news-background
news-background

واکنش بازیگران Game of Thrones به «نبرد وینترفل»؛ اختلال در شبکه‌های HBO‌ برای سومین هفته متوالی

[هشدار: حاوی اسپویلر از فصل هشتم]

بزرگترین نبرد تاریخ «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) به نمایش درآمد و همانگونه که انتظار می‌رفت حاوی صحنه‌های دلخراش و تلخی بود. اما برای سومین هفته‌ی متوالی، مخاطبین گزارش دادند که پلتفرم‌های اینترنتی مختلف HBO به دنبال پخش اپیزود سوم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» که «نبرد وینترفل» را به تصویر کشید، دچار اختلال شده است.

علاوه بر این، بار دیگر پیش از آنکه اپیزود پرخرج فصل هشتم و طولانی‌ترین اپیزود تاریخ سریال روی ایر برود، تصاویری از «نبرد وینترفل» سر از توئیتر درآورد. در دو هفته‌ی گذشته نیز اپیزودهای اول و دوم فصل هشتم پیش از موعد درز کردند. اپیزود اول چهار ساعت زودتر از HBO از سرویس DirecTV Now پخش شد و اپیزود دوم از طریق آمازون پرایم آلمان.

پیش از آنکه از دست HBO کاری برآید، تصاویر اپیزود سوم از فصل هشتم، به سرعت اشتراک گذاشته شد و بخش‌هایی از داستان از جمله نبرد حماسی علیه «وایت واکر‌»ها و مرگ چند شخصیت برای مخاطبین فاش شد.

هیجان «نبرد وینترفل» که در آن از جلوه‌های ویژه‌ای در حد آثار سینمایی استفاده شده بود، به حدی بالا رفت که هواداران در شبکه‌های اجتماعی هشدار ساعت‌های هوشمند خود در مورد افزایش میزان تپش قلب را به اشتراک می‌گذاشتند.

پایان «نبرد وینترفل» اگرچه ممکن است برخی از بینندگان را غافلگیر کرده باشد اما این لحظه از سه سال قبل در ذهن «دن وایس» و «دیوید بنیاف» وجود داشته است. در پایان این «آریا استارک» بود که به داد «وستروس» رسید و «نایت کینگ» را با استفاده از فولاد ولریایی و البته سخنان الهام‌بخش «ملیساندر» نابود کرد.

در ویژه‌برنامه‌ای که پس از هفتادمین اپیزود سریال تحت عنوان «شب طولانی» (The Long Night) پخش شد، بنیاف و وایس فاش کردند از سال‌ها پیش می‌دانستند که آریا شخصیت شرور قصه را به زانو درخواهد آورد. بنیاف می‌گوید: «خدای من، فکر می‌کنم حدود سه سالی باشد که مطمئن شده‌ایم این آریا است که تیر خلاص را می‌زند. «جان اسنو» همیشه قهرمان داستان بوده، کسی که ناجی دیگران می‌شود، اما برای این لحظه او به نظر ما انتخاب درستی نمی‌نمود.»

«میزی ویلیامز» ۲۲ ساله که نقش «آریا استارک» را بازی می‌کند نیز در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید تردید داشته که هواداران او را به عنوان شخصیتی بپذیرند که شخصیت شرور اصلی را شکست می‌دهد. او می‌گوید: «به طرزی باورنکردنی هیجان‌انگیز بود. اما من فوراً فکر کردم که هیچکس خوشش نخواهد آمد؛ اینکه آریا لیاقتش را ندارد. سخت‌ترین مسئله در هر سریالی شکست دادن شخصیت ضدقهرمانی است که شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد.»

«کیت هرینگتون» بازیگر نقش «جان اسنو» نیز اضافه می‌کند: «فکر می‌کردم [ناجی] من باشم! اما خوشم آمد. اینگونه آموزش‌های آریا هدفمند به نظر می‌رسد. او این کار را به شکل بسیار بهتری صورت می‌دهد.»

در این اپیزود شاهد بازگشت شخصیت «ملیساندر» بودیم که از زمان ورودش به داستان در فصل دوم هواداران می‌دانستند که او نقشی کلیدی در قصه ایفا می‌کند. این کاراکتر که با گردنبندی جادویی جوان به نظر می‌رسد، در فصل هفتم سریال «بازی تاج‌وتخت» در حین گفتگویی با «واریس» مرگ خودش را پیش‌بینی کرده بود: «برای آخرین بار باید در این سرزمین غریب، مانند تو جان دهم.» او علاوه بر این در فصل سوم پیش‌بینی کرده بود که آریا دنیا را نجات خواهد داد: «ظلمتی در تو می‌بینم. و در این ظلمت، چشمانی به من خیره گشته. چشمانی قهوه‌ای، چشمانی آبی، چشمانی سبز. چشمانی که تا ابد بسته می‌مانند. ما دوباره یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد.»

ملیساندر با این جملات به آریا متذکر می‌شود که به گادزوود بازگردد و از برادرش «برن» در برابر «نایت کنیگ» محافظت کند. او معتقد بود که «شاهزاده‌ی موعود» جان یا دنریس است، بنابراین به وینترفل بازگشت تا در مقابل «نایت کینگ» آنان را یاری دهد.

در شبکه‌های اجتماعی اغلب مخاطبین در مورد اینکه چه کسی مُرده است و یا نتیجه‌ی نبرد چه خواهد بود بحث نمی‌کنند، بلکه بیشتر به «تاریکی بیش از حد» تصاویر اشاره می‌کنند که پیگیری حوادث را دشوار می‌کرد. تمامی لحظات نبرد شب هنگام روی می‌دهد بنابراین اینکه برخی صحنه‌ها بیش از اندازه تاریک به نظر رسند قابل درک است. اما با وجود آتشی که قلعه را محاصره کرده بود، بسیاری از هواداران به تاریکی صحنه‌ها معترض شدند. خوشبختانه در تریلر اپیزود چهارم از فصل هشتم می‌بینیم که فضا روشن‌تر شده و اکنون همه‌ی نگاه‌ها به تخت آهنین و سرنوشت «سرسی لنیستر» معطوف شده است.

سرنوشت «گوست» دایروولف وفادار «جان اسنو» که در ابتدای اپیزود در کنار هوردهای دوتراکی به سوی «ارتش مردگان» حمله‌ور شد در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما هواداران تیز چشم پس از انتشار تیزر اپیزود چهارم از فصل هشتم، «گوست» را در کنار ارتش شمال و سربازان وینترفل یک روز پس از نبرد یافته‌اند. آن‌ها در هفته‌های گذشته تهدید کرده بودند در صورتی که «گوست» کشته شود دست به شورش خواهند زد!

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹

آقاT اسم این یارو کچله "وریس" هست. "واریس" که مینویسید آدم یاد واریس و واریکوسل (پیچ حوردگی عروق زانو و بیضه و ...) میفته. شب طولانی برای من خیلی ناامید کننده بود. 1- نایت کینگ و ارتش مردگان که از فصل اول این همه روش مانور دادن، آخرش همین؟ حتی یک نفر از شخصیت های اصلی تو بزرگترین نبرد سریال کشته نشد. نایت کینگ پتانسیل اینو داشت که یکی از بزرگترین Supervillain های کل تلویزیون و سینما بشه، ولی شخصیت پردازی چندانی روش انجام نشد که بفهمیم از کجا اومده و گذشته و انگیزه اش چیه. فقط خیلی تک بعدی میخواد زنده هارو از بین ببره، و آخرش هم خیلی مسخره به دست آریا کشته میشه. 2- دنریس و جان بارها و بارها تو موقعیت هایی قرار میگیرن که حتی یک اپسیلون احتمال زنده بیرون اومدن ازش نیست. همون لحظه سوییچ میکنه رو یک صحنه دیگه (سرداب و ...)، و بعد از پنج دقیقه میبینم هیچیشون نشده. 3- آریا مثل نینجا از ارتفاع میپره رو کول نایت کینگ. منطقی فکر کنیم تا بخواد از بین اون همه وایت عبور کنه قطعاً تیکه پاره میشه. این بماند، اونجا هیچ بلندی نیست که بخواد اونجوری ازش بپره، مگه اینکه پرواز کرده باشه! 4- نقش برن تو این اپیزود جالب بود. نشسته رو ویلچر کجارو وارگ میکنه دقیقاً؟ احتمالاً رفته قبل از مرگش Avengers: Endgame رو تماشا میکنه! 5- حضور جان اسنو خیلی تو نتیجه نبرد تاثیر داشت، مخصوصاً وقتی که سوار بر اژدها بی هدف اینور اونور میچرخه و اونجاش که مقابل ویسریون نعره میکشه. 6- نبرد زنده ها و مردگان میبایست نقطه اوج داستان میبود که اینطوری تموم شد. تازه از این به بعد باید منظر بمونیم که معلوم بشه کی قراره رو اون تخت لعنتی بشینه. میخواستم هزار سال کسی روش نشینه. الان اگه بخوام سریال رو از اول مرور کنم، هر بار که میشنوم Winter is coming خندم میگیره. زمستان اومد و رفت. همینقدر آسون و شخمی.

نمایش اسپویل
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۲۶

این قسمت ناامید کننده بود .

نمایش اسپویل
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۱:۴۷

باید بلوری بیاد کیفیت ریموکس ببینیم خیلی جاها تاریک بود درسته و کیفیت های موجود بهتریتش هم خیلی جاها ناکافی بود

نمایش اسپویل
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۲:۱۹

کیفیت ریموکس؟ چیزی که شما بهش میگی ریموکس، Remux یا Re-Multiplex هست که به عمل کنار هم چیدن استریم های صوت و ویدئو و زیرنویس داخل یک container مثل MKV یا MP4 گفته میشه، و هیچ ربطی به کیفیت و پروسه انکدینگ تصویر و صدا و متن نداره. همینطور باید بگم که "کیفیت 4K" و کیفیت 720p" و "کیفیت 1080p" هم اشتباهن. اینا فقط رزولوشن و ابعاد تصویر هستن و الزاماً به کیفیت دلالت ندارن. کیفیت در مرحله اول به سورس (Bluray، HDTV یا پخش آنلاین و دوربین و ...) و در مرحله دوم به نوع و تنظیمات انکدر مربوط میشه. همچنین "کیفیت HD" و "کیفیت Full-HD" هم اشتباه هستن. همونطور که 4K اسم دیگه رزولوشن 2160p هست، HD هم همون 720p و Full-HD همون 1080p میشن. البته دو نوع 4K داریم، نوع اول UHD یا Ultra-HD که میشه همون 2160p یا 3840x2160 خودمون، و نوع دوم DCI هست که ابعادش 4096x2160 هست و تو پروژکتورها کاربرد داره، نه تو تلویزیون و مانیتور. پس یاد بگیریم و بگیم کیفیت Bluray و DVD و HDTV و ... و نگیم کیفیت 1080p و کیفیت 4K و مخصوصاً کیفیت ریموکس!

نمایش اسپویل
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۵۳

اخرش مسخره تموم شد. اون نایت کینگ با اون همه عظمت دختر بچه با خنجرش زد کشت دلم یه نبرد نفسگیر با جان اسنو میخاست

نمایش اسپویل
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷

نابودی نایت کینگ توسط آریا بهترین گزینه بود. اریا یه دختر بچه ساده نیست، اون توسط مردان بی چهره آموزش دیده بود و تو سن کم توسط اولین شمشیر زن براووس تعلیم دیده. هیچکس دیگه ای همه این مهارت ها را تو یه شخصیت نداره !

نمایش اسپویل
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۱۶

دیوانه کننده بود... با کمترین دیالوگ ممکن .. اضطراب .. مثل دانکرک یک تصویر حکم هزار کلمه رو داشت ..

نمایش اسپویل
بیشتر