news-background
news-background

عوامل فیلم Lord of the Rings متن فیلمنامه را به دست خود منتشر کرده بودند تا با «هاروی واینستین» همکاری نکنند

«هاروی واینستین» قرار بود «ارباب حلقه‌ها» را در قالب دو فیلم و با بودجه‌ی ۷۵ میلیون دلاری بسازد.

 

نبرد میان «پیتر جکسون» و «هاروی واینستین» در مراحل ابتدایی پیشرفت سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) در مقاله‌ی جدیدی که «درو مک‌وینی» در «پالیگان» منتشر کرده شرح داده شده است. واینستین امتیاز ساخت فیلم از کتاب‌های «جی.آر.آر. تالکین» را از طریق کمپانی میرامکس خریداری کرده بود، اما او قصد داشت که این اقتباس را به شکل دو فیلم و با بودجه‌ی ۷۵ میلیون دلاری بسازد. «پالیگان» می‌نویسد واینستین دست کم به مدت یک سال و نیم رقم بودجه را از جکسون مخفی نگه می‌دارد. وقتی که عوامل تولید متوجه شدند که فیلم‌ها به چه بودجه‌ای قرار است ساخته شوند، به دست خود فیلمنامه را درز دادند.

مک‌وینی می‌نویسد در آن زمان برای یک نشریه کار می‌کرده و بعضی افراد فیلمنامه را در اختیار او گذاشته‌اند به این امید که بازخوردهای مثبت سبب افزایش بودجه فیلم شود. نیولاین سینما دیگر کمپانی علاقه‌مند به تولید این اقتباس بود.

در بخشی از این مقاله آمده است: «پیتر جکسون در آن زمان با نشریه تماس گرفته بود و افراد زیادی از استودیوهای WETA و WingNut نیز پیشنهاداتی ارائه دادند. احساس می‌کردند که اثری بزرگ خلق خواهند کرد و نگران بودند که نتوانند استودیویی مشتاق پیدا کنند. بنابراین تصمیم گرفتند که فیلمنامه‌ها را از طریق نشریه درز دهند به شکلی که همه آن را بعدها بتوانند رد کنند. فیلمنامه‌ها مستقیماً از سمت یک فرد خاص منتشر نشد و هیچ‌کس رسماً از ما نخواست که این درز را پوشش دهیم، بنابراین اگر زمانی تحت فشار قرار می‌گرفتم، می‌توانستم صادقانه بگویم که کار پیتر یا فرن [والش] نبوده است.»

نیولاین در نهایت برای نجات «ارباب حلقه‌ها» اقدام می‌کند هرچند واینستین و برادرش «باب واینستین» تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه باقی می‌مانند. جکسون سپس دنیای «ارباب حلقه‌ها» را به سه فیلم گسترش داد و یکی از پرفروش‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ را ساخت.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید