news-background
news-background

The Batman: «زوئی کراویتز» می‌گوید «زن‌گربه‌ای» نماینده‌ی قدرتی زنانه است

ریبوت «بتمن» به کارگردانی «مت ریوز» و بازی «رابرت پتینسون» تابستان سال ۲۰۲۱ اکران می‌شود.

فیلمبرداری «بتمن» (The Batman) به کارگردانی «مت ریوز» از اوایل ژانویه در انگلستان آغاز شده و قرار است رابطه‌ی پیچیده‌ی «زن‌گربه‌ای/سلینا کایل» با بازی «زوئی کراویتز» و «بتمن/بروس وین» با بازی «رابرت پتینسون» به تصویر کشیده شود. جمعه شب کراویز که در کنفرانس مطبوعاتی «انجمن منتقدین تلویزیونی» برای سریال «هوادار متعصب» (High Fidelity) شبکه‌ی هولو حضور یافته بود، از آماده‌سازی خود برای نقش «زن‌گربه‌ای» با الهام از بازیگران زن دیگری گفت که در سال‌های گذشته در قالب این شخصیت ظاهر شده‌اند.

کراویتز می‌گوید: «فکر می‌کنم زن‌گربه‌ای یک شخصیت نمادین باشد. هیچ‌وقت علاقه‌ی زیادی به کتاب‌های مصور نداشته‌ام، اما این دنیا همیشه به نظر من جذاب می‌آمده. و البته بازی «میشل فایفر» برای من به‌شدت الهام‌بخش است. نمایش او به‌یادماندنی است.»

«میشل فایفر» در سال ۱۹۹۲ در فیلم «بتمن بازمی‌گردد» (Batman Returns) به کارگردانی «تیم برتون» در مقابل «مایکل کیتون» در نقش شوالیه‌ی تاریکی بازی کرد. کراویتز می‌گوید: «به نظر من زن‌گربه‌ای یا سلینا کایل نماینده‌ی قدرت زنانگی است و من برای بازی در این نقش به‌شدت هیجان‌زده‌ام. فکر می‌کنم زنانگی یعنی قدرتی که با قدرت مردانگی متفاوت است. رابطه‌ی بتمن و زن‌گربه‌ای بسیار جالب است. به اعتقاد من بتمن نماینده‌ی قدرتی بسیار مردانه و زن‌گربه‌ای نماینده‌ی قدرتی بسیار زنانه – اما کمی پیچیده‌تر و ظریف‌تر. از این ایده که بتوان ظریف و آرام بود و در عین حال بسیار قدرتمند و خطرناک خوشم می‌آید.»

کراویتز با غلبه بر «زازی بیتس» و «آلیسیا ویکاندر» موفق شد نقش «زن‌گربه‌ای» را در فیلم ریوز به دست آورد. او در دنیای گاتهام جانشین «میشل فایفر»، «هالی بری»، «جولی نیومار»، «لی مریوثر»، و «آن هاتاوی» می‌شود که در سینما و تلویزیون این نقش را بازی کرده‌اند.

کراویتز سال گذشته فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) را روی پرده داشت و بار دیگر با برادران وارنر همکاری می‌کرد. سریال جدید او برای شبکه‌ی هولو از فیلمی به همین نام با بازی «جان کیوسک» اقتباس می‌شود. آن فیلم که در سال ۲۰۰۰ اکران شد بر پایه‌ی رمانی نوشته‌ی «نیک هورنبی» ساخته شده بود. سریال شبکه‌ی هولو ۱۴ فوریه پخش می‌شود.

«بتمن» دهمین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) و ریبوتی برای چندگانه‌ی بتمن به شمار می‌رود. «جفری رایت»، «پل دینو»، «اندی سرکیس»، «کالین فرل» و «جان تورتورو» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. برادران وارنر «بتمن» ریوز را ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱  (جمعه، ۴ تیر ۱۴۰۰) اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید