news-background
news-background

سازندگان Independence Day: استودیوی فاکس معتقد بود انتخاب بازیگر سیاه فروش خارجی فیلم را از بین می‌برد

 

«رولند امریک» و «دین دولین» تهیه‌کننده برای انتخاب «ویل اسمیت» با فاکس جنگیده‌اند.

 

«رولند امریک» کارگردان «روز استقلال» (Independence Day) و «دین دولین» نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اکران فیلم در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» از نحوه انتخاب «ویل اسمیت» گفته‌اند. آن‌ها به یاد می‌آورند که مدیران استودیوی فاکس قرن بیستم با پیشنهاد بازی «ویل اسمیت» در نقش اصلی به دلیل نگاه نژادستیزانه هالیوود در آن زمان مخالفت کرده و معتقد بودند که مخاطبین خارجی از یک فیلم با بازیگر آفریقایی تبار استقبال نخواهند کرد. امریک و دولین پس از قطعی شدن بازی «جف گلدبلوم» اصرار کردند که «ویل اسمیت» همبازی او باشد.

امریک می‌گوید: «ایتان هاک در لیست ما وجود داشت اما در آن زمان فکر کردم که زیادی جوان است. بسیار روشن شد که باید «ویل اسمیت» و «جف گلدبلوم» در این فیلم نقش‌آفرینی کنند. این زوجی بود که ما به آن فکر می‌کردیم. استودیو گفت: «نه، ما ویل اسمیت را نمی‌پسندیم. بازیگری ثابت‌نشده است. در [بازارهای] بین‌المللی جواب نمی‌دهد.»

دولین اضافه می‌کند: «می‌گفتند: «اگر بازیگری سیاه برای این نقش انتخاب کنید، فروش خارجی فیلم را از بین می‌برید.» بحث ما این بود: «خوب، این فیلم در مورد بیگانگان فضایی است. مشکلی در بازارهای خارجی نخواهد داشت.» جنگ سختی بود و رولند واقعاً پای [اسمیت] ایستاد – و ما در نهایت پیروز این نبرد شدیم.»

امریک ادامه می‌دهد: «به فاصله کوتاهی پیش از شروع فیلمبرداری بود و ما هنوز ویل و جف را قطعی نکرده بودیم. پافشاری کردم: «مدیران یونیورسال هر روز تماس می‌گیرند، یا این دو بازیگر را به من بدهید یا به سراغ آن‌ها می‌روم.» فکر نمی‌کنم که امکان [تغییر استودیو واقعاً] وجود داشت، اما تهدیدی عالی بود.»

فیلم «روز استقلال» در نهایت ۸۱۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۶ و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما پس از «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) «استیون اسپیلبرگ» تبدیل شد.

امریک به یاد می‌آورد: «اسپیلبرگ ما را به محل فیلمبرداری «پارک ژوراسیک ۲» دعوت کرد و اولین جمله‌ای که به دین و من گفت این بود: «شما بلاک‌باستر را بازآفرینی کردید. پس از این فیلم، هیچ‌کس نمی‌تواند یک بلاک‌باستر معمولی بسازد.»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید