مارک والبرگ: مذهب در هالیوود «محبوب» نیست

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

والبرگ می‌گوید آدم‌ها «باید بهترین نسخه خودشان» باشند.

«مارک والبرگ» در مصاحبه با برنامه «تودی» شبکه ان‌بی‌سی از گرایش هرچه بیشترش به مذهب کاتولیک در سال‌های اخیر گفته است. او پیش‌تر گفته بود که بازی در فیلم «پدر استو» (Father Stu) سبب شده در مورد دین و مذهب تجدید نظر کند.

والبرگ در این مصاحبه می‌گوید: «[مذهب] همه‌چیز است، استطاعت چیزهای زیادی را به من داد. خداوند [مسیح] برای نجات قدیسان نیامده. برای نجات گناهکاران آمده... ما باید بهترین نسخه از خودمان باشیم، و من با تمرکز بر ایمان، این امکان را داشته‌ام.»

والبرگ ادامه می‌دهد: «یک موازنه است. نمی‌خواهم چیزی را به کسی تحمیل کنم، اما من ایمانم را انکار نمی‌کنم. این حتی گناه بزرگ‌تری است. می‌دانید، در صنعت ما محبوب نیست، اما می‌دانید، من نمی‌توانم ایمانم را انکار کنم. برای من مهم است که به دیگران بگویم. دوستانی دارم از انواع موقعیت‌های اجتماعی و انواع مذهب‌ها دارم، بنابراین احترام به آن‌ها هم مهم است.»

والبرگ می‌گوید: «وقتی وارد سینما شدم و از موسیقی گذار کردم، متوجه شدم که در زندگی به انضباط زیادی احتیاج دارم. و این انضباط استطاعت چیزهای زیادی به من داده است. می‌خواهم این را به مردم بگویم. بنابراین چه با روزه گرفتن، دوری از چیزهای دیگر، و وقت گذراندن بیشتر با خدا در نماز چه با تأمل عمیق و چنین مسائلی اهمیت دارند.»

بازیگر «تبدیل‌شوندگان» (Transformers) ادامه می‌دهد: «خدا از چیزهایی که می‌خواهد از آن‌ها پرهیز کنید را می‌داند. همه ما می دانیم چه کارهایی باعث می‌شود احساس گناه کنیم، و باعث نمی‌شوند احساس خوبی نداشته باشیم. بنابراین پرهیز از آن چیزها و تمرکز بر عادت‌های خوب در مقابل عادت‌های بد آدم‌ها را به چالش می‌کشد تا بهترین نسخه خودشان باشند.»

والبرگ پیش‌تر از احساس گناه بازی در فیلم‌هایی چون «شب‌های عیاشی» (Boogie Nights) گفته بود: «همیشه امیدوارم که خداوند طرفدار سینما باشد و بخشنده، چون در گذشته تصمیمات بدی گرفته‌ام. «شب‌های عیاشی» در صدر این فهرست است.»

او در سال ۲۰۲۲ گفته بود که امیدوار است «پدر استو» برای تولید «محتوای ارزشمندتر» الهام‌بخش سینماگران هالیوود باشد.