news-background
news-background

Emmy 2020: تاریخ‌سازی «زندیا» و سریال «واچمن»

برای دومین سال پیاپی، جایزه‌ی امی بهترین بازیگر زن نقش اول سریال‌های درام به یک چهره‌ی جدید اهدا شد. «زندیا» با کسب امی در این بخش با سریال «سرخوشی» (دانلود سریال Euphoria با لینک مستقیم) به جوان‌ترین برنده‌ی امی تبدیل شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«زندیا» که چند هفته قبل ۲۴ ساله شده و رکورد «جودی کومر» ۲۶ ساله را در سال ۲۰۱۹ شکسته، نه تنها جوان‌ترین برنده‌ی تاریخ امی در این بخش است، بلکه دومین بازیگر سیاه‌پوست این جایزه نیز لقب می‌گیرد. اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن سریال‌های درام «وایولا دیویس» برای بازی در سریال «چگونه از مجازات قتل فرار کنیم» (How To Get Away With Murder) در سال ۲۰۱۵ بود.

«زندیا» هنگام دریافت جایزه از «سم لوینسون» خالق سریال «سرخوشی» قدردانی کرد و گفت: «از تو بسیار سپاسگزارم؛ تو خانواده‌ی منی. به خاطر «رو» از تو ممنونم. متشکرم که در داستانت به من اعتماد کردی.» او سپس اضافه می‌کند: «می‌دانم که وقت مناسبی برای جشن گرفتن نیست، اما می‌خواهم بگویم که به جوانان باید امید داشت. می‌دانم که سریال تلویزیونی ما همیشه چنین احساسی منتقل نمی‌کند، اما در جوانان امیدواری وجود دارد.»

«زندیا» در سریال «سرخوشی» نقش یک نوجوان معتاد به مواد مخدر به نام «رو» را بازی می‌کند. او در بخش بهترین بازیگر زن سریال‌های درام بر چهره‌های شناخته‌شده‌ای چون «جنیفر انیستون» (The Morning Show)، «جودی کومر» (Killing Eve)، «سندرا او» (Killing Eve)، «الیویا کولمن» (The Crown)، «لورا لینی» (Ozark) غلبه کرد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

یکشنبه شب سریال «واچمن» (دانلود سریال Watchmen با لینک مستقیم) نیز با کسب امی در بخش بهترین مینی‌سریال، به اولین عنوان تلویزیونی اقتباس‌شده از کتاب‌های کامیک تبدیل شد که این جایزه را به خانه می‌برد. این سریال که از شبکه‌ی HBO روی ایر رفته، با ۲۶ نامزدی رکورددار بود.

«واچمن» در مجموع برنده‌ی ۱۱ امی از جمله بهترین بازیگر زن نقش اول در مینی‌سریال‌ها برای «رجینا کینگ»، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مینی‌سریال‌ها برای «یحیی عبدالمتین دوم»، بهترین نویسندگی مینی‌سریال‌ها برای «دیمن لیندلاف» و «کورد جفرسون»، بهترین موسیقی متن مینی‌سریال‌ها برای «ترنت رزنر» و «اتیکاس راس»، بهترین فیلمبرداری مینی‌سریال‌ها برای «گرگوری میدلتون»، «بهترین کستینگ برای «ویکتوریا توماس» و «مگان لوئیس»، و بهترین طراحی لباس فانتزی/علمی-تخیلی برای «والری زیلونکا» و «شارن دیویس» شد.

لیندلاف وقایع سریال «واچمن» را مانند اقتباس «زک اسنایدر» در سال ۲۰۰۹ به زمان حال آورد و شخصیت‌ها و محل وقوع حوادث جدیدی به آن افزود. این اقتباس به جای تمرکز بر نابودی زمین با بمب هسته‌ای، به بررسی مشکلات نژادی در ایالات متحده پرداخت، با این حال یک عنوان ابرقهرمانی باقی ماند.

لیندلاف جایزه‌ی امی خود را به قربانیان و بازماندگان خشونت تقدیم کرد و گفت: «آتشی که «وال استریت سیاه» را نابود کرد هنوز شعله‌ور است. تنها راه بیرون راندن‌شان این است که در کنار هم مبارزه کنیم.»

نویسنده‌ی «واچمن» تأکید می‌کند که ادامه‌ی این سریال را نخواهد ساخت اما از اینکه سازنده‌ی دیگری برای روایت ادامه‌ی داستان انتخاب شود استقبال می‌کند. او اطاق کنفرانس مجازی امی در مورد آینده‌ی سریال گفت: «اینکه بازگردی و بگویی این یک مینی‌سریال نبوده و... خیانت بزرگی است به [پیروزی در] بخش مینی‌سریال. کار من با سریال تمام شده و از هنرمندان دیگر دعوت کرده‌ام هدایت پروژه را در دست بگیرند... بیشتر هیجان‌زده‌ام تا ببینم دیگران با سریال چه می‌کنند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید