news-background
news-background

Ford v Ferrari: «مت دیمون»: با رد پیشنهاد بازی در «آواتار» ۲۵۰ میلیون دلار از دست دادم؛ «کریستین بیل»: از «روان اتکینسون» الهام گرفتم

«مت دیمون» انتخاب اول «جیمز کامرون»‌ برای نقش اصلی «آواتار» بود و رقمی بالا به او پیشنهاد کرد.

«مت دیمون» آخرین بازیگری است که از رد پیشنهاد بازی در فیلم‌های بزرگ احساس ندامت می‌کند. او در هفته‌ی گذشته در مصاحبه با مجله‌ی GQ به همراه هم‌بازی‌اش «کریستین بیل» در فیلم «فورد در برابر فراری» (Ford v Ferrari)، فاش می‌کند که پیشنهاد «جیمز کامرون» برای بازی در «آواتار» (Avatar) را رد کرده است. کامرون از دیمون می‌خواهد که نقش «جیک سالی» را بازی کند، نقشی که در نهایت به «سم وورتینگتن» در آن زمان تازه‌وارد رسید. چیزی که دیمون را همچنان ناراحت می‌کند این است که کامرون به او درصد زیادی از فروش فیلم را به او پیشنهاد کرده بود. دیمون در آن زمان نمی‌دانست که «آواتار» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ خواهد شد.

دیمون می‌گوید: «جیم کامرون فیلم «آواتار» را به من پیشنهاد کرد و گفت: «گوش کن. من به هیچکس احتیاجی ندارم. برای این فیلم به بازیگر شناخته‌شده‌ای احتیاج ندارم. اگر این نقش را قبول نکنی، بازیگر ناشناخته‌ای پیدا می‌کنم و نقش را به او می‌دهم، زیرا فیلم در واقع به شما نیازی ندارد. اما اگر نقش را قبول کنی، ده درصد از...»

در اینجا «استوارت مک‌گورک» خبرنگار مجله صحبت دیمون را قطع می‌کند تا با تعجب بپرسد: «شما پیشنهاد دریافت ده درصد از فروش «آواتار» را رد کرده‌اید؟» دیمون این مسئله را تأیید می‌کند و می‌گوید به خاطر تعهدش به بازی در فیلم‌های «جیسون بورن» به کارگردانی «پل گرین‌گرس» این فرصت را از دست داده است. در صورتی که دیمون این پیشنهاد را پذیرفته بود می‌توانست دست کم ۲۵۰ میلیون دلار از فروش فیلم را کسب کند. «آواتار» ۲.۷۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و تا پیش از اکران «انتقام‌جویان: آخر بازی» در تابستان گذشته، پرفروش‌ترین فیم تاریخ بود.

دیمون اضافه می‌کند: «بنابراین بله، من در واقع بیش از هر بازیگر دیگری پول از دست داده‌ام... این مسئله هنوز مرا ناراحت می‌کند و هنوز به نظر ظالمانه می‌رسد. اما خوراک فرزندانم را تأمین می‌کنم و شرایط بدی ندارم.»

در بخش دیگری از این مصاحبه «کریستین بیل» بازیگر برنده‌ی اسکار فاش می‌کند که در اوایل دوران بازیگری از «روان اتکینسون» بازیگر نقش «مستر بین» (Mr. Bean) آموخته است. او می‌گوید: «یکی از اولین نقش‌های من پروژه‌ای با همکاری «روان اتکینسون» بود و فکر می‌کنم به او به عنوان یک الگو نگاه کردم. او در نمایش «نرد» (The Nerd) به کارگردانی «لری شو» بازی می‌کرد. آمد و سلام کرد اما صمیمیتی نشان نداد. هیچیک از ما او را نمی‌شناختیم – به زمانی برمی‌گشت که هنوز نقش «مستر بین» را بازی نکرده بود. او تبدیل به شخصیت قصه شد، اما پیش از آنکه روی صحنه برود. من او را نگاه می‌کردم و می‌دیدم که چگونه در نقش فرو می‌رود. شگفت‌زده شدم.» بیل توضیح می‌دهد که اتکینسون تمام شب در نقش خود فرو می‌رفت: «با خود می‌گفتم: «پس روش بازیگری این است، بسیار خوب، عالی شد.»»

فیلم «فورد در برابر فراری» در جشنواره‌های تورنتو و تلیوراید با نقدهای پرشوری مواجه شد و قرار است ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ماه) توسط فاکس و دیزنی در سراسر آمریکا اکران شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۴

من که حالا از مت دیمون زیاد خوشم نمیاد. از وورثینگتون خیلی بیشتر خوشم میاد. و کلا وورثینگتون برای ژانر علمی تخیلی خیلی مناسب تره. مت دیمون به نظرم نقشهایی مثل بورن یا ویل هانتینگ نابغه بهش خیلی بیشتر میاد. چهره علمی تخیلیش خیلی سخت تو ذهنم میاد. ولی جدا الان ینی وعضش در این حده که فقط بتونه غذای زن و بچشو بده؟ والا کارنامه همچین خالی هم نداشته. مگر اینکه هر چی حقوق میگرفته نیکی میکرده و در دجله مینداخته.

نمایش اسپویل
۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۲۰:۰۹

اتکینسون که واقعا هنرمند فوق‌العاده ‌ای هستش. بعید میدونم کسی مستر بین رو دوست نداشته باشه. با شخصیت کاراگاه مگره هم ثابت کرد تو نقش جدی و درام هم خیلی خوبه و بهش میاد. ولی بنظرم هر تصمیم کوچیک و بزرگی که تو زندگی میگیریم تاثیرات خودشو تو هر برهه زمانی از زندگی میذاره. اگه دیمون پیشنهاد رو قبول میکرد البته که پول و شهرت بیشتری می‌آورد براش ولی از طرفی شاید مسیر کاری و سلیقه‌ی قبول کردن نقش‌ها و فیلم‌هاش هم عوض میشد حالا چه با نتیجه مثبت چه منفی. ولی اگه قرار باشه یه اتفاق خوب واسه آدم بیوفته، با یه بار از دست دادن فرصت فرقی ایجاد نمیشه چون اون اتفاق خوب یه جای دیگه، زمان دیگه و یه جور دیگه‌ای اتفاق می‌افته که آدم باورش نمیشه. کسی چه میدونه شاید بعدا یه اتفاق فوق‌العاده برای دیمون بیوفته. بهتره شکست خوردن پشیمونی نداشته باشه بلکه درس نگرفتن از شکست پشیمونی داشته باشه.

نمایش اسپویل