news-background
news-background

حمایت «الیزابت اولسن» از بازی نویسندگان WandaVision با احساسات هواداران: من هم فکر می‌کردم «ایوان پیترز» از دنیای «اکس-من» آمده

«جک شیفر» نویسنده‌ی «وانداویژن» می‌گوید: «به نظر ما سریال به یک شخصیت شرور بزرگ نیاز نداشت.»

  [حاوی اسپویلر از سریال «وانداویژن»]  

اغلب هواداران «وانداویژن» (WandaVision) موافقند که معرفی ساختگی «ایوان پیترز» در نقش «پی‌یترو ماکسیموف/کوییک‌سیلور» در اپیزود پنجم یکی از بدترین و ضعیف‌ترین جنبه‌های داستان‌سرایی «دنیای سینمایی مارول» بود. پس از پخش آن اپیزود، هواداران مارول تصور کردند که «وانداویژن» آغازگر دنیاهای موازی است و شخصیت فیلم‌های «اکس-من» فاکس را به شخصیت‌های «دنیای سینمایی مارول» پیوند می‌زند. آن‌ها خود را آماده‌ی عوالم موازی می‌کردند چرا که «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول تأیید کرده بود فیلم «دکتر استرنج و دنیاهای موازی جنون» (Doctor Strange and the Multiverse of Madness) مستقیماً به «وانداویژن» متصل خواهد شد و «الیزابت اولسن» در آن فیلم نقش «واندا/اسکارلت ویچ» را تکرار می‌کند.

پیترز در فیلم‌های «اکس-من» نقش «کوییک‌سیلور» را بازی کرد، در حالی که در فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron) این نقش به «آرون تیلور جانسون» سپرده شده بود. این شخصیت در پایان «عصر اولتران» کشته شد. به دنبال ادغام فاکس و دیزنی، فایگی جواز استفاده از شخصیت‌های «اکس-من» در «دنیای سینمایی مارول» را به دست آورد، به همین علت بود که بازی پیترز در نقش کوییک‌سیلور موجب شد که هواداران در مورد حضور «پاتریک استوارت» و «مایکل فاسبندر» در «وانداویژن» گمانه‌زنی کنند.

اما هیچ‌یک از این تئوری‌ها واقعیت نداشت چرا که پیترز نقش شخصیتش در فیلم «اکس-من» را بازی نمی‌کرد. در اپیزود پایانی «وانداویژن» فاش شد که پیتترز یکی از شهروندان «وست‌ویو» به نام «رالف بونر» است که توسط «آگاتا هارکنس» با بازی «کاترین هان» طلسم شده. بازی با احساسات هواداران انتقادات زیادی را در پی داشت تا جایی که اولسن در مصاحبه با «ورایتی» اعتراف کرد که حتی خود او تصور می‌کرده که پیترز از دنیای «اکس-من» به «دنیای سینمایی مارول» ورود کرده است.

اولسن می‌گوید: «وقتی شنیدیم که ایوان این نقش را بازی می‌کند، هوش از سرم پرید. این اولین بار بود که ادغام می‌شدیم! باورکردنی نبود! اما بعد دیدیم که روش زیرکانه «جک شیفر» [نویسنده] بسیار رضایت‌بخش است. همکاری با ایوان برای بازی در نقش این نسخه از شخصیت پی‌یترو بسیار لذت‌بخش و عجیب و جالب بود... جک، خیلی دوستش داشتم. از تو متشکرم.»

اولسن در ادامه می‌گوید در حین فیلمبرداری «وانداویژن» از برنامه‌های مارول برای خلق دنیاهای موازی آگاهی نداشته است: «در مورد دنیاهای موازی در زمان فیلمبرداری سریال آگاهی نداشتم. بنابراین تصور نمی‌کردم که این اتفاق در حال وقوع است. فکر می‌کردم روشی زیرکانه است برای وارد کردن پی‌یترو به داستان. تا وقتی که کار بر روی دنباله‌ی «دکتر استرنج» را آغاز نکردم، از برنامه‌های بزرگ‌تر برای دنیاهای موازی بی‌اطلاع بودم.»

