نویسنده «هری پاتر» دوباره به ارسال توئیت‌های ضد-تراجنسیتی متهم شد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بسیاری از کاربران توئیتر شنبه شب به «جی.جی. رولینگ» نویسنده‌ی «هری پاتر» (دانلود فیلم Harry Potter با لینک مستقیم) به خاطر ارسال چند توئیت ضد-تراجنسیتی معترض شدند. رولینگ این جنجال را وقتی به راه انداخت که در مورد مقاله‌‌ای تحت این عنوان: «خلق یک دنیای پسا-کرونایی برابرتر برای کسانی که دچار قاعدگی می‌شوند» واکنش نشان داد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

رولینگ می‌نویسد: ««کسانی که دچار قائدگی می‌شوند.» شک ندارم که برای این دسته از افراد واژه‌ای وجود داشت. یک نفر کمک کند به یاد بیاورم. ضن؟ ظن؟ ذن؟»

کاربران توئیتر به سرعت به اظهارات رولینگ برچسب «ضد-تراجنسیتی» و «تراجنسیت‌هراسانه» زدند، و گفتند که افراد خارج از جنسیتی نیز ممکن است دچار قاعدگی شوند. رولینگ در ادامه به این تصور که درک بیولوژیکی افراد نمی‌تواند واقعی باشد انتقاد کرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

رولینگ نوشت: «اگر جنسیت [دوگانه‌ی مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود. من چند فرد تراجسیتی را می‌شناسم و دوست دارم، اما حذف ایده‌ی جنسیت موجب می‌شود بسیاری نتوانند در مورد معنای زندگی خود بحث کنند. بیان حقیقت به معنای تنفر نیست. این تصور که زنانی چون من که دهه‌ها با افراد تراجنسیتی هم‌دلی و احساس نزدیکی کرده‌اند به این سبب که مانند زنان آسیب‌پذیرند – برای مثال، در مقابل خشونت مرد – از افراد تراجنسیتی متنفرند به این علت که فکر می‌کنند جنسیت واقعی است – یاوه است.»

او اضافه می‌کند که به حق افراد تراجنسیتی برای داشتن یک زندگی راحت احترام می‌گذارد و سپس به کسانی که او را به اصطلاح «ترف» به معنای فمینیست رادیکالی که افراد تراجنسیتی را نادیده می‌گیرد معترض می‌شود: «من به حقوق تمام افراد تراجنسیتی برای زندگی به هر نحوی که به نظرشان درست می‌آید احترام می‌گذارم. اگر به خاطر تراجنسیتی بودن مورد تبعیض جنسیتی قرار بگیرید در کنار شما می‌ایستم. در عین حال، زندگی من به عنوان یک جنس مؤنث شکل گرفته. فکر نمی‌کنم این ادعا از روی نفرت باشد.»

سازمان‌های حمایت از حقوق به توئیت‌های رولینگ واکنش نشان دادند. «اتحاد همجنس‌گرایان علیه افترا» (GLAAD) می‌گوید نویسنده‌ی «هری پاتر» خودش را با این ایدئولوژی هم‌ردیف کرده که «باید تعمداً حقایق هویت جنسیتی و افراد تراجنسیتی را تحریف کرد. در سال ۲۰۲۰، هیچ عذری برای هدف قرار دادن این افراد وجود ندارد.»

رولینگ دسامبر سال گذشته نیز با حمایت از محققی که گفته بود افراد نمی‌توانند جنسیت بیلوژیکی خود را تغییر دهند و کارش را از دست داده بود جنجال آفرید.