news-background
news-background

مستند جنجالی «بریتنی اسپیرز» به جنبش #FreeBritney اعتبار بخشید

در سال‌های اخیر مستندهایی مانند «جینکس» (The Jinx) و «ساختن یک قاتل» (Making A Murderer) پرونده‌های بحث‌برانگیزی را در کانون توجه قرار داده‌اند. مستند «لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز» (Framing Britney Spears) نیز که از شبکه‌ی FX پخش شده، به‌تازگی به حواشی پیرامون زندگی «بریتنی اسپیرز» خواننده پاپ و ماجرای جنجالی سرپرستی او پرداخته است.

«پرنسس پاپ» از سال ۲۰۰۸ تاکنون تحت سرپرستی پدرش «جیمی اسپیرز» قرار داد، به این معنا که این مرد مسائل مالی و دیگر جنبه‌های زندگی خواننده را مدیریت می‌کند. نوامبر گذشته «بریتنی اسپیرز» تلاشی ناموفق برای برچیدن سرپرستی پدرش صورت داد و در دادگاه شکست خورد.

با این حال، اسپیرز ادعا کرده تا زمانی که تحت سرپرستی پدرش باشد در هیچ اجرایی شرکت نمی‌کند. «ساموئل دی. اینگهام سوم» وکیل خواننده اواخر سال ۲۰۲۰ به قاضی گفته بود: «موکل من می‌گوید از پدرش می‌ترسد. اگر پدرش حرفه‌ی او را مدیریت کند دیگر اجرایی نخواهد داشت.»

تمامی این اتفاقات در حالی روی داد که کمپین #بریتنی‌را‌آزاد‌کنید (#FreeBritney) توسط هواداران خواننده که معتقد بودند بریتنی توسط پدرش مدیریت می‌شود پیش می‌رفت. مستند جدید «لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز» که آخر هفته‌ی گذشته از FX پخش شد به همین موضوع می‌پردازد. این مستند بر اساس گزارش‌های «نیویورک تایمز» در حین رسیدگی به پرونده‌ی سرپرستی ساخته شده است.

اسپیرز از زمانی که در سنین نوجوانی به شهرتی جهانی رسید، علیه نگاه جنسیت‌زده‌ی رسانه‌ها به خود می‌جنگد. مستند جدید دنیای ضدزنانه‌ی دهه‌ی ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ را از لنز سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد و جنبه‌هایی از زندگی خواننده را ترسیم می‌کند که در رسانه‌ها به‌ندرت از آن‌ها تجلیل می‌شد: شخصیت به‌شدت مستقل، مصمم و مستحکم او.

مستند «لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز» پرسش‌هایی مطرح می‌کند که هواداران بریتنی سال‌هاست با جنبش #بریتنی‌را‌آزادکنید می‌پرسند. «سامانتا استارک» تهیه‌کننده و کارگردان به «ورایتی»‌ می‌گوید: «مسئله‌ی اصلی که جنبش بیان می‌کند این است که نظام سرپرستی را زیر سؤال می‌برد.»

استارک اضافه می‌کند: «معمای محوری فیلم ما این است که او زندگی شلوغ یک ستاره‌ی پاپ را دارد، اما در عین حال به ما گفته می‌شود که او دائماً در معرض خطر است. او میلیون‌ها دلار پول به دست می‌آورد، در عین حال، به ما می‌گویند او نمی‌تواند تصمیماتی بگیرد که به نفع اوست. این یک تضاد است و درک اینکه چرا این اتفاق می‌افتد دشوار، ضمن اینکه بسیاری از اسناد دادگاه محرمانه‌اند.»

«بریتنی اسپیرز» ۳۹ ساله در حال حاضر با «سام اصغری» رابطه دارد.

لینک‌های دانلود این مستند به زودی اضافه خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۱۱

اسپیرز از زمانی که در سنین نوجوانی به شهرتی جهانی رسید، علیه نگاه جنسیت‌زده‌ی رسانه‌ها به خود می‌جنگد حب لامصب وقتی اونجوری لباس میپوشی میری رو استیج میخوای صدات کنن حاج خانوم

نمایش اسپویل