news-background
news-background

The Night کوروش اهری اولین فیلم آمریکایی که در ایران مجوز اکران دریافت می‌کند

تریلر روان‌شناسانه‌ی «آن شب» (دانلود فیلم The Night با لینک مستقیم) به کارگردانی «کوروش اهری» در ایران پروانه‌ی نمایش دریافت کرد. به این ترتیب «شب» به اولین فیلمی تبدیل شد که پس از انقلاب در ایالات متحده تولید شده و جواز نمایش در ایران را می‌گیرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

قوانین‌ سخت‌گیرانه‌ی ایران در مورد اینکه چه فیلم‌هایی می‌توانند روی پرده بروند در سال‌های اخیر با اعتراض فیلمسازانی چون «محمد رسول‌اف» کارگردان «شیطان وجود ندارد» (There Is No Evil) برنده‌ی شیر طلایی برلین، «اصغر فرهادی» کارگردان «جدایی نادر از سیمین» (دانلود فیلم A Separation با لینک مستقیم)، «رخشان بنی اعتماد» و بسیاری دیگر مواجه شده است. در ایران فیلم‌ها جدا از پروانه‌ی نمایش باید پروانه‌ی ساخت نیز برای فیلمنامه‌ها را دریافت کنند. فیلم «آن شب» محصول مشترک ایران و آمریکا است و این مجوزها را پیش از پیش از تحریم‌های ترامپ علیه ایران در اواخر سال ۲۰۱۸ دریافت کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«آن شب» اولین فیلم بلند اهری در مقام کارگردان است و «شهاب حسینی» برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگری کن در سال ۲۰۱۶ با فیلم «فروشنده» (The Salesman) و «نیوشا جعفریان» در آن نقش زوجی ایرانی را بازی می‌کنند که به همراه دختر یک ساله‌شان در یک هتل قدیمی زندانی می‌شوند. آن‌ها در حالی که می‌کوشند خود را از این هتل مرموز برهانند، متوجه نیرویی بیرونی می‌شوند که اسرارشان را فاش می‌سازد. این زوج برای خروج از هتل باید هر چیز و هر کسی که سر راه‌شان قرار می‌گیرد را زیر سؤال ببرند.

فیلم «آن شب» برای اولین بار در جشنواره‌ی فیلم سانتا باربارا اکران شد و مانند بسیاری از عناوین سینمایی پخش آن تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفت. این فیلم علاوه بر تبدیل شدن به اولین عنوان سینمایی تولید شده در آمریکا که در ایران روی پرده می‌رود، تنوع‌ نژادی را در نظر داشت و عوامل و بازیگرانی را استخدام شدند که اغلب مهاجرین ایرانی ساکن آمریکا و یا ایرانی‌تباران متولد آمریکا بودند. مدیران تمامی بخش‌ها از پیش‌تولید تا پس از تولید نیز ایرانی یا ایرانی‌تبار بوده‌اند.

در فیلم «آن شب» بازیگران دیگری چون «جورج مگوایر»، «مایکل گراهام»، «الستر لاثام»، «آرمین مهر»، «گلبرگ خاوری»، «علی کوششی»، «لیلی وی.کی.»، «جیا مورا»، و «امیر علی حسینی» فرزند «شهاب حسینی» به ایفای نقش پرداخته‌اند. «کورش اهری»، «الکس برتو»، «جفری الارد»، «شریل استارولاکیس»، «آرمین امیری»، «جورج راش»، «رایان کلارکسون»، «کریس جانز»، «رابرت اسپرز»، «چارلز فرایبرگ» و «محمد دورمنش» از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم بوده‌اند. پخش‌کننده‌ی فیلم «آن شب» در خارج از مرزهای ایران هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۹:۳۶

البته که مجوز میگیره پس سوگلی شان را برای چی صادر کردن؟؟

نمایش اسپویل