news-background
news-background

Joker به فهرست ۱۰ فیلم برتر تاریخ در IMDb راه یافت

«جوکر» (Joker) با گذشت یک هفته از اکران جهانی، رکوردهای متعددی را به نام خود زده و حالا نوبت به هواداران رسیده تا نشان دهند چقدر از فیلم جدید «واکین فینیکس» و «تاد فیلیپس» لذت می‌برند. «جوکر» به فاصله‌ی کوتاهی پس از اکران به فهرست ۱۰ فیلم برتر تاریخ در IMDb راه یافته و در کنار عناوین بسیار محبوبی قرار گرفته است.

برترین فیلم تاریخ در این وبسایت در حال حاضر «رستگاری در شاشنک» (The Shawshank) است و قسمت اول و دوم «پدرخوانده» (The Godfather) در رتبه‌های بعدی جای دارند. «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) به کارگردانی «کریستفر نولان» که مانند «جوکر» از کتاب‌های کامیک اقتباس شده در رتبه‌ی چهارم است و فیلم‌های به‌شدت محبوب «۱۲ مرد خشمگین»، «فهرست شیندلر» و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در رده‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند. «کوئنتین تارانتینو» هم با «قصه‌ی عامه‌پسند» در این فهرست حاضر است و بعد از آن «جوکر» در رتبه‌ی نهم ایستاده. رده‌ی دهم جدول هم به وسترن «خوب، بد، زشت» اختصاص یافته است.

عناوین این فهرست لزوماً فیلم‌هایی هنری نیستند و فیلم‌های بسیار محبوبی در میان‌شان دیده می‌شوند. بنابراین ورود «جوکر» به این رتبه‌ی بالا کمی غافلگیرکننده است. با این حال، باقی‌ماندن این فیلم در رتبه‌های بالا تضمین شده نیست و این خودنمایی ممکن است به زودی رنگ ببازد. امتیاز «راتن تومیتوز» فیلم «جوکر» در هفته‌های گذشته کاهش محسوسی داشته و تا ۶۹ درصد تنزل پیدا کرده اما امتیاز هواداران در این وبسایت مانند IMDb نزدیک به ۹۰ درصد است.

«جوکر» به این دستاورد و رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی تاریخ ماه‌های اکتبر بسنده نکرده و پرفروش‌ترین فروش روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ در ماه‌های اکتبر را هم شکست. این فیلم سه‌شنبه‌ی گذشته ۱۳.۹ میلیون دلار فروخت و به راحتی رکوردی که در اختیار «ونوم» سونی بود را پشت سر گذاشت. «جوکر»‌ که با درجه‌ی سنی بزرگسال اکران شده، در پنج روز اول اکران در آمریکای شمالی ۱۱۹.۸ میلیون دلار فروخته و تا ۲۲ درصد از رکورد «ونوم» پیش است. «ونوم» با ۲۱۳.۵ میلیون دلار به اکران خود پایان داد بنابراین پیش‌بینی می‌شود که «جوکر» به فروشی نزدیک به ۲۶۵ میلیون دلار در بازارهای داخلی برسد.

انتظار می‌رود «جوکر» در دومین هفته‌ی اکران ۴۲.۵ میلیون دلار فروش کند و بالاتر از انیمیشن «خانواده‌ی آدامز» (The Addams Family) که طبق برآوردها افتتاحیه‌ای ۳۰ میلیون دلاری ثبت می‌کند و نیز «مرد دو پیکره» (Gemini Man) پارامونت با بازی «ویل اسمیت» قرار بگیرد. در «خانواده‌ی آدامز» که مخاطبین خانودادگی را هدف گرفته و در ۴۰۰۷ سالن اکران می‌شود، «اسکار آیزک»، «شارلیز ترون»، «کلویی گریس مورتز»، «فین وولفهد»، «نیک کرال»، «بت میدلر»، «الیسون جنی»، «السی فیشر» و «اسنوپ داگ» صداپیشگی می‌کنند. امتیاز «راتن تومیتوز» این انیمیشن هنوز منتشر نشده است.

«مرد دو پیکره» به کارگردانی «انگ لی» نیز یک پروژه‌ی ۱۳۸ میلیون دلاری است و انتظار می‌رود در افتتاحیه ۲۴-۲۹ میلیون دلار فروش کند. «جوکر» به روشنی یکی از رقبای اصلی این فیلم خواهد بود تمامی سینماروهای بزرگسال را به سمت خود خواهد کشاند. فیلم جدید اسمیت از طرف دیگر از امتیاز «راتن تومیتوز» ۳۴ درصد هم رنج می‌برد. اسمیت تابستان امسال با «علاءالدین» دومین افتتاحیه‌ی پرفروش خود را با ۹۱.۵ میلیون دلار ثبت کرد. «مرد دو پیکره»‌ تاکنون در ۵ بازار خارجی روی پرده رفته و ۷.۶ میلیون دلار فروخته است.

فیلم‌های جشنواره‌ای «انگل» (Parasite) به کارگردانی «بونگ جون هو» و «پادشاه» (The King) نت‌فلیکس به کارگردانی «دیوید میشد» و بازی «رابرت پتینسون» و «تیموتی شلمی» نیز به صورت محدود اکران خواهند شد و مانعی برای صدرنشینی دوباره‌ی «جوکر» ایجاد نخواهند کرد.

«جوکر» با افتتاحیه‌ی رسمی ۹۶ میلیون دلاری در بازارهای داخلی و ۲۴۸.۴ میلیون دلاری در سراسر دنیا، تنها ۴ میلیون دلار با فروش جهانی فیلم شکست‌خورده‌ی «اکس-من: ققنوس تاریکی» (X-Men: Dark Phoenix) فاصله دارد. تعداد سالن‌های آن فیلم، تابستان گذشته پس از شش هفته به ۲۰۰ رسیده بود. این درحالی است که «جوکر» تنها طی چهار روز رکوردی در سطح فروش کلی آن فیلم به جای گذاشت.

فیلم‌های بعدی دنیای دی‌سی شامل «پرندگان شکاری» (Bird of Prey) در ۷ فوریه ۲۰۲۰ (جمعه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۸)، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) در ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (جمعه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۹)، «بتمن» (The Batman) در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (جمعه، ۴ تیر ۱۴۰۰)، «جوخه‌ی انتحار» (The Suicide Squad) در ۶ آگست ۲۰۲۱ (جمعه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۰)، و «آکوامن ۲» (Aquaman 2) در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (جمعه، ۲۵ آذر ۱۴۰۱) می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید