news-background
news-background

[حاوی اسپویلر] بررسی صحنه پس از تیتراژ Venom: Let There Be Carnage

 

دنباله «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» برای یک کراس‌اور بزرگ مقدمه‌چینی می‌کند.

 

فیلم «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) استودیوی سونی پنجشنبه گذشته در ۳۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شده و تا پایان روز شنبه به فروش ۷۱.۳ میلیون دلاری رسیده است. اما مخاطبین این بار اهمیت چندانی به فروش این دنباله نمی‌دهند و بیشتر کنجکاوند سر از کار سونی و مارول دربیاورند و بدانند که عاقبت‌الامر شخصیت‌های «دنیای سینمایی مارول» (MCU) می‌توانند با شخصیت‌های «دنیای سونی پیکچرز شخصیت‌های مارول» (SPUMC) همزیستی داشته باشند یا نه. صحنه پس از تیتراژ «ونوم» گامی به این سمت برداشت.

 

در صحنه پس از تیتراژ «ونوم ۲» چه می‌گذرد؟

پس از اینکه «ادی براک» با بازی «تام هاردی» و «ونوم» شخصیت شرور «کلتوس کسدی» یا «کارنج» با بازی «وودی هارلسون» را شکست می‌دهند و دوباره متحد می‌شوند، به جزیره‌ای می‌روند. «ونوم» در اتاق یک هتل در حال تماشای یک سریال تله‌نوولا است و فاش می‌کند که رازی را مخفی نگه داشته و می‌خواهد بعضی از قدرت‌های سیمبیوت‌ها را به او نشان دهد: «همه ما گذشته‌ای داشته‌ایم، ادی.»

«ونوم» می‌گوید: «۸۰ میلیارد سال نوری دانش از سراسر عوالم مغز کوچکت را منفجر می‌کند.» و سپس ادامه می‌دهد: «این فقط گوشه کوچکی از چیزهایی است که سیمبیوت‌ها تجربه کرده‌اند.» درست وقتی که «ونوم» می‌خواهد قدرتش را نشان دهد اتاق به لرزه می‌افتد. «ونوم» می‌پرسد: «چه اتفاقی افتاده؟»

اتاق ظاهری مدرن‌تر به خود می‌گیرد و محتوای برنامه تلویزیونی به صحنه پایانی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) تغییر پیدا می‌کند. در این صحنه «جی. جونا جیمسون» با بازی «جی.کی. سیمونز» هویت واقعی «مرد عنکبوتی» را فاش می‌کند و سپس تصاویری از «پیتر پارکر» با بازی «تام هالند» (نه «توبی مگوایر» یا «اندرو گارفیلد» بر خلاف انتظار هواداران) به نمایش درمی‌آید.

بنابراین به نظر می‌رسد که در آن لحظه خاص، شخصیت‌های «ونوم» و «ادی براک» به «دنیای سینمایی مارول» و خط زمانی آن وارد شده‌اند. موقعیت هتل نامشخص است اما به هر حال آن‌ها در جایی قرار دارند که می‌توانند افشاگری جیمسون و فاش شدن هویت «پیتر پارکر» را ببینند. ادی سپس می‌پرسد: «چه کار کردی؟» در پاسخ به این پرسش «ونوم» می‌گوید: «کار من نبود.» وقتی که تلویزیون هویت «مرد عنکبوتی» را فاش می‌کند و از پارکر نام می‌برد، «ونوم» کنترل بدن براک را به دست می‌گیرد.

 

«ونوم ۲» چگونه به «دنیای سینمایی مارول» پیوند می‌خورد؟

فعل و انفعال این صحنه شباهت‌هایی به جادوی «دکتر استرنج» در تریلر «مرد عکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) داشت وقتی که به درخواست «پیتر پارکر» می‌خواست طلسمی را اجرا کند که مردم هویت «مرد عنکبوتی» را فراموش کنند.

لحظه انتقال شخصیت‌های «ونوم» و «ادی براک» به «دنیای سینمایی مارول» پرسش‌های بسیاری ایجاد می‌کند. از جمله اینکه چرا و چگونه «ونوم» شخصیت «پیتر پارکر» را می‌شناسد و به او حساسیت نشان می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که نه «ونوم» و نه «دکتر استرنج» مسئول این انتقال نیستند و پاسخ‌ها را باید در سریال «لوکی» (Loki) و اقدامات شخصیت «سیلوی» با بازی «سوفیا دی مارتینو» جستجو کرد.

احتمال دیگر شخصیت «نول» (Knull) خالق و «خدای سیمبیوت‌ها» است که در ذهن سیمبیوت‌ها موسوم به «هایو» (The Hive) مسلط است. در کتاب‌های کامیک، یکی از قدرت‌های بی‌شمار «نول» دستکاری در دنیاهای موازی است.

هرچند «دنیای سینمایی مارول» به جایی رسیده که به راحتی شخصیتی فراطبیعی مانند «ونوم» را در خود جای می‌دهد، اما این احتمال وجود دارد که پس از «راهی به خانه نیست»، صرف نظر از حوادثی که در آن روی می‌دهد، سونی بیشتر تمایل داشته باشد «پیتر پارکر» با بازی «تام هالند» را از «دنیای سینمایی مارول» پس بگیرد، رویارویی موعود «مرد عنکبوتی» علیه «ونوم» را رقم بزند و دنیای سینمایی خودش را سر و سامانی دهد. این استودیو فیلم «موربیوس» (Morbius) با بازی «جرد لتو» را آماده پخش دارد و «کریون شکارچی» (Kraven the Hunter) با بازی «آرون تیلور جانسون» را در دست ساخت.

در صورتی که «راهی به خانه نیست» امکان بازگشت «پیتر پارکر» و حتی شخصیت‌های فیلم‌های پیشین «مرد عنکبوتی» به دنیای فیلم‌های سونی را فراهم کند، در پایان آن فیلم، استودیو می‌تواند از بسیاری از شخصیت‌های دیگر از جمله «گابلین»، «والچر»، «سندمن»، «دکتر اختاپوس» و «الکترو» که به سونی تعلق دارند در فیلم‌های بعدی استفاده کند. بنابراین مارول به شکل غیرمستقیم به سونی برای خلق یک دنیای سینمایی کمک می‌کند. با توجه به اینکه مارول شخصیت‌های جدید بسیار زیادی را معرفی خواهد کرد، این احتمال وجود دارد که نیت نهایی آن‌ها پس دادن «پیتر پارکر» و «مرد عنکبوتی» به سونی باشد.

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کارگردانی «جان واتس» ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ تنها در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

 

اظهارات «اندی سرکیس» کارگردان «ونوم ۲» در مورد همکاری با هاردی صحنه‌های پس از تیتراژ

سرکیس که به درخواست «تام هاردی» کارگردانی این فیلم را پذیرفته، در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید هاردی برای خلق «ونوم» روش خاص خودش را دارد: «در ابتدا، وقتی وارد شدم، فکر کردم: «وای قرار است صحنه‌های موشن کپچر زیادی بگیریم.» اما از آنجا که «ونوم» در لحظات زیادی درون ذهن «ادی براک» است، می‌خواستم بدانم که روش تام چیست و در چه حالتی راحت‌تر است. تام طبیعتاً از من خواست [در حین ضبط صحنه‌ها] آنجا حضور داشته باشم، چون به عنوان یک بازیگر-کارگردان، در چنین شرایطی تجربه داشتم. بنابراین فکر می‌کنم تام کسی را می‌خواست که بتواند بی‌پرده با او حرف بزند و یک فضای کاری ایجاد کند که برای همه کسانی که شاید با شخصیت‌های رایانه‌ای مثل من آشنایی نداشتند قابل‌درک باشد.»

اینکه آیا هاردی در فیلم «راهی به خانه نیست» حاضر خواهد بود یا نه تا چند ماه آینده مشخص خواهد شد اما سرکیس می‌گوید اضافه شدن «مرد عنکبوتی» به «ونوم ۲» تا دقایق پایانی قطعی نبوده است: «[صحنه تیتراژ پایانی] ۱۰۰ درصد قطعیت نداشت، بله. حتی ممکن بود ناپایدارتر از این هم باشد. موضوعی بود که آن‌ها حتی پیش از آمدن من در موردش مذاکره کرده بودند. لحظه‌ای وجود داشت که او [مرد عنکبوتی] به صورت بالقوه به داستان اضافه می‌شد، اما سپس این اتفاق نیفتاد. اما نه، ما تصمیم گرفتیم که بهتر است ابتدا «ونوم-ورس» را محکی جدی بزنیم. بنابراین وقتی فیلمبرداری می‌کردیم، بحث‌های اجتناب‌ناپذیری می‌شد، اما فقط در لحظات آخر به این نتیجه قطعی رسیدیم که تیزری در فیلم قرار دهیم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید