news-background
news-background

آیا سریال The Simpsons شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده بود؟

هواداران «سیمپسون‌ها» (دانلود سریال The Simpsons با لینک مستقیم) تردیدی ندارند که سریال شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده است. تاکنون بیش از ۲۰۰ تن در کشور چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و چند مورد دیگر در بریتانیا و ایالات متحده بستری شده‌اند. بعضی از هواداران در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند که «مت گرونینگ» خالق سریال «سیمپسون‌ها» در دهه‌ی ۱۹۹۰ شیوع ویروس را ‌پیش‌گویی کرده است.

در یکی از اپیزودهای فصل چهارم که تحت عنوان «مارج در زندان» (Marge In Chains)  در سال ۱۹۹۳ روی ایر رفت، کارگر یک کارخانه روی دستگاه بلندر سرفه می‌کند و با ارسال دستگاه به اسپرینگ‌فیلد، ویروس «آنفولانزای اوزاکا» به ایالات متحده می‌رسد. اغلب مردم شهر بیمار شده و هرج‌ومرج ایجاد می‌شود و در نهایت مارج به زندان می‌افتد.

هواداران سریال در شبکه‌های اجتماعی از شباهت‌های این اپیزود که ۲۷ سال قبل پخش شده با آنچه در سراسر دنیا در حال وقوع است گفته‌اند. با این حال منشأ ویروس سریال اوزکای ژاپن است و منشأ کرونا ووهان چین. یکی از کاربران توئیتر می‌نویسد: «سریال «سیمپسون‌ها» مرا می‌ترساند. این اپیزود ۲۷ سال قبل و در سال ۱۹۹۳ روی ایر رفته است.» یک کاربر دیگر می‌گوید: ««سیمپسون‌ها» همه‌چیز را پیش‌بینی کرده‌اند و من می‌ترسم.»

ویروس کرونا تنها چیزی نیست که این سریال انیمیشن در طول ۳۱ سال گذشته پیش‌بینی کرده است. هواداران تیزبین پیش‌تر پیش‌بینی ویروس ایبولا، ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نتایج جام جهانی و اجرای «لیدی گاگا» در سوپر بول و برنده‌ی سه دوره از این مسابقات را کشف کرده‌اند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۲:۴۳

سیمپسون‌ها با این‌همه اپیسود، تک‌تک جای‌گشت‌های ممکن رو پوشش دادن هر اتفاقی بیفته این‌تو هست :))))))

نمایش اسپویل
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۵۲

این پیش بینی نیست، بلکه آینده سازیه. یعنی از قبل برای یک سری اتفاقات برنامه دارن و اونها رو توی فیلم‌ها و انیمیشن‌هاشون ذره ذره به مخاطب القا می‌کنن تا عادی سازی بشه البته اهداف دیگه‌ای هم هست که از حوصله‌ی بحث خارجه

نمایش اسپویل
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۲۳

بابا منم ۸۰۰ قسمت انیمیشن میساختم همه چی توش پیدا میشد اینا همش همه چی رو ربط میدن الکی

نمایش اسپویل