news-background
news-background

نگرانی «مارتین اسکورسیزی» در مورد جلوه‌های ویژه Irishman: «همه ما نگرانیم»

اسکورسیزی برای جوان‌تر ساختن ظاهر «رابرت دنیرو» و «ال پاچینو» در بعضی از صحنه‌های فیلم «ایرلندی» از جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای استفاده کرده است.

درام گانگستری «ایرلندی» (The Irishman) پس از وقفه‌ی طولانی پس از تولید به علت وجود جلوه‌های ویژه‌ی سنگین، سرانجام پاییز آینده از طریق نت‌فلیکس منتشر می‌شود و در چند سالن سینما روی پرده می‌رود. فیلمنامه‌ی «استیون زیلین» برای «ایرلندی» از رمان «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌زنی» به نوشته‌ی «چارلز برنت»‌ اقتباس شده و داستان «فرانک شیران» کهنه سرباز جنگ جهانی دوم را بازگو می‌کند که به آدمکشی روی می‌آورد و در ناپدید شدن «جیمی هوفا» رهبر حزب کارگران آمریکا نقش دارد. «رابرت دنیرو» نقش شیران را در طول سه دهه‌ی زندگی‌اش بازی کرده و اسکورسیزی با استفاده از جلوه‌های ویژه سن او را ۳۰ سال کاهش داده. همین جلوه‌ها برای «ال پاچینو» نیز که در نقش هوفا بازی می‌کند به کار برده شده است.

اسکورسیزی در مصاحبه با پادکست استودیوی A24 و «جوانا هاگ»‌ کارگردان «ره‌آورد» (The Souvenir) اعتراف می‌کند که جلوه‌های ویژه‌ی فیلم همچنان او را نگران می‌کند. ظاهر امروزی شخصیت دنیرو با چهره‌ی جوانتر شده‌ی او در طول فیلم با هم ترکیب می‌شود و به نظر می‌رسد که فیلمنامه‌ی زیلین دارای تسلسل تاریخی نباشد. این بدان معناست که بیننده فرصت مقایسه‌ی دو چهره‌ی دنیرو را به قدر کافی خواهد داشت. به همین علت، اسکورسیزی اصرار دارد که تمام جزئیات ریز صورت دنیرو واقعی به نظر رسند.

اسکورسیزی می‌گوید: «نگران هستم، نگرانی همه‌ی ما این است که به دیدن چهره‌های سالخورده‌ی اینان عادت کرده‌ایم. وقتی که [هر دو ظاهر] در کنار یکدیگر قرار بگیرند، [صحنه میان دو ظاهر شخصیت] جا به جا شود... [با خود می‌گوییم:] حالا واقعی شد، حالا متوجه می‌شوم، حالا باید در بعضی نماهای خاص بر روی چشم‌ها بیشتر کار شود، باید توضیح داده شود که چرا چشمانی که متعلق به یک نفر است، چین و چروک‌ها و دیگر خصوصیاتش تغییر کرده. اصلاً چشم تغییر می‌کند؟ اگر اینطور است، من از چه ویژگی چشم خوشم آمده بود؟ آیا شور و اشتیاق شدیدش بود؟ یا جدیتش بود؟ یا تهدیدش؟»

اسکورسیزی نمی‌خواهد هنگام به کارگیری جلوه‌های ویژه شور و شوق نگاه دنیرو از دست برود و به نظر می‌رسد که علت اصلی طولانی شدن مراحل پس از تولید همین باشد. نت‌فلیکس هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای «ایرلندی» اعلام نکرده و با انتشار اولین تیزر تأیید کرد که فیلم در پاییز ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۲۱

نگران نباش عزیزم ایشالا خوب میشه :(

نمایش اسپویل
۹ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۵۶

من در کل سال 2019 منتظر این فیلم و فیلم تارانتینو ام. خدا وکیلی دست بجنبون اسکورسیزی که پیر شدیم دیگه

نمایش اسپویل