news-background
news-background

ایتان هاک: قسمت بعدی فیلم‌های‌ Before می‌تواند در مورد نیمه‌ دوم زندگی باشد

تولید قسمت چهارم داستان جسی و سلین همچنان محتمل است.

ژانویه‌ی ۲۰۲۰ بیست و پنجمین سالگرد اکران «پیش از طلوع» (Before Sunrise) به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» در جشنواره‌ی فیلم ساندنس ۱۹۹۵ است. این فیلم با بازی «ایتان هاک» و «ژولی دلپی»، در نقش دو جوانی که در قطاری به مقصد وین با یکدیگر آشنا می‌شوند و شب را در این شهر در کشور اتریش با هم سپری می‌کنند، در آن سال با نقدهای پرشور منتقدین همراه شد و یکی از محبوب‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما را آغاز کرد. دو دنباله‌ی بعدی فیلم هر کدام با هم ۹ سال بعد از قسمت قبلی به تولید رسیدند: «پیش از غروب» (Before Sunset) در سال ۲۰۰۴ و «پیش از نیمه‌شب» (Before Midnight) در سال ۲۰۱۳. هواداران در هفت سال گذشته به این پرسش فکر می‌کرده‌اند که آیا قسمت چهارم در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد یا نه. لینکلیتر و دیگر عوامل فیلم در این سال‌ها برای ساخته شدن قسمت بعدی ابراز تمایل کرده‌اند. هاک و لینکلیتر به تازگی در مصاحبه با نیو یورک تایمز در مورد ایده‌ی قسمت چهارم سخن گفته‌اند.

هاک می‌گوید: «وقتی که «پیش از نیمه‌شب» را به پایان رساندیم احساسی داشتم که پیش از آن هرگز تجربه نکرده بودم، احساسی که از پایان حکایت می‌کرد. «طلوع»، «غروب» و «نیمه‌شب» همگی به شکل عجیبی یک اثرند. این بدان معنا نیست که قسمت جدیدی مثلاً یک اپیلاگ ساخته نخواهد شد. فیلمی در مورد یک «پس از» (After) کنجکاوی‌برانگیز است، در مورد چیزی که با نیمه‌ی دوم زندگی سر و کار داشته باشد.»

لینکلیتر اضافه می‌کند: «شاید بهتر است صبر کنیم که آن‌ها به هشتاد سالگی برند و بعد از فیلم «عشق» (Amour) یک بازسازی طنز بسازیم، فیلمی که در آن یکی از شخصیت‌ها دیگری را از روی ترحم به قتل برساند. این احتمال را رد نمی‌کنم.»

ایده‌ی شکسته شدن سنت اکران فیلم‌های «پیش از» در یک بازه‌ی زمانی نه ساله و بازگشت جسی و سلین با استایلی شبیه به فیلم «عشق» قطعاً جذاب است و چشم‌انداز جدیدی برای شخصیت‌ها در قسمت احتمالی بعدی ارائه می‌دهد. هاک اغلب گفته است که برای بازگشت به نقش جسی به انرژی تازه‌ای نیازمند است و چندگانه باید تغییر شکل دهد.

در مصاحبه‌ی نیو یورک تایمز فاش می‌شود که بازیگران زنی مانند «گوئنت پالترو» و «جنیفر انیستون» برای نقش سلین تست بازیگری داده‌اند. انیستون در آن زمان هنوز در سریال «دوستان» نقش‌آفرینی نکرده بود. لینکلیتر برای این نقش به دنبال استعدادهای جدید می‌گشت بنابراین اصراری به استفاده از بازیگران آمریکایی نداشت.

لینکلیتر می‌گوید: «هنوز روشن نشده بود که باید بازیگر مرد فیلم اروپایی و بازیگر زن آن آمریکایی باشد یه به عکس. در پیش‌نویس اول فیلمنامه، نام شخصیت‌ها را کریس و تری گذاشتیم زیرا هر دو به نوعی برای هر دو جنسیت مناسب بودند.»

لینکلیتر سپس هاک و دلپی را انتخاب می‌کند با هم پیش از شروع فیلمبرداری و در حین آن بر روی فیلمنامه کار کردند. هاک و دلپی و لینکلیتر نامشان به عنوان نویسنده‌ی فیلمنامه ذکر می‌شود و هر دو فیلم «پیش از طلوع» و «پیش از نیمه‌شب» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی می‌شوند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۵۲

کاشکی کاشکی کاشکی ساخته بشه ... خیلی مشتاقم که پیری جسی و سلین رو هم ببینم.

نمایش اسپویل