اولین تصاویر از «پنه‌لوپه کروز» در فیلم Madres paralelas «پدرو آلمودوار»

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«پدرو آلمودوار» فیلمبرداری فیلم بلند جدیدش «مادران موازی» (Madres paralelas) را به پایان رساند. تولید این فیلم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کووید در ماه مارس آغاز شده بود.

آلمودوار در این فیلم بار دیگر پس از «رنج و شکوه» (Pain and Glory) که در کن سال ۲۰۱۹ اکران شد با «پنه‌لوپه کروز» همکاری می‌کند. دیگر بازیگر فیلم «روسی دپالما» است که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ در سه فیلم آلمودوار ظاهر شد و در سال ۲۰۱۶ با ملودرام «جولیتا» (Julieta) با این فیلمساز همکاری کرد.

«ورایتی» گزارش داده است که داستان فیلم در مورد سه مادر با بازی کروز، «میلنا اسمیت» و «آیتانا سانچز خیخون» است. جزئیات بیشتری در مورد قصه فاش نشده اما آلمودوار از سال‌ها قبل بر روی فیلمنامه این فیلم کار کرده بود و سرانجام در حین پاندمی موفق شد آن را به اتمام برساند.

آلمودوار در زمان معرفی بازیگران فیلم به «اسوشیتد پرس» گفته بود: «به دنیای زنانه برمی‌گردم و نیز به مادرانگی که همیشه موضوع جالبی برای من بوده. اما در این مورد، مادرانی که ظاهر می‌شوند بسیار تفاوت دارند با آنچه پنه‌لوپه پیش‌تر نقش آن‌ها را بازی کرده.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «مادرانی بسیار ناکامل‌اند و به عنوان یک مؤلف این چیزی است که بیش از همه برای من جذابیت دارد، به ویژه از این جهت که [پیش‌تر فیلم‌هایی در مورد] مادرانی که فداکاری و عملی قهرمانانه انجام می‌دهند را ساخته‌ام. بنابراین این فیلم کمی در مورد اولاد و فرزندان اما از سوی دیگر در مورد نیاکان و خانواده است.»

«مادران موازی» اولین فیلم بلند کارگردان پس از «رنج و شکوه» است که نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد و برای «آنتونیو باندراس» در کن جایزه بهترین بازیگری و نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت. آخرین اثر آلمودوار فیلم کوتاه «صدای انسانی» (The Human Voice) با بازی «تیلدا سویینتون» بود.

    https://www.youtube.com/watch?v=fBi4ysMDBu4