news-background
news-background

شکایت برادران وارنر از کمپین ترامپ به دنبال استفاده از موسیقی Dark Knight Rises

 

ویدیوی تبلیغاتی «دونالد ترامپ» برای انتخابات سال ۲۰۲۰ پس از درخواست استودیوی «برادران وارنر» از صفحه‌ی توئیتر وی حذف شد. در این ویدیو از موسیقی متن «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (Dark Knight Rises) استفاده شده بود.

سخنگوی برادران وارنر در بیانیه‌ای پیش از حذف ویدیو گفته بود: «استفاده کردن برادران وارنر از موسیقی فیلم «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» بدون کسب اجازه بوده است. ما برای حذف شدن آن مسیرهای قانونی را طی خواهیم کرد.»

در این ویدیوی دو دقیقه‌ای نه تنها از ترک «چرا سقوط می‌کنیم؟» (Why Do We Fall?) اثر «هانس زیمر» در سال ۲۰۱۲ استفاده شده بود، بلکه فونت ویژه‌ی فیلم نیز به کار گرفته شده بود. در این ویدیو با فونت فیلم آمده بود: «ابتدا نادیده‌ات می‌گیرند. سپس به تو می‌خندند. آنگاه نژادپرست می‌خوانندت. ثابت کردی که اشتباه می‌کنند. ترامپ: پیروزی بزرگ. ۲۰۲۰.»

این ویدیو سعی داشت ظهور ترامپ را عملکرد «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» و منتقدین هالیوودی رئیس جمهور از جمله «ایمی شومر» و «روزی اودانل» مقایسه کند.

ترامپ در گذشته نیز از ارجاعات به فرهنگ عامه استفاده کرده بود. او به تقلید اصطلاح «زمستان در راه است» در سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones)، بر روی پوستری که از تحریم‌های جدید علیه ایران حکایت می‌کرد با فونت سریال نوشته بود: «تحریم‌ها در راهند.»

شبکه‌ی HBO در آن مقطع از این پیام اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود ترجیح می‌دهد از علامت‌های تجاری‌اش برای مقاصد سیاسی استفاده نشود. صفحه‌ی توئیتر رسمی شبکه نوشت: «چگونه به زبان دوثراکی می‌گویند سؤ استفاده از علامت تجاری؟»

پیش از حذف شدن، این ویدیو نزدیک به ۲.۲ میلیون مرتبه مشاهده شده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۰۹:۳۳

خب خدارو شکر ایرانو آدم حساب نمیکنن وگرنه تا الان چند میلیارد دلار باید جریمه میدادیم.

نمایش اسپویل
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۰۹:۲۸

یعنی اگر اوباما و هیلاری هم همین کلیپ رو می ساختند شکایت می کردید؟ قطعا خیر. پس حرف مفت نزنید.

نمایش اسپویل
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۹:۱۶

ترامپ جان قربونت بشم همیشه خوش سلیقه بودی و هستی D-:

نمایش اسپویل
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۸:۴۹

عجب ویدئویی ساختن

نمایش اسپویل