news-background
news-background

Avengers: Endgame در شرف ثبت رکوردی بی‌سابقه: افتتاحیه‌ی جهانی ۱.۱ میلیارد دلاری

فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) دیزنی در صورتی که به فروش ۱.۱ میلیارد دلاری جهانی در اولین هفته‌ی اکران دست پیدا کند، رکوردی را به جای می‌گذارد که موفق‌ترین آثار ابرقهرمانی در طول چند ماه اکران تحصیل می‌کنند. کارشناسان مالی معتقدند که فیلم با فروشی در این سطح تا پایان روز یکشنبه ۲۸ آپریل به سوددهی خواهد رسید، اتفاقی که تاکنون برای فیلم‌های پرخرج استودیوهای بزرگ سابقه نداشته است. سال گذشته فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» برادران روسو پس از ده روز اکران به این فروش دست یافت.

گرچه هنوز برای پیش‌بینی زود است اما برخی بر این باورند که «آخر بازی» به فروش جهانی ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلاری می‌رسد. در طول تاریخ سینما تنها چهار فیلم به چنین موفقیتی دست پیدا کرده‌اند: «آواتار» (Avatar) با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری، «تایتانیک» (Titanic) با فروش ۲.۱۹ میلیارد دلاری، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: Force Awakens) با فروش ۲.۰۷ میلیارد دلاری، و «جنگ بی‌نهایت» (Infinity War) با فروش ۲.۰۵ میلیارد دلاری. انتظار می‌رود «آخر بازی» در بازارهای داخلی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار فروش کند.

با توجه به اینکه فیلم با بودجه‌ی ۳۵۶ میلیون دلاری به تولید رسیده و استودیو ۱۵۰ میلیون دلار برای بازاریابی آن سرمایه‌گذاری کرده، به نظر می‌رسد که «آخر بازی» در پایان اکران سودی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلاری را برای دیزنی و مارول به همراه داشته باشد. این درحالی است که «جنگ بی‌نهایت» ۴۷۵ میلیون دلار برای استودیو سوددهی داشت و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با سود ۷۸۰.۱ میلیون دلاری به اکرانش خاتمه داد.

پیش از این «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» زودتر از هر فیلم دیگری در تاریخ و در طول ۲۱ ساعت به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافته بود، اما «آخر بازی» موفق شد پس از ۱۷ ساعت این رکورد را ثبت کند. رکورد ۶۰ میلیون دلاری «آخر بازی» شامل اکران‌های روز پنجشنبه از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ساعت ۵ صبح روز جمعه می‌شد. «نیرو برمی‌خیزد» اکران‌های روز پنجشنبه‌ی خود را از سعت ۷ بعد از ظهر آغاز کرده بود. فیلم‌های «جنگ بی‌نهایت» و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» اگرچه رکورد سومین و چهارمین فیلم‌های پرفروش آمریکا در روز اول اکران را با ۱۰۶.۳ و ۱۰۴.۶ میلیون دلار در اختیار دارند و پایین‌تر از «نیرو برمی‌خیزد» با ۱۱۹.۱ میلیون دلار قرار گرفته‌اند، اما در پایان بیست و چهار ساعت اول نمایش خود و در پایان روزهای جمعه از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری عبور نکردند.

«انتقام‌جویان: آخر بازی» علاوه بر جلب نظر منتقدین و کسب امتیاز ۹۶ درصد از «راتن تومیتوز»، موفق شد هواداران را نیز راضی نگه دارد و از آنان نمره‌ی A+  «سینمااسکور» دریافت کند. این درحالی بود که «کاپیتان مارول» و «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، دو فیلم اخیر «دنیای سینمایی مارول»، به ترتیب نمرات A و A-‌ کسب کرده و «جنگ بی‌نهایت» نیز از مخاطبین نمره‌ی A دریافت کرده بود. براساس نظرسنجی‌های روز شنبه، ۲۱ درصد مخاطبین فیلم را والدین تشکیل دادند و ۱۳ آنان را دانش آموزان زیر ۱۲ سال.

«آخر بازی» روز جمعه از رکورد ۲۰۴.۱ میلیون دلار «آواتار» در کشور چین گذر کرد و ۲۱۷.۴ میلیون دلار فروخت. «آواتار» در بازارهای دیگر از قبیل ژاپن و بریتانیا نیز عملکردی بی‌مانند به جای گذاشت و به ترتیب ۱۷۱.۹ و ۱۵۰ میلیون دلار بلیت فروشی کرد. «آخر بازی» در حال حاضر در بریتانیا ۲۵ میلیون دلار فروخته و آمار فروش آن در ژاپن هنوز منتشر نشده است. این فیلم ۲۹ آپریل در روسیه به نمایش گذاشته می‌شود، جایی که «آواتار» ۱۱۷ میلیون دلار فروخته بود.

فیلم‌های «کاپیتان مارول» و «آخر بازی» در حال حاضر در سراسر دنیا روی پرده رفته‌اند و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» عنوان بعدی «دنیای سینمایی مارول» خواهد بود که در تاریخ ۴ جولای اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۱۱

یه کمی متن آگهی هاتون رو چکیده کنید!

نمایش اسپویل