در طول نه هفته پخش «وانداویژن» از دیزنی+، هواداران تئوری‌های مختلفی را در مورد شخصیت‌های سریال از جمله خرگوش «آگاتا هارکنس» مطرح کردند. آن‌ها تصور می‌کردند که این خرگوش ممکن است در واقع شخصیت شرور «مفیستو» یا رالف همسر آگاتا باشد، یا حتی رالف و مفیستو در واقع یک هویت باشند. هیچ‌یک از این پرسش‌ها در سریال پاسخ داده نشد، اما «سینیور اسکرچی» خرگوش آگاتا، همان‌گونه که بینندگان حدس زدند یک خرگوش معمولی نبود.

«مت شکمن» کارگردان «وانداویژن» به‌تازگی در مصاحبه با «کوین اسمیت» فاش می‌کند که صحنه‌ی اکشنی که از فیلم «نادان‌ها» (The Goonies) الهام‌گرفته شده بود فیلمبرداری کرده بودند که نشان می‌داد خرگوش به یک نیروی اهریمنی بدل می‌شود. این صحنه در نهایت حذف شد چرا که جلوه‌های ویژه‌اش به پایان نرسید.

شکمن می‌گوید: «ما در واقع صحنه‌ای برای سینیور اسکرچی برنامه‌ریزی کرده بودیم که در نهایت موفق به انجامش نشدیم زیرا در قسمت پایانی مهره‌های شطرنج بسیار زیادی وجود داشت. اما صحنه‌ی کاملی داشتیم که دارسی، مانیکا و رالف با بچه‌ها ملاقات می‌کنند و در خانه‌ی آگاتا به سر می‌برند، و فکر می‌کنند که شاید بهتر باشد که دارک‌هولد را از زیرزمین به سرقت ببرند زیرا بچه‌ها وقتی به گروگان گرفته شدند آن را دیده بودند.»

شکمن در ادامه می‌گوید: «به آن پایین می‌روند تا کتاب را به دست آورند و وقتی در همان حین خرگوش در مقابل کتاب ظاهر می‌شود. آن‌ها فکر می‌کنند: «سینیور اسکرچی است، بهتر از این نمی‌شود!» و می‌خواهند نوازشش کنند که ناگهان تغییر شکلی از نوع فیلم «گرگینه آمریکایی در لندن» (American Werewolf in London) روی می‌دهد و خرگوش به اهریمنی عظیم تبدیل می‌شود. سپس صحنه‌ای شبیه به فیلم «نادان‌ها» به وجود می‌آید وقتی که تلاش می‌کنند از خرگوش فرار کنند. فیلمبرداری‌اش کردیم، اما نتوانستیم تمامی جلوه‌های ویژه را اعمال کنیم. سکانس فوق‌العاده و بسیار جذابی بود و همه کارشان را عالی انجام دادند، اما در نهایت باید کنارش می‌گذاشتیم چون داستان را در آن هرج‌ومرج به انحراف می‌کشاند.»

کارگردان تأیید می‌کند که «سینیور اسکرچی» یک اهریمن است، اما «مفیستو» بودن او قطعی نیست. بسیاری از هواداران «وانداویژن» پیش‌بینی می‌کردند که شخصیت شرور «مفیستو» در واقع در پشت صحنه «واندا/اسکارلت ویچ» را هدایت می‌کند.

«جک شیفر» نویسنده‌ی «وانداویژن» در مصاحبه‌ی دیگری در پاسخ به این پرسش که چرا «مفیستو» در سریال ظاهر نشده می‌گوید: «به نظر ما سریال به یک شخصیت شرور بزرگ نیاز نداشت. یعنی شخصیت شرور بزرگش اندوه است، می‌دانید، و این داستانی بود که روایت می‌کردیم، اما در کنارش شخصیت‌های شرور دیگری در شکل آگاتا هارکنس داشتیم که آرامش واندا را تسهیل کرد، بنابراین بله، از نتیجه راضی بودیم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید