گوئندولین کریستی (دانلود ۲۶ عنوان فیلم) + بیوگرافی

گوئندولین کریستی

«گوئندولین تریسی فیلیپا کریستی» (زاده‌ی 28 اکتبر 1978 مصادف با 6 آبان 1357) یک بازیگر زن انگلیسی است. او به خاطر ایفای نقش‌هایی مانند «برین اهل تارث» در سریال درام فانتزی شبکه‌ی HBO یعنی Game of Thrones (2012 تا 2019) و «کاپیتان فازما» در Star Wars: The Force Awakens (محصول 2015) و Star Wars: The Last Jedi (محصول 2017) شناخته شده است. او در سال 2019 به خاطر نقش برین برنده‌ی جایزه‌ی امی در شاخه‌ی بهترین بازیگر زن در سریال درام شد.

اوایل زندگی

گوئندولین تریسی فیلیپا کریستی در ورثینگِ وست ساسکس در خانواده‌ای معمولی متولد شد. او تک فرزند است. مادرش خانه دار بود و پدرش به پیشه‌ی بازاریابی و خرید و فروش اشتغال داشت. او در دهکده‌ای در نزدیکی سوث داونز رشد کرد. در دوران کودکی‌اش او قصد داشت ژیمناستیک کار شود اما بعد از صدمه‌ دیدن ستون فقراتش به بازیگری روی آورد. در سال 2002 او در بوتیکی در برایتون مشغول کار بود.

در سال 2005 او از مرکز درام لندن فارغ‌التحصیل شد. به او گفته بودند که به احتمال زیاد هیچ گاه در حرفه‌ی بازیگری شغل پیدا نخواهد کرد چرا که ظاهرش به سایر بازیگران هیچ شباهتی ندارد. او قد بسیار بلندی داشت و حتی وقتی به پیشکار خود گفته بود که دوست دارد در تلویزیون به ایفای نقش بپردازد، او با تمسخر به کریستی پاسخ داده بود که "خب امیدوارم موفق باشی". تنها چیزی که به او انگیزه داد تا این حرفه را دنبال کند نقش «تیلدا سویینتون» در فیلم Orlando بود. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود با خودش فکر می‌کرده: "خب او (سویینتون) از یک دنیای دیگر آمده و مطمئناً متفاوت است... با خودم فکر کردم که شاید در این حرفه جایی هم برای من پیدا شود"

زندگی کاری

بازی بر روی صحنه و اوایل دوران تلویزیون (2006 تا 2011)

در سال 2002 قد بلند کریستی توجه نقاشی به نام «پالی بورلند» را به خود جلب کرد. او در مجموعه تصاویری به نام بانی در سال‌های 2002 تا 2008 ظاهر شد. کریستی اعلام کرده است که این تصاویر (که او غالباً در آن‌ها برهنه ظاهر شده است) به او کمک کردند که با بدنش کنار بیاید و تعاریف زنانگی و ظرافت را به چالش بکشد. او چند وقت بعد اعلام کرد که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کند تعجب می‌کند که این کار را پذیرفته است.

از زمانی که کریستی به مدرسه‌ی درام می‌رفت، «سایمون کلو» وظیفه‌ی تعلیم به او را بر عهده داشت. او یک بازیگر و نویسنده بود. از جمله آثار کریستی در تئاتر می‌توان به نقش ملکه در نمایش Cymbeline شکسپیر اشاره کرد که در آن با «تام هیدلستون» هم بازی شد. او همچنین ایفای نقش «مگ وایلد وود» را نیز در Breakfast at Tiffany's بر عهده داشته است. در نمایش Doctor Faustus نوشته‌ی «مارلو» نیز کریستی نقش «لوسیفر» را ایفا کرده است.

در حوزه‌ی فیلم نیز کریستی اولین بار در فیلم کوتاهی در سال 2007 به نام The Time Surgeon ظاهر شد. نویسندگی و کارگردانی این فیلم کوتاه را «ناتانیئل ملورز» بر عهده داشت. در سال‌های آینده نیز کریستی در آثار این فیلم ساز مانند Seven Ages of Britain Teaser ظاهر شد. او همچنین در بخش مقدمه‌ی قسمت آخر مستند سریالی Seven Ages of Britain که ساخته‌ی ملورز است، ظاهر شده. از دیگر همکاری‌های او با ملورز می‌توان از 4 قسمت اول مجموعه فیلم‌های کوتاه Ourhouse نام برد. این فیلم‌ها در سال‌های 2010 و 2011 منتشر شدند. او در پشت صحنه‌ی صحنه فیلم‌های کوتاه Ourhouse نیز به عنوان دستیار تهیه کننده فعالیت داشت. همچنین در تیتراژ پایانی این فیلم نام او در بخش‌های انتخاب بازیگر، طراحی لباس، دکور و گریم عنوان شده است. در همین حین او اولین نقشش را در یک فیلم بلند به نام The Imaginarium of Doctor Parnassus در سال 2009 دریافت کرد. این نقش «تری گیلیام» نام داشت و نقش کوچکی به حساب می‌آمد.

پیوستن به جمع بازیگران Game of Thrones و Wizards vs Aliens (سال 2011 تا 2015)

در ماه جولای 2011 کریستی به عنوان بازیگر نقش برین اهل تارث در سریال درام فانتزی شبکه‌ی HBO یعنی Game of Thrones انتخاب شد. شخصیت برین (یک زن قد بلند با جثه‌ای غول آسا و چهره‌ای معمولی) در بین خوانندگان رمان نغمه‌ی آتش و یخ، شخصیت بسیار محبوبی بود و بسیاری از طرفداران این مجموعه حتی قبل از پیوستن برین به سریال و برگزاری مصاحبه برای انتخاب بازیگر، کریستی را برای ایفای این نقش پیشنهاد کرده بودند. کریستی گفته بود که می‌توانست از تجربه‌های خود برای ایفای نقش برین استفاده کند. او در دوران کودکی در مدرسه به خاطر قد بلندش و ظاهر غیرطبیعی‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفته و همین امر باعث می‌شد بتواند با شخصیت برین ارتباط نزدیکی برقرار کند. او همچنین اعلام کرده است که بعد از خواندن رمان نغمه‌ی آتش و یخ (که سریال بازی تاج و تخت بر اساس آن ساخته شده است) علاقه‌ی زیادی به ایفای نقش برین پیدا کرده بود. او حتی برای آماده کردن خود برای مصاحبه‌های نقش برین، از پیش کارهای بسیار زیادی انجام داده بود. به عنوان مثال او لباس‌هایی می‌پوشید که هم زنانه باشند و هم مردانه تا بتواند بیشتر در نقش برین، به عنوان زنی که اخلاقیات و رفتارهای مردانه دارد، فرو رود. او همچنین از رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرینی خاصی پیروی می‌کرد تا ظاهرش بیش از پیش شبیه شخصیت برین شود. او در این دوران 6.4 کیلوگرم به حجم عضلات خود اضافه کرد. بر اساس گفته‌های تهیه کننده و کمک نویسنده‌ی سریال و نویسنده‌ی رمان‌ها یعنی «جورج آر آر مارتین»، کریستی توانست بدون هیچ گونه سختی‌ای این نقش را دریافت کند. او در مصاحبه‌ی دریافت نقش بسیار آماده ظاهر شد و حتی لباس برین را نیز بر تن داشت. او بعد از دریافت این نقش برای آمادگی بیشتر برای ایفای آن، تمرینات شدیدی انجام داد. او کلاس‌های اسب سواری رفت، شمشیر زنی آموخت و مبارزه بر روی صحنه را نیز تمرین کرد.

او برای اولین بار در قسمت سوم فصل دوم ظاهر شد. این قسمت What Is Dead May Never Die نام داشت و در تاریخ 15 آوریل 2012 پخش شد. بسیاری از منتقدان از همان ابتدا بازیگری کریستی را تحسین کردند و او را انتخاب خوبی برای این نقش خواندند. کریستی برای فصل سوم نیز در نقش برین ظاهر شد و این بار توانست نامزد دریافت جایزه‌ی ساترن سال 2014 برای بهترین بازیگر مکمل نقش زن در تلویزیون شود. او همچنین به طور کلی 4 باز نامزد دریافت جایزه‌ی گلید گروه بازیگران تلویزیون برای بهترین بازی توسط گروه بازیگری در سریال درام شده است (کریستی در برخی از سال‌ها جزو گروهی از بازیگران که نامزد دریافت این جایزه شده بودند نبوده است. این موضوع به تعداد دفعاتی که او در هر فصل ظاهر شده است بستگی دارد)

علاوه بر ایفای نقش در بازی تاج و تخت، کریستی همچنین در یک سریال بریتانیایی فانتزی علمی به نام Wizards vs Aliens ایفای نقش کرده است. این سریال توسط نویسندگان سریال Doctor Who یعنی «راسل تی داویس» و «فیل فورد» ساخته شده است. کریستی از سال 2012 تا 2013 در این سریال در نقش شخصیت اصلی آن یعنی «لکسی» به ایفای نقش پرداخت. لکسی شاهزاده‌ی 17 ساله‌ی نکروس ها است. نکروس ها نسلی از بیگانگان هستند که به زمین حمله کرده‌اند. او در این نقش گریم بسیار سنگینی داشت. البته در برخی از بخش‌ها او با ظاهر معمولی خود در نقشِ لکسی انسان ظاهر شد. کریستی همچنین نقشی جزئی در یکی دیگر از فیلم‌های تری گیلیام به نام The Zero Theorem را بر عهده گرفت. این فیلم در سال 2013 منتشر شد.

Star Wars و Top of the Lake (سال 2015 تا کنون)

در سال 2015 کریستی نقش فرمانده لایم در آخرین فیلم از مجموعه‌ی The Hunger Games یعنی The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 را بر عهده گرفت. پیش از این قرار بود «لیلی ریب» این نقش را بر عهده بگیرد اما به خاطر تناقضاتی که در برنامه‌ی کاری او به وجود آمده بود لیلی از ایفای این نقش کناره گیری کرد. در همین سال، کریستی به جمع بازیگران Swallows and Amazons پیوست و نقش خانم بلکت را بر عهده گرفت اما چندی بعد از این کار استعفا داد.

در همین سال کریستی در فیلم Star Wars: The Force Awakens به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم نقش کاپیتان فازما را بر عهده داشت که یکی از شخصیت‌ها منفی مکمل فیلم به حساب می‌آید. بازی کریستی و طراحی این شخصیت هر دو مورد تحسین قرار گرفتند. اما کوتاه بودن نقش او، بر خلاف این که در ویدیوهای معرفی فیلم، این شخصیت به عنوان یکی از نقش‌های برجسته معرفی شده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.

در سال 2017 کریستی در فصل دوم سریال تلویزیونی Top of the Lake که China Girl نام داشت یکی از نقش‌های اصلی را دریافت کرد. این شخصیت «میراندا هیلمارسون» نام داشت. کریستی از یکی از خالقان این سریال خواسته بود که با آن‌ها همکاری کند و این نقش به صورت اختصاصی برای کریستی نوشته شده بود. در همین سال کریستی برای بار دیگر در نقش کاپیتان فازما در فیلم Star Wars: The Last Jedi ظاهر شد. این فیلم دنباله‌ی The Force Awakens است. او بعد از این در سال 2018 سه بار دیگر در انیمیشن سریالی Star Wars Resistance همین نقش را بر عهده گرفت.

در سال 2018 او در نقش خانم جین جایزه بگیر در فیلم The Darkest Minds ظاهر شد. این فیلم اقتباسی از مجموعه کتاب‌های The Darkest Minds اثر «آلکساندرا براکن» می‌باشد. او در همین سال در نقش «گوئن» در فیلم In Fabric ساخته‌ی «پیتر استریکلند» و همچنین در نقش «آنا» در فیلم Welcome to Marwen ساخته‌ی «رابرت زمکیس» ظاهر شد.

فصل هشتم و پایانی سریال Game of Thrones در سال 2019 پخش شد و کریستی برای ایفای نقش برین در این فصل نامزد دریافت اولین جایزه‌ی امی پرایمتایم خود در شاخه‌ی بهترین بازیگر زن نقش مکمل زن سریال درام شد.

زندگی شخصی

قد کریستی یک متر و نود و سه سانتی متر است. او به خاطر قد بلندش در مدرسه مورد آزار و اذیت واقع می‌شده. او از سال 2013 با «گیلز دیکان» وارد رابطه شده است.

فیلموگرافی

The Sandman 2022

7.7

imdb-icon

7.6

cinama-icon
Wednesday 2022

8.1

imdb-icon

8.2

cinama-icon
Flux Gourmet 2022

5.9

imdb-icon

1

cinama-icon
Loving Highsmith 2022

7

imdb-icon
Our Friend 2019

7.3

imdb-icon

6.1

cinama-icon
Game of Thrones: The Last Watch 2019

7.1

imdb-icon

6.2

cinama-icon
The 71st Primetime Emmy Awards 2019

5.6

cinama-icon
The Personal History of David Copperfield 2019

6.4

imdb-icon

4.5

cinama-icon
A Midsummer Night's Dream 2019

8.4

imdb-icon

6.3

cinama-icon
The Darkest Minds 2018

5.7

imdb-icon

5.5

cinama-icon
The 70th Primetime Emmy Awards 2018

4.6

imdb-icon

5.5

cinama-icon
Star Wars Resistance 2018

5.3

imdb-icon

9

cinama-icon
Welcome to Marwen 2018

6.2

imdb-icon

6.6

cinama-icon
In Fabric 2018

6.2

imdb-icon

5.7

cinama-icon
Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi 2017

6.9

imdb-icon

7.5

cinama-icon
Secrets of the Force Awakens: A Cinematic Journey 2016

7.4

imdb-icon
Absolutely Fabulous: The Movie 2016

5.4

imdb-icon

5

cinama-icon
Madonna Rebel Heart Tour 2016

7.8

imdb-icon

9.8

cinama-icon
The 67th Primetime Emmy Awards 2015

6.4

imdb-icon

9.3

cinama-icon
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 2015

6.5

imdb-icon

7

cinama-icon

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید