news-background
news-background

The Mandalorian: جان فاورو و کارگردانان سریال از منابع الهام خود برای فصل اول می‌گویند

پنل سریال «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) شبکه‌ی دیزنی+ در فستیوال تلویزیونی ای‌تی‌اکس به همراه نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آن «جان فاورو» و «دیو فیلونی»، «دبورا چو»، «ریک فامویوا»، «برایس دالاس هاوارد» و «تایکا وایتیتی» برگزار شد. فاورو در ابتدا در مورد ایده‌هایش برای بنا کردن اسپین‌آفی برای «جنگ ستارگان» می‌گوید. او در این کنفرانس از پیش ضبط شده می‌گوید: «سریال مشخصاً نسخه‌ای از «جنگ ستارگان» بود که به نظر کوچک می‌آمد و بازتاب‌دهنده‌ی ژانرهایی بود که «جورج لوکاس» را در ابتدا تحت تأثیر قرار داده است: ماجراجویی فضایی، وسترن‌ها، فیلم‌های سامورائی، فیلم‌های ماجراجویی جنگ جهانی دوم – این ژانرها الهام‌بخش مضامین سریال بودند.»

فاورو اضافه می‌کند: «زمانی اریجینال بودند، اما از طرفی بازتاب‌دهنده‌ی گذشته‌ی سینمایی ما هستند.» او می‌گوید قصد داشته شخصیت‌هایی را برای افرادی معرفی کند که دنیای «جنگ ستارگان» را دنبال نمی‌کرده‌اند و آنان را به این دنیا دعوت کند. او برای این منظور از شخصیت کلاسیک «بوبا فت» استفاده می‌کند و فیلونی را به عنوان کارگردان برمی‌گزیند که سابقه‌ی نویسندگی برای دنیای «مندلوری» را در سریال انیمیشن «جنگ‌ کلون‌ها» (دانلود سریال The Clone Wars با لینک مستقیم) داشته است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

جذابیت دیگر سریال شخصیت «بیبی یودا» بود که اساساً ستاره‌ی «مندلوری» است. فامویوا که اپیزودهای «طفل» (The Child) و «اسیر» (The Prisoner) را کارگردانی کرده، می‌گوید شخصیت‌ «بیبی یودا» مظهر «ماندو» با بازی «پدرو پاسکال» که در بخش‌های اعظمی از سریال نقابی بر چهره دارد در نظر گرفته است. او می‌گوید: «به نظر من مسئله‌ی مهم چهره‌ی این طفل بود و کشف دنیا در کنار «ماندو» که در حال کشف دوباره‌ی خودش است.» شخصیت «بیبی یودا» با ترکیبی از عروسک و کار دیجیتال خلق شده است اما فامویوا می‌گوید در ابتدا بازیگران تصمیم گرفتند مثل یک بازیگر با او رفتار کنند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

چو برای کارگردانی اپیزود «گناه» (The Sin) و «مجازات» (The Reckoning) تحت تأثیر فیلم‌های اکشن هنگ کنگی بوده است. او می‌گوید پدرش علاقه‌ی زیادی به فیلم‌های اکشن هنگ کنگی داشته است: «عمدی در کار نبود، به صورت پیش‌فرض در آن فرو رفته بودم.» چو اضافه می‌کند که از فیلم‌های «یوجیمبو» (دانلود فیلم Yojimbo با لینک مستقیم) و «سرسخت» (دانلود فیلم Hard Boiled با لینک مستقیم) «جان وو» نیز الهام گرفته است.

در اپیزود «پناه‌گاه» (Sanctuary) هاوارد شخصیت «کارا دون» با بازی «جینا کارانو» را معرفی کرد. او می‌گوید کارا و کارانو هر دو توانایی مبارزه دارند: «یک شخصیت زن با الگویی جدید نیست اما قطعاً یکی از شخصیت‌هایی است که در داستان نقش مهم‌تری پیدا می‌کند.»

وایتیتی در سریال «مندلوری» در دو بخش انجام وظیفه می‌کند. او هم به جای ربات آی‌جی-۱۱ صداپیشگی کرده و هم «رستگاری» (Redemption) اپیزود پایانی فصل اول را کارگردانی کرده است. او به شوخی می‌گوید: «در پایان وقتی همه‌ی این بچه‌ها کارهای سخت را انجام داده بودند سر رسیدم.» در اپیزود «رستگاری» لحظات مهمی وجود دارد و مخاطبین می‌بینند که «ماندو» نقاب از چهره برمی‌دارد. وایتیتی می‌گوید: «روز پراسترسی بود. اتفاقات بسیار زیادی همزمان در آن لحظه در حال وقوع است.» او اضافه می‌کند: «می‌دانستم که قرار است یک لحظه‌ی احساسی باشد.»

فیلونی می‌گوید در پایان همه‌ی عوامل درس‌هایی آموخته بودند زیرا هیچ‌کس پروژه‌ای مانند این را انجام نداده بود. در پایان پنل چو در پاسخ به این پرسش که اسپین-آف «اوبی-وان» در چه مرحله‌ای قرار دارد می‌گوید همچنان در حال توسعه است. وایتیتی نیز به شوخی می‌گوید فیلم «جنگ ستارگان» او به صورت کامل آماده شده.

فاورو در مورد فصل دوم «مندلوری» که فیلمبرداری آن پیش از پاندمی کرونا به پایان رسید می‌گوید: «ما آنچه که مردم در مورد فصل اول دوست داشتند را ادامه می‌دهیم. احساس نمی‌کنم که فصل جدیدی است.»

فصل دوم «مندلوری» اکتبر آینده از دیزنی+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید