دنیا تقصیر من است. بنابراین بهتر است مرد نباشم. بهتر است سفید نباشم. اما از آنجا که مردان را از لحاظ جنسی جذاب نمی‌دانم، باید به زنان گرایش پیدا کنم. چاره‌ی دیگری ندارم. دختران را ترجیح می‌دهم. اقدام منطقی همین است.»

«مردی که دن کیشوت را کشت» (The Man Who Killed Don Quixote) آخرین فیلم گیلیام از اواسط آپریل در بازار آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ دی ۱۳۹۸ ۰۰:۰۷

حرف حق

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۵۳

چقدر خوب گفته. در زمانی که همیشه در هر فیلم و سریالی باید چند سیاهپوست بازی کنند یا چند تا از جایزه ها به بازیگران سیاهپوست تعلق بگیره، یا در این روزها که فمینیسم چپول که کل رسانه‌ها رو گرفته و هالیوود رو در چنگ خودش داره و زنها حقشون بیشتره حتی اگر عدالت رعایت شده باشه، حرفهاش به دلم نشست. من نژادپرست یا ضدزن نیستم ولی این موجی که داره جهان رو فرا میگیره به شدت دلهره‌آوره.

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۵۸

خیلیها نمیدونن ایشون از چی حرف میزنن واقعا زمونه بدی شده مخصوصا برای سینما و تلویزیون. همه چی شده در مورد فمینیسم و سیاهپوست ها و همجنسگرا ها و نابود شدن کره زمین و این جور چیزها جالبتر اینکه تو همه این سناریو ها مردهای سفیدپوست مقصر هستن. این بدبخت مو قرمز ها رو که کلا دارن از همه چیز شیفت دیلت میکنن حتی اکثر بازیگرهای زن مو قرمز هم رنگ موهاشون رو عوض میکنن چون میدونن موضوع از چی قراره. تو اکثر فیلم ها و سریال ها مردهای سفیدپوست رو که یه کم صفات مردانه دارن یا بد نشون میدن یا به قول خودشون roast میکنن. شاید هرکی اینو بخونه خنده ش بگیره ولی یه جنگ مخفی علیه مردها در جریانه...

نمایش اسپویل
۱۶ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۴۹

کاملا موافقم. دیگه داره عوقم میگیره از این رنگین پوست بازی و فمینیسم بازی. از چپولیسم جهانی که تمام رسانه‌ها و مطبوعات و هالیوود رو در چنگ خودش داره. از کثافتایی که دختربچه بیمار سوئدی رو به جای اینکه پی بازی و بچگی کردن باشه وارد سیاست و گرمایش و از بین رفتن کره زمین میکنن و عکسشم که میره رو جلد تایم. حالم به هم میخوره از همشون.

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۵۷

راضیم ازت مرد :) خوب گفته :)

نمایش اسپویل