news-background
news-background

اولین تصویر از «تیموتی شلمی» در درام شکسپیری The King

«دیوید مشد» کارگردان «ولگرد»، «رابرت پتینسون»، «جوئل اجرتون» و شلمی را در فیلم جدیدش کارگردانی می‌کند.

«تیموتی شلمی» امسال با فیلم «پادشاه» (The King) تازه‌ترین اثر «دیوید میشد» فیلمساز استرالیایی است.به فصل جوایز بازمی‌گردد. شلمی که سال گذشته با فیلم «پسر زیبا» به جشنواره‌ی تورنتو رفته بود و امسال با «پادشاه» به فستیوال پاییزی ونیز می‌رود. «پادشاه» با پشتیبانی نت‌فلیکس ساخته شده که امسال فیلم‌های «لاندرومات» به کارگردانی «استیون سودربرگ» و «داستان ازدواج» اثر جدید «نواح بامبک» را هم به ونیز آورده است.

«پادشاه» به نویسندگی میشد و «جوئل اجرتون» اقتباسی است از نمایشنامه‌ی «هنری چهارم، بخش ۱»، «هنری چهارم، بخش ۲» و «هنری پنجم» اثر «ویلیام شکسپیر». شلمی در این فیلم نقش «هنری پنجم» را بازی کرده که داستان را به عنوان یک شاهزاده آغاز می‌کند. وقتی هنری پس از مرگ پدر به سلطنت می‌رسد، باید تنش‌های سیاسی را هدایت کند.

بازیگرانی که در مقابل شلمی بازی می‌کنند شامل اجرتون در نقش «سر جان فالستف»، «رابرت پتینسون» در نقش «لوئی، دوک گویان»، «بن منلسون» در نقش «هنری چهارم»، «شان هریس» در نقش «مایکل ویلیامز»، «لیلی رز دپ» در نقش «کاترین والوا» و «توماسین مک‌کنی» ستاره‌ی فیلم «ردی به جا مگذار» (Leave No Trace) در نقش «فلیپای انگلیس» می‌شوند.

«پادشاه» یکی از دو فیلم مدعی جایزه‌ی شلمی است که در فصل اسکار اکران می‌شود. او در «زنان کوچک» به کارگردانی «گرتا گرویگ» هم در مقابل «سرشا رونان» به ایفای نقش پرداخته است. بسیاری انتظار داشتند که فیلم جدید گرویگ در ونیز روی پرده برود اما این اتفاق روی نداد. شلمی پس از بازی در «مرا به نام خود بخوان» نقش اصلی فیلم‌های اخیرش را برعهده گرفته. این بازیگران جوان در بازسازی «شنزار» (Dune) به کارگردانی «دنی ویلنوو» هم که در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود یکی از نقش‌های اصلی را بازی کرده است.

پتینسون جدا از «پادشاه» فیلم «در انتظار بربرها» را هم در ونیز خواهد داشت و برای شیر طلایی رقابت می‌کند. «پادشاه» دومین فیلم میشد پس از «ماشین جنگی» با بازی «برد پیت» در نت‌فلیکس است. این فیلمساز با «ولگرد» (The Rover) با بازی پتینسون نامی برای خود دست و پا کرد.

نت‌فلیکس تاریخ اکران «پادشاه» را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید