news-background
news-background

لحظه‌ عجیب در Césars: «ادل اینل» با پیروزی «رومن پولانسکی» مراسم را ترک کرد

«ادل اینل» ستاره‌ی فیلم «چهره‌ی یک زن در آتش» در جنبش MeToo حضور پررنگی داشته است.

«رومن پولانسکی» فیلمساز جنجالی شب گذشته با فیلم «افسر و جاسوس» (دانلود فیلم An Officer and a Spy با لینک مستقیم) جایزه‌ی بهترین کارگردانی را در مراسم اهدای جوایز سزار کسب کرد. او در این بخش بر فیلم‌هایی نظیر «بینوایان» که در نهایت برنده‌ی جایزه‌ی سزار بهترین فیلم شد، و «سلین سیاما» کارگردان «چهره‌ی یک زن در آتش» (دانلود فیلم Portrait of a Lady on Fire با لینک مستقیم)‌ شد که تنها جایزه‌ی بهترین فیلمبرداری را به خانه برد. پیروزی پولانسکی اما چندان خوشایند «ادل اینل» بازیگر فیلم «چهره‌ی یک زن در آتش» نبود که تصاویر او هنگام پخش زنده‌ی تلویزیونی دیده شد که با اعلام نام برنده مراسم را ترک کرد.

اینل یکی از فعالان جنبش ضد آزار جنسی MeToo بوده و اخیراً در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید این جنبش در فرانسه شکست خورده است. ادعای او در مراسم اهدای جوایز سزار که می‌تواند معادل فرانسوی اسکار باشد مشهود است چرا که پولانسکی متجاوز مجرم شناخته‌ شده‌ی تجاوز جنسی برنده‌ی جایزه‌ی کارگردانی می‌شود. اینل پاییز سال ۲۰۱۸ از تجارب خود در مورد آزارهای جنسی هنگام تولید «شیاطین» (The Devils) به همراه کارگردان فیلم «کریستف روجا» گفته بود. اینل امسال نامزد دریافت سزار بهترین بازیگری بود اما مغلوب «آنائیس دموستیه» بازیگر فیلم «آلیس و شهردار» (Alice and the Mayor) شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پولانسکی و گروه تولید «افسر و جاسوس» در مراسم سزار حضور نداشتند و همگی اوایل هفته‌ی گذشته تحریم شدند. پولانسکی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود: «فعالان اجتماعی مرا تهدید به مرگ کرده‌اند... این مراسم بیشتر به یک سیمپوزیوم شبیه شده تا جشنی برای سینما تجلیل از بهترین آثار آن.»

پولانسکی در پرونده‌ی تجاوز جنسی متهم شناخته شد و به دنبال آن از سال ۱۹۷۸ در فرانسه زندگی می‌کند. در آن کشور آثار اخیرش با استقبال نسبی همراه بوده است. علاوه بر سه جایزه‌ی بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباس شده و بهترین طراحی لباس در مراسم امسال سزار با «افسر و جاسوس»، پولانسکی در سال‌ ۲۰۱۴ نیز با فیلم «ونوس در خز» (Venus in Fur) برنده‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اقتباس شده و در سال ۲۰۱۲ برای «کشتار» (Carnage) برنده‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اقتباس شده بود و برای «پیانیست» (The Pianist)، و «سایه‌نویس» (The Ghost Writer) جوایز بسیاری به خانه برده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۴:۳۱

کاریو کرد که همه تو اون مراسم باید میکردن

نمایش اسپویل
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۵۶

چقد حرف قشنگی زد اقای پولانسکی :فعالان اجتماعی مرا تهدید به مرگ کرده‌اند… این مراسم بیشتر به یک سیمپوزیوم شبیه شده تا جشنی برای سینما تجلیل از بهترین آثار آن

نمایش اسپویل
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۵۰

دیه اذیت شده خانم ادل انقد ادم بی عقل خو حالا یه کاری هم کرده به تو چه ربطی داره زندگی خصوصیش دیه

نمایش اسپویل
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۲۲

گوشت تلخ تر از ادل تاحالا ندیدم

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۲۳:۳۱

یه زن قوی، محکم و استوار! واقعا لایق ستایش هستن ایشون ?

نمایش اسپویل
بیشتر