news-background
news-background

کاپیتان مارول علیه مردان سفیدپوست: انتشار صحنه حذف شده از فیلم Captain Marvel هواداران مرد را به خشم آورد

هواداران مرد مارول به کلیپی که رفتارهای ناشایست مردان را نقد می‌کند معترض شدند.

با انتشار یک صحنه‌ی حذف شده از فیلم «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) که عرضه‌ی فیلم در شبکه‌ی نمایش خانگی را تبلیغ می‌کرد، فن‌بوی‌ها در توئیتر طوفان به پا کردند. این ویدیو نسخه‌ی جایگزین صحنه‌ای است که در فیلم وجود دارد. «کاپیتان مارول» در این صحنه که در دهه‌ی ۱۹۹۰ روی می‌دهد به زمین می‌آید و در حال خواندن نقشه‌ای است تا مسیر خود را در نزدیکی لس آنجلس بیابد. در همین حین، مردی با موتور سیکلت نزدیک می‌شود و به او متلک می‌گوید: «برای من بخند.»

در این نسخه از نما، کاپیتان پیشنهاد می‌کند که مرد ابتدا با او دست بدهد، اما با قدرت‌های ماورائی‌اش دست مرد را به سختی می‌فشارد و درخواست می‌کند که در ازای رها کردنش موتور سیکلت خود را به او بدهد. مرد به سرعت تسلیم می‌شود. این صحنه یادآور چندگانه‌ی «ترمیناتور» است جایی که بیگانه به زمین می‌آمد و آنچه نیاز دارد را سلطه‌جویانه به دست می‌آورد، اما «کاپیتان مارول» با این روایت فمینیستی هم به زور به خواسته‌اش می‌رسد و هم از رفتار مردان انتقاد می‌کند.

پس از انتشار این صحنه‌های حذف شده دیری نگذشت که هواداران مرد در شبکه‌های اجتماعی با دست سوخته‌ی موتور سوار ابراز هم‌دردی کردند. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «اینکه زنی با قدرت‌های ماورائی مردی را تهدید کند و به دست او آسیب برساند و موتور سیکلت و لباس او را بدزدد تنها به این دلیل که حرفی ناشایست شنیده، چقدر موجب توانمندسازی زن می‌شود!»

یکی دیگر از کاربران معتقد است که «دنیای سینمایی مارول» تبدیل به تریبونی برای فعالان جناح چپ شده است:‌ «در صحنه‌های حذف شده‌ی فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» هم [احتمالاً] هالک برای آزادی فلسطین می‌جنگد و «کاپیتان آمریکا» معترضین به سازمان‌های حمایت کننده از سقط جنین را سر جای خود می‌نشاند.»

هواداران مرد سفیدپوست که از گفته‌های «بری لارسن» پیش از اکران فیلم هم خشمگین شده بودند به صفحه‌ی فیلم در «راتن تومیتوز» یورش بردند و به ثبت نقدهای منفی غیرواقعی پرداختند تا امتیاز فیلم را پایین آورند. «راتن تومیتوز» از آن زمان به بعد اعلام کرد که تنها خریداران تأیید شده‌ی بلیت می‌توانند برای فیلم‌ها امتیاز ثبت کنند.

برای دسترسی به ویدیوی کامل صحنه‌های حذف شده‌ی فیلم «کاپیتان مارول» و مصاحبه با عوامل به این صفحه مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۲۱

اول تقصیر سفیدهاست اگر از همه نژادها بود > تقصیر مرد هاست اگر از همه جنسیت و نژادی بود > تقصیر محافظه کارهاست اگر از همه تفکر،جنس و نژاد و ... بود > سانسور ، انکار ، نادیده گرفتن و ادامه خزعبل گویی! اینها بهشون میگن sjw مخفف Social justice warrior

نمایش اسپویل
۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۶

فرقی نداره مردا کجا زندگی می کنند و یا چه نژاد و ملیتی و دینی دارن همشون تحمل این رو ندارن که یه زن قوی باشه و وجود مستقلی داشته باشه.

نمایش اسپویل
۹ خرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۵۱

چپ های هالیوود دیگه گندشو درآوردن و دارن همه چیو خراب می کنن تنها محصول چپ ویرانی بوده است و هست .واقا با نظر کاربر دوم گه گفته مارول برای چپ به تریبونی تبدیل شده موافقم.

نمایش اسپویل
۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۵۹

انسان تو هر چیزی افراطی بشه برای جامعه اش مضر، حالا چه رفتارهای زن ستیزانه مثل متلکهای جنسی چه رفتارهای فمینیستی افراطی.

نمایش اسپویل
۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۵۳

یه عده اومدن گفتن واندروومن کمپین سازی کردو فمینیستی بازی درآورد.الآن که دارم نگاه می کنم واندروومن یه صدم کمپین سازی اینو نکرد.

نمایش اسپویل
بیشتر