news-background
news-background

به دنبال اعتراضات آمریکا: فصل جدید Brooklyn Nine-Nine بازنویسی می‌شود؛ عذرخواهی «تینا فی» برای بعضی از اپیزودهای 30 Rock

«تری کروز» بازیگر سریال «بروکلین نه-نه» (دانلود سریال Brooklyn Nine-Nine با لینک مستقیم) فاش کرد که چهار اپیزود فصل هشتم این سریال کمدی شبکه‌ی NBC بازنویسی خواهد شد تا با معیارهای اجتماعی تغییریافته به دنبال مرگ «جورج فلوید» و اعتراضات سراسری آمریکا مطابقت پیدا کند. این تصمیم به دنبال جلسه‌ی عوامل سریال با «دن گور» شورانر از طریق اپلیکیشن زوم اتخاذ شده است.

کروز ۵۱ ساله به «اکسس هالیوود» می‌گوید: «ما در مورد اتفاقاتی که در کشور در حال وقوع است و بالا رفتن هوشیاری [اجتماعی] گفتگو کردیم. چهار اپیزود آماده‌ی فیلمبرداری بود ما آن‌ها همه‌ی چهار اپیزود را دور انداختند. با خود گفتیم: «باید از اول فیلمنامه‌ها را بنویسیم.»» کروز اضافه می‌کند: «بحث‌های عمیق و تلخ زیادی کردیم. امیدواریم که امسال کاری متفاوت ارائه دهیم. فرصتی در اختیار داریم و می‌خواهیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این بازیگر اعتراف می‌کند که برای دانستن اینکه چه تغییراتی در سریال کمدی و پلیسی آن‌ها ایجاد خواهد شد هنوز زود است: «در حال حاضر نمی‌دانیم چه مسیری را خواهیم پیمود.» شبکه‌ی NBC هنوز به صورت رسمی در مورد این تغییرات توضیحی ارائه نکرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کروز در مورد تجارب آزاردهنده‌ی خود با پلیس به عنوان یک سیاه‌پوست می‌گوید: «در لس‌آنجلس چند بار پلیس به سمت من اسلحه گرفته است. این ماجراها به قبل از معروف شدن من برمی‌گردد. اما مسئله این است که آن‌ها مرا اشتباه گرفته بودند. اتفاقی است که هر مرد سیاهپوستی با آن مواجه شده.»

«تینا فی» خالق و ستاره‌ی سریال برنده‌ی امی «۳۰ راک» (دانلود سریال 30 Rock با لینک مستقیم) به تازگی از پلتفرم‌های دیجیتال درخواست کرد تا چندین اپیزود از سریال با بازی بازیگران سفیدپوست در نقش شخصیت‌های سیاه‌پوست را حذف کنند. فی در نامه‌ای که برای شبکه‌های استریمینگ ارسال کرده به خاطر «رنجشی که سبب شده» عذرخواهی کرده است.

فی می‌نویسد: «در حالی که می‌کوشیم نسبت به نژادها در آمریکا عملکرد بهتری داشته باشیم، معتقدیم که بهتر است این اپیزودها با بازیگران سفیدپوستی که به وسیله‌ی گریم نژاد‌شان را تغییر داده‌اند حذف شوند.» این اپیزودها شامل اپیزود دوم از فصل سوم، اپیزود چهارم از فصل پنجم، اپیزود دهم از فصل پنجم و اپیزود نوزدهم از فصل ششم می‌شوند. «جین کراکوفسکی» که بازیگری سفیدپوست است در دو اپیزود نقش یک شخصیت سیاه‌پوست را بازی می‌کند و «جان هم» نیز در اپیزود دیگری با گریم یک شخصیت سیاه‌پوست ظاهر می‌شود. بعضی از این اپیزودها تا چهارشنبه شب از هولو و آمازون حذف شده‌اند اما در یوتیوب همچنان قابل خریداری بودند.

سریال «۳۰ راک» از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ روی ایر رفت و ۱۰۳ نامزدی امی را کسب کرد. اما حتی در حین پخش و پس از آن سریال به ویژه با شخصیت‌هایی مانند «تریسی جوردن» با بازی «تریسی مورگان» کمدین سیاه‌پوست متهم به نژادستیزی شد. سریال «کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» (دانلود سریال The Unbreakable Kimmy Schmidt با لینک مستقیم) «تینا فی» برای نت‌فلیکس نیز اخیراً با انتقاد مواجه شده به این علت که کراکوفسکی سفید‌پوست در آن نقش یک شخصیت بومی آمریکایی را بازی می‌کند.

این در حالی است که «مگین کلی» مجری و ژورنالیست آمریکایی از اینکه شبکه‌ی NBC با «تینا فی» اجازه داده درخواست حذف اپیزودهای سریال «۳۰ راک» را به شبکه‌های استریمینگ بدهد انتقاد کرده است. کلی دو سال قبل به خاطر این ادعا که به نظر او اشکالی ندارد اگر در ایام هالووین فرد سفیدپوستی خودش را به شکل شخصیت‌های سیاهپوست درآورد، اخراج شده بود. کلی در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «صبر کنید ببینم – چه شبکه‌ای دوباره این اپیزودها را پخش کرده؟» و کاربران او را به تزویر متهم کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید