news-background
news-background

Better Call Saul سریال محبوب «وس اندرسون»؛ فیلم‌های کلاسیک پیشنهادی کارگردان

«وس اندرسون» می‌گوید شخصیت «سوزی» از فیلم «قلمرو مهتاب» شخصی‌ترین شخصیت فیلم‌های اوست.

برای اندرسون در ایام قرنطینه فرصتی فراهم شده تا به پرسش‌هایی در خصوص «قلمرو مهتاب» (دانلود فیلم Moonrise Kingdom با لینک مستقیم) پاسخ دهد در حالی که هزاران بیننده به صورت زنده نظاره‌گر فیلم او بودند. استودیوی فکوس فیوچرز این هفته استریم فیلم «قلمرو مهتاب» را برای هواداران رایگان اعلام کرد و در کنار آن جلسه‌ی پرسش و پاسخی با اندرسون در طول پخش آن برگزار کرد. در «دوشنبه‌های سینمایی» فکوس هر هفته فیلمی به همین شکل پخش می‌شود و قرار است به زودی جلساتی مشابه برای فیلم‌های «تابستان عشق من» (My Summer of Love) به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» و «پاساژگردها» (Mallrats) «کوین اسمیت» برگزار شود.

اندرسون در طول پخش فیلمش در پاسخ به این پرسش هواداران که شخصی‌ترین و مهم‌ترین شخصیت فیلم‌های او کدام است می‌گوید «سوزی بیشاپ» شخصیت اول فیلم «قلمرو مهتاب» با بازی «کارا هیوارد»: «فکر می‌کنم دختر آن فیلم از برخی تجارب شخصی من استفاده کرد. او کتابچه‌ای به نام «کنار آمدن با یک فرزند دردسرساز»  پیدا می‌کند و می‌داند که چگونه کودکی باید باشد...»

اندرسون در مورد لوکیشن‌های «قلمرو مهتاب» می‌گوید:‌ «ما خانه‌ای برای شخصیت سوزی بیشاپ و خانواده‌ی او در قصه پیدا کردیم. به محض اینکه خانه را در اختیار گرفتیم، شروع کردیم به بررسی پیرامونش و بسیاری از چیزهایی که به دنبال‌شان بودیم را پیدا کردیم. ما همیشه به محل مورد نظر می‌رویم و وقتی مستقر شدیم، به گوشه‌وکنار آن نگاهی می‌اندازیم و تا حد ممکن به کارشان می‌بریم تا همه چیز به هم نزدیک باشد.»

در این ویدیوی زنده «جارد گیلمن» بازیگر نقش «سم شاکوسکی» نیز حاضر بود. او که اولین نقش خود را به «قلمرو مهتاب» تجربه کرده به یاد می‌آورد: «هرچند تصور می‌کردم که بعضی صحنه‌ها چگونه از آب خواهند آمد، و البته داستان را هم بسیار دقیق می‌دانستم، اما وقتی برای اولین بار فیلم را دیدم نوعی شگفتی را احساس کردم.»

«قلمرو مهتاب» در جشنواره‌ی فیلم کن سال ۲۰۱۲ اکران شد و در نهایت نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال را تصاحب کرد. در آن زمان بسیاری از منتقدین این اثر را شخصی‌ترین فیلم اندرسون دانستند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم‌های اندرسون اغلب منحصربه‌فرد و غیرمعمول توصیف شده و اگر چه در دنیای سینما آثاری از این دست بسیارند، اما هیچ‌ فیلمسازی به اندازه‌ی اندرسون این صفات را چنین مشهود و آشکار به کار نمی‌بندد. بنابراین در فهرست فیلم‌ها و سریال‌های محبوب کارگردانی با استایلی یکه، باید عناوینی درخشان وجود داشته باشند. اندرسون به تازگی در مصاحبه با «مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک» (CNC) فرانسه فیلم‌ها و سریال‌های پیشنهادی خود را ارائه کرده است.

در بخش عناوین سینمایی، اندرسون فیلم «شکم‌چرانی بزرگ» (The Big Feast) به کارگردانی «مارکو فررری» را انتخاب می‌کند. او می‌گوید این فیلم را سال‌ها قبل کشف کرده: «به آن علاقه‌مند نشدم. اما اخیراً وقتی دوباره دیدمش عاشقش شدم.»

اندرسون علاوه بر «شکم‌چرانی بزرگ» از دو فیلم دیگر فرری، «میمون زن» (The Ape Woman) و «تخت زفاف» (The Conjugal Bed) نیز نام می‌برد. دیگر فیلم‌های پیشنهادی اندرسون شامل «غربی» (The Westerner) به کارگردانی «ویلیام وایلر» و «ایستگاه شش ساهارا» (Station Six-Sahara) ساخته‌ی «سث هولت» می‌شود.

در بخش عناوین تلویزیونی کارگردان «هتل بزرگ بوداپست» (دانلود فیلم Grand Budapest Hotel با لینک مستقیم) تنها یک پیشنهاد ارائه می‌دهد: «بهتر است با سال تماس بگیرید» (دانلود سریال Better Call Saul با لینک مستقیم).

«گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) تازه‌ترین فیلم این کارگردان قرار بود در ماه ژوئیه اکران شود اما به دنبال تعطیلی سالن‌های سینما نمایش فیلم به ماه اکتبر موکول شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید