news-background
news-background

آیا نولان ناجی سینما خواهد شد؟ Tenet برای اکران در ماه ژوئیه به ۸۰ درصد سالن‌های سینمای جهان نیاز دارد

سالن‌داران، رقبای برادران وارنر و تمام هالیوود در انتظار نشسته‌اند تا ببیند استودیو موفق‌ خواهد شد فیلم «باور» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) را در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) به صورت گسترده در سالن‌های سینمای سراسر دنیا اکران کند و برای اولین بار از اواسط مارس گذشته فیلمی را روی پرده ببرد یا نه. تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

منابع نزدیک به برادران وارنر فاش کرده‌اند که استودیو برای افتتاحیه‌ی این فیلم طبق برنامه، به ۸۰ درصد سالن‌های سینمای جهان از جمله نیویورک، لس‌انجلس و سان فرانسیسکو ( که سهمی ۲۵ درصدی از افتتاحیه دارند) نیاز دارد. در صورتی که در سه هفته‌ی آینده نشانه‌های مثبتی پدیدار نشود، تاریخ اکران «باور» تغییر می‌کند. وارنرها برای بازگشت سرمایه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری خود به تمامی ظرفیت‌های سینما در سراسر دنیا احتیاج دارند. در حال حاضر «کریستفر نولان» کارگردان فیلم برای بازگرداندن صنعت فیلمسازی به حالت عادی احساس مسئولیت می‌کند اما به منظور رسیدن به اهداف خود حاضر نیستند جان انسان‌ها را به خطر بیندازند.

یکی از منابع نزدیک به پروژه می‌گوید با توجه به هزینه‌ی بالای تولید و پخش، این فیلم به ۳۵۰۰ سالن سینما در داخل و ۳۰ هزار سینما در سراسر دنیا نیاز دارد. او اضافه می‌کند: «تا زمانی که به تاریخ اکران فیلم نزدیک نشویم هیچ‌یک از این مسائل مشخص نخواهد شد.» نولان ۲۰ درصد از فروش فیلم «باور» را دریافت خواهد کرد، بنابراین برادران وارنر به افزایش درآمدزایی فیلم نیازی مبرم دارند.

در صورتی که تاریخ اکران «باور» تغییر کند، تاریخ اکران بسیاری از فیلم‌های دیگر در آینده‌ی نزدیک از جمله «مولان» (دانلود فیلم Mulan با لینک مستقیم)، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (دانلود فیلم Wonder Woman 1984 با لینک مستقیم) نیز دومینو-وار تغییر خواهد کرد. درست مانند زمانی که «وقتی برای مردن نیست» (دانلود فیلم No Time to Die با لینک مستقیم) تاریخ اکران بسیاری از عناوین را به ماه‌ها و سال‌های بعد موکول کرد، فیلم «باور» نیز در صورت لغو اکران در ماه ژوئیه، ممکن است صنعت فیلمسازی را با وقفه‌ای حتی طولانی‌تر مواجه کند.

استودیوی برادران وارنر به صورت روزانه با متخصصین در تماس است و شرایط شیوع ویروس کرونا را به دقت زیر نظر گرفته است. بعضی از سالن‌داران معتقدند این احتمال وجود دارد که تاریخ اکران «باور» به تاریخ اکران فعلی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در ۱۴ آگست موکول شود و سپس فیلم «پتی جنکینز» به ماه دسامبر برود. اما اگر مسجل شود که سالن‌های سینما تا ماه ژوئن بازگشایی نخواهند شد، «باور» نولان ممکن است به تاریخی دورتر از آگست موکول شود. اکران محدود این فیلم با توجه به داستان پیچیده‌اش بسیار بعید است چرا که در اولین شب افتتاحیه اسپویلرها از شبکه‌های اجتماعی سر در خواهند آورد.

در مورد اینکه آیا سینماروها از اکران گسترده‌ی فیلم استقبال می‌کنند یا نه نیز تردیدهایی وجود دارد. اما با توجه به اینکه مردم آمریکا از اواسط ماه مارس در خانه‌های‌شان قرنطینه شده‌اند، مشتاق‌اند تا به بهانه‌ی فیلم نولان به این دوران سخت پایان دهند. براساس نظرسنجی EDO در صورتی که دستورالعمل‌های ایمنی کووید-۱۹ برقرار باشد، اکثریت سینماروها به سالن‌های سینما بازخواهند گشت.

بسیاری از منابع ناشناس، و افرادی چون «باب ایگر» مدیر عامل دیزنی و مدیران سینه‌مارک تأکید می‌کنند که سالن‌داران و استودیوها حتی با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها می‌توانند درآمدزایی کنند. اما از سوی دیگر بعضی از سالن‌داران وجود دارند که باور دارند سینما با اکران محدود زنده نمی‌ماند. آن‌ها از اهمیت تعطیلات آخر هفته که بنای فروش فیلم‌ها را تشکیل می‌دهند می‌گویند و این ادعا که سینما با ظرفیت ۵۰ درصدی به سوددهی می‌رسد را مضحک می‌دانند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

دیگر مسئله‌ی مبهم در مورد افتتاح «باور» در آینده‌ی نزدیک نحوه‌ی بازاریابی آن است. این فیلم اثری اریجینال است بدون ستاره‌های بزرگ، بنابراین بازاریابی آن برای هر استودیویی دشوار خواهد بود. سؤال این است که آیا برادران وارنر در یک بازه‌ی زمانی پنج هفته‌ای موفق به بازاریابی جهانی فیلم خواهد شد یا نه؟ و آیا در حال حاضر که عده‌ی قلیلی به سر کار می‌روند، تبلیغ روی بیلبوردها و برنامه‌های صبحگاهی رادیو منطقی است؟ وارنرها اخیراً برای فیلم انیمیشن «اسکوب!» (دانلود فیلم Scoob! با لینک مستقیم) که به جای اکران در سالن‌های سینما هفته‌ی گذشته در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شد، کمپین دیجیتالی در «تیک‌تاک» به راه انداختند. این چالش نزدیک به ۴ میلیارد بازخورد داشته است.

با این حال، مسئله این است که حیات سینما و رویدادهای ورزشی به یکدیگر گره خورده است. فیلم «باور» برای بازاریابی باید در حین کدام رویداد ورزشی تبلیغاتش را پخش کند در حالی که مسابقه‌ی فوتبالی در سراسر دنیا در کار نیست. مسابقات بیس‌بال در آمریکا ممکن است اوایل ماه ژوئیه بازگردد، اما مسابقات فوتبال آمریکایی و ان‌بی‌ای وضعیت نامشخصی دارند.

در سرویس‌هایی نظیر نت‌فلیکس و دیزنی+ هم در آینده‌ی نزدیک هیچ اپیزود پایانی قابل توجهی قرار نیست پخش شود اما سریال «مأمورین شیلد» (دانلود سریال Agents of S.H.I.E.L.D. با لینک مستقیم) در آستانه‌ی پخش فصل پایانی خود است. نکته‌ی مثبت در مورد «باور» این است که تریلر فیلم از ۱۹ دسامبر گذشته تا کنون ۴۶.۳ میلیون مرتبه مشاهده شده و نرخ به اشتراک‌گذاری آن ۴۱:۱ است. رلیش‌میکس گزارش می‌دهد که بازدیدهای روزانه‌ی این تریلر به ۳۰ و چند هزار می‌رسد.

از طرف دیگر، منابع نزدیک به «باور» ادعا می‌کنند که فیلم به زیبایی «تلقین» (دانلود فیلم Inception با لینک مستقیم) است. نولان نیز اخیراً این فیلم را جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی سینمایی خود تا به امروز خوانده. نباید فراموش کرد که برادران وارنر پیش از اکران «جوکر» (دانلود فیلم Joker با لینک مستقیم) با نگرانی‌های مشابهی در مورد احتمال تیراندازی در سالن‌های سینما مواجه بودند، اما «جوکر» در نهایت پرفروش‌ترین فیلم با رده‌ی سنی بزرگسال شد و دو جایزه‌ی اسکار را به خانه برد.

روز جمعه ورایتی گزارش داد که سالن‌های سینمای آمریکای شمالی به تدریج در حال بازگشایی‌اند و تا آن زمان حدود ۲۰۰ سالن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. هفته‌ی گذشته استودیوی سولستیس اعلام کرد که فیلم تریلر «مختل» (دانلود فیلم Unhinged با لینک مستقیم) با بازی «راسل کرو» را در تاریخ ۱ ژوئیه به صورت گسترده اکران می‌کند، اما بازارهای لس‌انجلس، نیویورک، و سان فرانسیسکو چنانکه ذکر شد هنوز وضعیت نامشخصی دارند.

دیگر پروژه‌ی پرخرج وارنرها «ماتریکس ۴» (دانلود فیلم The Matrix 4 با لینک مستقیم) است که فیلمبرداری آن تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا همچون «بتمن» (دانلود فیلم The Batman با لینک مستقیم) و قسمت‌های بعدی «مأموریت غیرممکن» متوقف شد. اما ورایتی می‌نویسد استودیو در نظر دارد از اوایل ماه ژوئیه تولید این فیلم را با «کیانو ریوز» و «کری-آن ماس» و کارگردانی «لانا واچوفسکی» از سر بگیرد. گروه فیلمبرداری این پروژه‌ی عظیم اواسط ماه مارس از سان فرانسیسکو به برلین رفته بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۳۲

عجب خبرایه خوبی

نمایش اسپویل
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۰۸

اقای نولان علاوه بر اینکه به نظر بنده کاگردان خوبی نیست بلکه در این اوضاعی عجیب به دنبال اکران فیلم خودش است پول عجب چیز عجیبیه حالا بیخیال اکران فیلمت شو اونم با 80 درصد سالن های جهان دقیقا در زمانی که اکثریت سینما رو ها میخوان به سینما بازگردند اگه این فیلم توی این تایم اکران بشه به نظرم صدمات جبران ناپذیری به مردم خواهد زد

نمایش اسپویل
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶

هرچند من به شدت منتظر این فیلمم ولی خوب به نظرم خطرناک میاد بخوایم 80درصد سینمایه جهان باز کنیم پر از مردم بشن و نکته دیگ برام جالب بود اینکه چجوری به این نابغه میگید که خوب نیست؟؟؟!!! تاحالا نشنیده بودم کسی به نولان بگه که خوب نیست....!!!

نمایش اسپویل