چرا برد پیت و جرج کلونی دستمزد کمتری برای فیلم جدیدشان درخواست کردند

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فیلم جدید «جرج کلونی» و «برد پیت» با همکاری استودیوی اپل ساخته خواهد شد. اپل در نبردی نزدیک با دیگر استودیوها و شبکه‌های استریم موفق به خریداری این پروژه شد، اما بازیگران «یازده یار اوشن» (Ocean's Eleven) پیش از پذیرش نقش‌هایشان در فیلم جدید، درخواست دستمزد کمتری کرده بودند.

کلونی در مصاحبه با «ددلاین» می‌گوید انتظار استقبال از پروژه جدیدش به نویسندگی و کارگردانی «جان واتس» (Spider Man: No Way Home) را نداشته است:‌ «لحظات هیجان‌انگیزی بود چرا که باید یکی از آن نبردهای سخت برای خریداری پروژه بوده باشد که گاهی پیش می‌آید. رقابت تقریباً شدیدی به وجود آمد و اپل رقم بسیار بزرگی به من و برد پیشنهاد کرد، اما گفتیم مایلیم دستمزد کمتری بگیریم اگر تضمین کنید که فیلم در سالن‌های سینما اکران خواهد شد، و آن‌ها گفتند عالی است.»

در این مصاحبه آمده است که ۱۰ استودیو برای خریداری فیلم صف بسته بوده‌اند. داستان این فیلم تریلر در مورد دو دلال است که به یک مأموریت گماشته می‌شوند. کلونی که به‌تازگی «بار مهربانی» (The Tender Bar) را اکران کرده، می‌گوید در دنیای امروز شبکه‌هایی چون نتفلیکس، آمازون و اپل می‌توانند هم-زیستی داشته باشند به این علت که این غول‌های استریم یک جای خالی را در هالیوود پر کرده‌اند.

کلونی می‌گوید: «واقعاً جالب است، چون حدود ۲۰ سال قبل، شروع کردم به فیلم‌های متفاوتی که می‌خواستم بسازم، و با استیون اسپیلبرگ آلن هورن را تحت فشار قرار دادیم تا وارنر ایندیپندنت را خلق کند. مدتی فعال بود. جایی می‌خواستیم که بتوانیم فیلم‌های بزرگسالانه کم‌هزینه [مانند] «مایکل کلیتون» (Michael Clayton) و «پا در هوا» (Up in the Air) را بسازیم. تولید چنین فیلم‌هایی سخت بود، اما چند استودیوی کوچک بود که می‌شد با آن‌ها همکاری کرد.»

کلونی ادامه می‌دهد: «شبکه‌های استریم جایگزین آن [استودیوهای کوچک] شده‌اند. و خوب، خبر خوب این است که هنوز راهی برای تولید چنین فیلم‌هایی وجود دارد، بخش دیگر این خبر خوب این است که آمازون و نتفلیکس مشتاقند این فیلم‌ها را در سالن‌های سینما اکران کنند، تا هم-زیستی وجود داشته باشد. فکر می‌کنم این جنبه هیجان‌انگیزی است چرا که فیلم‌هایی چون «بار مهربانی» من قرار نیست در سه هزار سالن سینما اکران شوند. برای این اکران گسترده طراحی نشده‌اند.»

کلونی در ادامه از کمدی جدیدش «بلیت بهشت» (Ticket to Paradise) با بازی «جولیا رابرتس» می‌گوید: «فیلم‌های بسیاری هست که هنوز دیدنشان روی پرده‌های بزرگ سینما لذت‌بخش است. فیلمی که من با جولیا در حال حاضر برای یونیورسال می‌سازم، یک کمدی است، و دیدن کمدی‌ها در فضایی پر از آدم هنوز لذت‌بخش است.»

کلونی می‌گوید تولید ۹۰ درصد «بلیت بهشت» انجام شده و تا چند هفته آینده به پایان می‌رسد: «به محض اینکه فیلمنامه را خواندم با جولیا تماس گرفتم و گفتم: «این فیلمنامه به دست رسیده؟» گفت بله، و من گفتم: «می‌خواهی بازی کنی؟» گفت: «خودت می‌خواهی بازی کنی؟» گفتم: «بله، اگر تو بازی کنی.»»