news-background
news-background

اطلاعات تازه از The Batman: «ماهرشالا علی» اولین انتخاب کارگردان برای نقش «جیمز گوردن»، «مت ریوز» به دنبال «زن ‌گربه‌ای» سیاهپوست

«ماهرشالا علی» بازیگر برنده‌ی اسکار فیلم «مهتاب»، بر اساس گزارشات جدید منتشر شده اولین انتخاب «مت ریوز» کارگردان «بتمن» (The Batman) برای بازی در نقش «کمیسر جیم گوردن» است. علی قرار است در ریبوت فیلم «بلید» (Blade) هم نقش اصلی را بازی کند.

«جف اسنایدر» در اپیزود اخیر پادکست «اسنایدر کات» می‌گوید: «اکنون که علی در فیلم‌های مارول صاحب یک نقش شده، نمی‌دانم که به بازی در یک فیلم ابرقهرمانی دیگر علاقه‌ نشان خواهد داد یا نه. اما تردیدی ندارم که او اولین انتخاب «مت ریوز» برای نقش «کمیسر گوردن» در فیلم «بتمن» خواهد بود.» اسنایدر می‌گوید علی با ریوز ملاقات کرده است.

نقش گوردن در فیلم «لیگ عدالت» که بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی بود، اخیراً توسط «جی.کی. سیمونز» ایفا شده است. پیش از انتخاب «رابرت پتینسون» برای نقش «بتمن» گزارش شده بود که ریوز به دنبال بازیگری برای نقش «بتمن» در سنین جوانی است و هیچ ارتباطی با فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی دی‌سی ندارد.

ریوز جولای گذشته گفته بود: «وقتی که نزد من آمدند، گفتند: «ببین، این یک فیلم مستقل و جداگانه است. بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی نیست.» ریوز در ماه‌های بعد در صفحه‌ی توئیتر خود تردیدهای احتمالی را برطرف کرد و نوشت: «البته که بتمن بخشی از دنیای دی‌سی است. بتمن بتمن می‌ماند. در گذشته گفته بودم که فیلم بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی نیست، منظور من این بود که «بتمن» داستانی ویژه‌ی شخصیت «بتمن» روایت می‌کند و نه دیگر شخصیت‌های دنیای دی‌سی. شخصیت‌های دیگر در این فیلم حضور کوتاهی ندارند و داستان کمکی به فیلم‌های دیگر نمی‌کند. فیلم داستانی برای «بتمن» روایت می‌کند.»

اوایل سال جاری میلادی نیز ریوز در مصاحبه با هالیوود ریپورتر در مورد وجود مستقل فیلم «بتمن» و ارتباطش با دیگر محصولات برادران وارنر و دی‌سی گفته بود: ««آکوامن» فیلمی بسیار متفاوت است نسبت به «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس»، و همین‌طور فیلم «شزم» و «پرندگان شکاری». وارنر معتقد است که لزوماً نباید فهرست طویلی از فیلم‌های به هم پیوسته را توسعه دهد. مهم این است که فیلم‌های خوبی براساس این شخصیت‌ها ساخته شود.»

«هیروییک هالیوود» نیز گزارش داده است که ریوز برای نقش «زن گربه‌ای/سلینا کایل» به دنبال بازیگر سیاهپوستی مانند «زوئی کراویتز» است. در صورتی که این ادعا صحت داشته باشد، بر خلاف کتاب‌های مصور، زنی رنگین پوست نقش «سلینا کایل» را ایفا خواهد کرد.

منابع در این گزارش می‌گویند اگر به خاطر برنامه‌ی شلوغ کراویتز نبود، او برای بازی در این نقش انتخاب شده بود. تاکنون «میشل فایفر» در فیلم «بتمن بازمی‌گردد»، «هالی بری» در فیلم «زن گربه‌ای»، و «آن هاتاوی» در «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» این نقش را بازی کرده‌اند. «کامرن بیکوندووا» نیز آخرین بار در فصل پنجم سریال تلویزیونی «گاتهام» در قالب این نقش ظاهر شده است. «ونسا هاجنز» هم به تازگی «زن گربه‌ای» را نقش رؤیایی خود توصیف کرده بود و در مقاطعی شایعه‌ی حضور «ونسا کربی» در فیلم ریوز به گوش رسید.

«دنیل ریکتمن» گزارشگر CNBC نیز مدعی است که داستان «بتمن» در مورد یک پرونده‌ی کارآگاهی است و به مرگ مشکوک و عجیب چندین تن می‌پردازد. «بروس وین» باید به دنیای زیر زمینی گاتهام برود تا برای حل این معمای توطئه‌آمیز سرنخ‌هایی کشف کند. بنابر اظهارات ریکتمن، در فیلم «بتمن» چندین شخصیت شرور به عنوان مظنون وجود دارد.

ریوز پیش از این اعلام کرده بود که بتمن جوان در فیلم او بر اساس کامیک «بتمن: سال اول» ساخته نمی‌شود. او در کنفرانس مطبوعاتی «انجمن منتقدین تلویزیونی» گفته بود: ««سال اول» یکی از کامیک‌های محبوب من است اما فیلم ما قطعاً از این کتاب اقتباس نخواهد شد. طبیعتاً ما نمی‌خواهیم قصه‌ای در مورد پیشینه‌ی شخصیت یا چنین چیزی را روایت کنیم. ما سعی می‌کنیم داستانی بازگو کنیم که احساسی است و در عین حال مشخصاً در مورد او به عنوان بزرگترین کارآگاه دنیاست و دارای خصوصیاتی است که در دوران کودکی باعث می‌شد بتمن را دوست بدارم.»

هالیوود ریپورتر به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که «زن گربه‌ای» و «پنگوئن» دو شخصیت از شش شخصیت شرور قصه در فیلم ریوز خواهند بود. «بورگس مردیث» در سریال «بتمن» نقش «پنگوئن» را بازی کرده بود و در فیلم «بتمن بازمی‌گردد» به کارگردانی «تیم برتون» این نقش به «دنی دویتو» سپرده شد.

«بتمن» در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱ اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰

اینکه ورداری یه شخصیت سفید پوست مثل "گوردن" رو بدی به یه سیاه پوست و زن گربه ای رو هم سیاه پوست کنی ته ته نژاد پرستیه به جای این کارا یه شخصیت سیاه پوست خلق کنید چرا داستان رو به گند میکشید. فردا هم میبینیم که کوین هارت نقش بتمنو بازی میکنه و نقش سوپرمن میدن به جیمی فاکس حالا این حالت خوشبینانه هست شانس بیاریم بتمن رو زن نکنن

نمایش اسپویل
۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۵۲

عالی گفتی دیگه گندشو در آوردن معلومه که تو یه بهشتی مثه آمریکا میرن خودشونو خفه میکنن ببین اینا تو کشورای دیگه نفس نمیتونن بکشن به اونجا که میرسن هیهات منه الذله فردا اگه دیدین فیلمی ساختن که توش آبراهام لینکلن زنه و ساهپوست اصن تعجب نکنین

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۲۲:۳۶

ریشه بله ولی چیزی که ساخته شده نه

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۲۲:۱۱

بتوومنی که قراره سریالش پخش بشه بیشتر از 10 ساله که عضوی از خانواده بتمنه و شخصیتی با همچین مشخصاتی از دهه 50 در کامیک ها حضور داشته میخوام بگم یعنی ریشه خلق شخصیتش به مسائل تبعیض جنسیتی برنمیگرده

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۴۹

فیلم نه، سریال بتوومن رو دارن میسازن ماه آینده هم پخش میشه

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۴۵

چرا یه چیزایی خوندم ولی خب رسمی نشده و فیلمی نزدن

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳

"شانس بیاریم بتمن رو زن نکنن" همممم... مثل اینکه اون خبر خوش به گوشت نرسیده..

نمایش اسپویل