news-background
news-background

His Dark Materials پربیننده‌ترین سریال درام بریتانیا در ۵ سال گذشته شد

سریال «نیروی اهریمنی او» (His Dark Materials) شروعی قدرتمندانه در شبکه‌ی BBC داشت. یکشنبه شب گذشته اپیزود اول اقتباس تلویزیونی جدید از رمان‌های فانتزی «فیلیپ پولمن» را ۷.۲ میلیون بیننده از شبکه‌ی BBC One به نظار نشستند تا این آن را به پربیننده‌ترین اپیزود آغازین یک سریال درام در پنج سال گذشته تبدیل کنند.

این آمار برای سریالی که فصل اول آن در قالب هشت اپیزود پخش می‌شود، از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۴ وقتی که «تفنگ‌داران» (The Musketeers) روی ایر رفت و ۷.۴ میلیون بیننده داشت، سابقه نداشت. «نیروی اهریمنی او» بالاتر از دیگر سریال‌های درام پربیننده‌ی BBC One از جمله «جنتلمن جک» با ۵.۱ میلیون بیننده، «باپتیست» با ۴.۵ میلیون بیننده و «بینوایان» با ۴.۵ میلیون بیننده قرار می‌گیرد. پربیننده‌ترین سریال درام شبکه در سال ۲۰۱۹ اپیزود اول از فصل پنجم (Line of Duty) بود که ۷.۸ میلیون بیننده داشت.

منتقدین از قسمت اول سریال به نویسندگی «جک تورن» ستایش کرده‌اند. «لوسی منگان» نویسنده‌ی گاردین در نقد پنج ستاره‌اش می‌گوید: «فضا و وقت کافی برای اقتباس درخور از کتاب‌ها وجود دارد و اپیزود اول با تمام شکوه و جلال استیم-پانکی‌اش نشان داد که این پتانسیل را دارد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید