تانگ وی به کارگردان Decision to Leave: «زندگی من را کامل کردید»؛ پارک چان-ووک: از فیلم Vertigo هیچکاک الهام نگرفته‌ام

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

«تانگ وی» بازیگری چینی «تصمیم جدایی» (Decision to Leave) به کارگردانی «پارک چان-ووک» کره‌ای در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در کن که امروز سه‌شنبه (۲۴ مه) برگزار شد می‌گوید پس از دیدن نسخه تمام شده فیلم در جشنواره زندگی خود را کامل شده می‌بیند. این فیلم دوشنبه این هفته به نمایش درآمد و با پنج دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد.

تانگ می‌گوید: «این اولین بار نیست که با یک فیلمساز کره‌ای همکاری می‌کنم. پارک کارگردان به ما بازیگران اطلاعات زیادی داد، اما در عین حال نسبت به موضوع فیلم محافظه‌کارانه برخورد کرد... پس از دیدن فیلم در روز گذشته، به [پارک] گفتم که تو بخشی از زندگی من را کامل کردی.»

این بازیگر ادامه می‌دهد:‌ «ساختن این فیلم هیچ‌گونه مصائبی نداشت، فقط لذت بود. البته چالش‌هایی عملی وجود داشت چون زبان کره‌ای را به‌خوبی حرف نمی‌زنم.» تانگ در زندگی واقعی با «کیم تائه-یونگ» فیلمساز کره‌ای ازدواج کرده و با این زبان آشناست.

پارک ادعای الهام گرفتن از فیلم «سرگیجه» (Vertigo) «آلفرد هیچکاک» را رد می‌کند و می‌گوید: «پیش از این هیچ‌وقت به این موضوع فکر نکرده بودم، اما می‌توانم ارتباطش را درک کنم.»

کارگردان «اولدبوی» (Oldboy) در ادامه نمی‌پذیرد که در ژانر اکشن تخصص دارد: «لزوماً از صحنه‌های بدلکاری یا اکشن لذت نمی‌برم. اما بخش‌هایی از فیلم به چنین صحنه‌هایی نیاز داشت. در آن مورد، سعی کردم تا جای ممکن این صحنه‌ها را درخور بسازم.» این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم حاوی صحنه‌های جنسی و خشونت‌آمیز کمی است می‌گوید: «همین سؤال را دیروز در جلسه‌ای که با پخش‌کنندگان داشتم از من پرسیدند. فیلم من نیازی به برهنگی و خشونت نداشت.»

«تصمیم جدایی» یک فیلم رمانتیک و معمامی توصیف شده در مورد کارآگاهی با بازی «پارک های-ایل» بازیگر «میزبان» (The Host) و «خاطرات قتل» (Memories of Murder) که در دام عشق بیوه زنی مرموز با بازی «تانگوی» بازیگر «شهوت، احتیاط» (Lust, Cautious) «انگ لی» می‌افتد وقتی که زن به مظنون اول یک پرونده قتل تبدیل می‌شود. دیگر بازیگران فیلم «گو کیونگ-پیو»، «پارک یونگ-وو» و «لی جانگ-هیون» خواهند بود.