news-background
news-background

فیلم The Midnight Sky «جورج کلونی» در آستانه تبدیل شدن به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های نت‌فلیکس

در سال ۲۰۲۰ شبکه‌های استریم ویدیو جای خالی فیلم‌هایی که به مناسبت سال نو باید اکران می‌شدند اما تا سال آینده به تعویق افتادند را پر کردند. مشکل اینجاست که بسیاری از این شبکه‌ها آمار بینندگانشان را به صورت شفاف اعلام نمی‌کنند، حتی در مواقعی که فیلم‌ها عملکرد موفقی داشته‌اند. «آسمان نیمه‌شب» (The Midnight Sky) به کارگردانی «جورج کلونی» یکی از این فیلم‌هاست که در آستانه‌ی تبدیل شدن به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های نت‌فلیکس قرار دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نت‌فلیکس تأیید کرده است که پیش‌بینی می‌کند این فیلم علمی-تخیلی در چهار هفته‌ی اول انتشار ۷۲ میلیون بیننده داشته باشد. این فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری که ۱۱ دسامبر منتشر شد در ۷۷ کشور در رتبه‌ی اول فیلم‌های نت‌فلیکس جای گرفته و در ۹۳ کشور از ترکیه گرفته تا آرژانتین، آلمان و ایسلند که فیلم در بخش‌هایی از این کشورها فیلمبرداری شده، در میان ۱۰ فیلم برتر قرار دارد. علاوه بر این، «آسمان نیمه‌شب» پرفروش‌ترین فیلم سال نت‌فلیکس در سالن‌های سینما بوده است. این فیلم در بیش از ۸۰۰ سالن نمایش در ۱۶ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، برزیل، استرالیا، اسپانیا، ژاپن و مکزیک اکران شده است.

نت‌فلیکس سال ۲۰۲۰ را با اکشن «آزادسازی» (Extraction) «کریس همسورث» و «گلشیفته فراهانی» که پربیننده‌ترین فیلم تاریخ شبکه شد آغاز کرد و سفارش تولید دنباله‌ی آن را هم داد. در انتهای این سال نیز نت‌فلیکس فیلم‌های مدعی اسکار «منک» (Mank) به کارگردانی «دیوید فینچر»، «دادگاه شیگاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) «آرون سورکین» و «آسمان نیمه‌شب» را عرضه کرد. مهم‌ترین فیلم‌های این شبکه برای سال ۲۰۲۱ تریلر اکشن و جاسوی «مرد خاکستری» (The Gray Man) به کارگردانی «برادران روسو» و بازی «کریس اوانز»، «رایان رینولدز» و «آنا د آرماس» است که پرخرج‌ترین عنوان سینمایی نت‌فلیکس خواهد بود.

کلونی که تهیه‌کننده‌ی «آسمان نیمه‌شب» و در کنار «دیوید اویلوو»، «فلیسیتی جونز»، «کایل چندلر»، «دیمین بشیر» و «تیفانی بون» بازیگر آن هم بوده می‌گوید: «همکاری با نت‌فلیکس تجربه‌ای عالی بود. در دورانی که هیچ‌کس به سینما نمی‌رود، باعث افتخار است که فیلمی داشته باشی که مردم زیادی به آن واکنش نشان دهند، و قدردانش باشند.»

کلونی هفته‌ی گذشته در مصاحبه با «نیویورک تایمز» موضع خود در قبال انتشار فیلم‌های برادران وارنر در شبکه‌ی HBO Max همزمان با سالن‌های سینما را اعلام کرد. او بر خلاف «دنی ویلنوو» کارگردان «تل‌ماسه» (Dune) و «کریستفر نولان» کارگردان «تنت» (Tenet) گفت که این استراتژی جدید وارنرها «مشکلی به وجود نخواهد آورد.»

کلونی می‌گوید هرچند وضعیت کمی پیچیده است اما به او به آینده امیدوار است: «به نظر می‌رسد که این تصمیم از سوی کمپانی ای‌تی‌اند‌تی [کمپانی مادر برادران وارنر] اتخاذ شده که یک کمپانی فیلمسازی نیست. منظورم این است که من ۲۰ سال با برادران وارنر همکاری کرده‌ام و تحت آن قرارداد استودیو رفتار دوستانه‌ای با ستارگان داشت. احساس می‌کنم که همه‌ی هدفشان این است که شبکه‌ی HBO Max را بالا بیاورند، زیرا نمی‌توان زیان فیلم‌هایی مثل «تل‌ماسه» که قرار بوده یک میلیارد دلار فروش کند را جبران کرد. من همیشه فکر می‌کردم که زمان ماندن فیلم‌ها روی پرده در آینده رو به کاهش خواهد گذاشت، اما این مدل کمی ناباورانه است. اما به نظر من مشکلی ایجاد نخواهد شد. واقعاً این‌طور فکر می‌کنم.»

او در ادامه ابراز امیدواری می‌کند که در آینده مردم دوباره به سینما بازخواهند گشت: «مردم می‌خواهند از خانه‌هایشان بیرون بیایند – من فرزندان دوقلو دارم رفیق! و [سینما] همچنان بهانه‌ای عالی برای قرار ملاقات گذاشتن است. دیدن فیلم‌های کمدی و ترسناک در سینما تجربه‌ای بی‌مانند است. بنابراین فکر نمی‌کنم که کاملاً از بین برود.»

در هفته‌های گذشته شایعه‌ی اکران «تل‌ماسه» به شکل مرسوم شنیده شده و استودیوی لجندری که ۷۵ هزینه‌های این فیلم و «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs Kong) را تأمین کرده، ممکن است سرانجام وارنر از دست کم از انتشار این فیلم در HBO Max منصرف کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید