«ساشا بارون کوئن» می‌گوید زمان سرنگونی «مارک زاکربرگ» فرارسیده

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بارون کوئن می‌گوید فیسبوک بلندگویی فراهم کرده که «بدترین مستبدان تاریخ رؤیایش را داشته‌اند.»

 

«ساشا بارون کوئن» اگرچه از شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مقابل «جو بایدن» خوشحال است، اما به سرعت به سراغ هدف بعدی خود رفته است: «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار فیسبوک. بارون کوئن با ارسال یک توویت به همراه تصویری از ترامپ و زاکربرگ در کنار یکدیگر نوشت: «یکی سرنگون شد، یکی دیگر باقی مانده.» او در سال ۲۰۱۹ فیسبوک را «بزرگ‌ترین دستگاه پروپاگاندای تاریخ» خوانده بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بارون کوئن ماه گذشته پیش از انتشار «بورات ۲» (دانلود فیلم Borat 2 با لینک مستقیم) با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که زاکربرگ «هم‌پیمان خوش‌خدمت» ترامپ است و فیسبوک یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که از آمریکاییانی که «به‌ویژه در مقابل دروغ و توطئه آسیب‌پذیرند» سوءاستفاده می‌کند. این کمدین اضافه کرد «فیسبوک بلندگویی است که تنها مستبدترین شخصیت‌های تاریخ می‌توانستند در رؤیا ببینند. الگوریتم این شبکه محتوایی را تقویت می‌کند که بیشتر جلب توجه تولید کند… و تعجب‌آور نیست که بیشتر روزها ۱۰ پست برتر فیسبوک توسط نشریات و کارشناسان جناح راست منتشر شده‌اند.»

در سال‌های اخیر، بارون کوئن در مقاطع مختلف از نقش فیسبوک در تئوری‌های توطئه انتقاد کرده است. او در واکنش به انتخابات نوشت: «نامزدها تبلیغ کردند. مردم حرف‌شان را زدند. رأی روشن است. رئیس جمهور بایدن ۲۰ ژانویه سوگند خواهد خورد. دمکراسی جواب می‌دهد.» این کمدین حتی پیشنهاد کاری که به شوخی به ترامپ داده بود را پس گرفت و نوشت: «دونالد – می‌دانم که بیکار شده‌ای و من هم به تو پیشنهاد کار داده بودم. اما عملکردت در این هفته تراژیک و غم‌انگیز بود. این پیشنهاد ملغی شد.»