news-background
news-background

نبرد بلاک‌باسترها در ماه اکتبر؛ فیلم Venom: Let There Be Carnage به دنبال رکوردشکنی

نشانه‌های مثبتی از بازگشت سینماروها در ایالات متحده دیده شده و این در حالی است که ماه اکتبر تنها آغاز یک فصل پرفروش سینمایی است. هرچند فیلم‌های پرفروشی در طول تابستان ۲۰۲۱ اکران شدند، اما در ماه اکتبر چند فیلم بلاک‌باستر روی پرده می‌روند. «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) سونی آغازگر این موج امیدبخش از جمعه آینده است و به دنبال آن فیلم‌های «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) استودیوهای ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس در تاریخ ۸ اکتبر و سپس «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) یونیورسال و بلوم‌هوس در تاریخ ۱۵ اکتبر و «تل‌ماسه» (Dune 2021) از ۲۲ اکتبر این راه را ادامه خواهند داد.

اگرچه گزارش شده بود که پس از اکران «شانگ-چی» (Shang-Chi) سالن‌های خالی از تماشاگر به چشم خورده است، اما سالن‌داران و استودیوها امیدوارند که با این عناوین پرستاره وضعیت دگرگون شود.

سونی پیش‌بینی کرده است که دنباله «ونوم» در افتتاحیه داخلی در ۴۲۰۰ سالن سینما نزدیک به ۴۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد اما سالن‌داران انتظار دارند که این فیلم فروش بیش از ۶۰ میلیون دلاری را در آمریکای شمالی رقم بزند.

«ونوم: بگذار کشتار به پا شود» بنابر گزارش «ددلاین» دوشنبه این هفته در سینمای آیمکس سیتی‌واک یونیورسال برای هواداران به نمایش درآمده و با استقبال مواجه شده است. در این گزارش آمده است که این دنباله برای رویارویی «مرد عنکبوتی» با «شش خبیث» (Sinister Six) مقدمه‌چینی می‌کند و علاوه بر این با درج عبارت «با همکاری مارول» در ابتدای فیلم چندگانه را به سطحی حتی بالاتر می‌رساند.

قسمت اول «ونوم» در سال ۲۰۱۸ از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۰ درصد و از «سینمااسکور» نمره B+ دریافت کرد. آن فیلم اگرچه دچار حاشیه شد و میان «تام هاردی» و «روبن فلایشر» کارگردان اختلاف نظر به وجود آمد، اما در ماه اکتبر با افتتاحیه ۸۰.۲ میلیون دلاری رکورد ماه اکتبر را شکست پیش از آنکه «جوکر» (Joker) در سال ۲۰۱۹ با ۹۶.۲ میلیون دلار فروشی بالاتر به ثبت برساند. «ونوم» اول در پایان به فروش داخلی ۲۱۳.۵ و فروش جهانی ۸۵۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

علاوه بر قسمت دوم «ونوم»، آخر هفته آینده دو فیلم دیگر به صورت گسترده اکران خواهند شد: انیمیشن «خانواده آدامز ۲» (Addams Family 2) که به دنبال فروش افتتاحیه ده‌ها میلیون دلاری است، و پیش‌درآمد سریال «سوپرانوها» (Sopranos) یعنی «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) که در پی فروش کمتر از ۱۰ میلیون دلاری است و همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد. علاوه بر این چند رقیب، نگرانی دیگر سونی این است که مخاطبین زیر ۱۲ سال آمریکایی که اغلب واکسینه نشده‌اند در سالن‌های سینما حضور پیدا نکنند.

اولین اکران‌های «ونوم ۲» و «خانواده آدامز» از امروز پنجشنبه ۳۰ سپتامبر آغاز خواهد شد. دنباله «ونوم» علاوه بر آمریکای شمالی، از امروز در بازار روسیه نیز اکران خواهد شد. در این کشور فیلم «تل‌ماسه» با فروش افتتاحیه ۸ میلیون دلاری رکورد پاندمی را شکسته است. سینماهای مسکو در حال حاضر با ظرفیت ۵۰ درصد بازگشایی شده‌اند و «وقتی برای مردن نیست» هنوز به این بازار نرسیده است.

روسیه با ۳۲.۶ میلیون دلار پس از چین با ۲۶۹.۱ میلیون دلار دومین بازار خارجی قسمت اول «ونوم» بود. دنباله «ونوم»‌ از ۱۳ اکتبر در کشورهای کره، ژاپن، اسپانیا، و ایتالیا اکران خواهد شد و از ۲۰ اکتبر به فرانسه، آلمان و هلند می‌رود.

فیلم «تیتان»‌ (Titane) که در جشنواره کن امسال برنده نخل طلا شد دیگر فیلمی است که آخر هفته آینده در ۵۶۲ سالن سینما اکران خواهد شد. این فیلم به کارگردانی «ژولیا دوکورنو» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۶ درصد دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید