news-background
news-background

۷۲ فیلم هیجان‌انگیزی که در سال ۲۰۲۳ اکران می‌شوند

دنباله‌ها و پیش‌درآمدها و چند فیلم از «دنیای سینمایی مارول» از پس یکدیگر می‌آیند.

در سال پیش روی جدید، «مارتین اسکورسیزی» اولین فیلم وسترنش را اکران می‌کند، «فرانسیس فورد کاپولا» فیلم پرستاره‌ای با با بودجه شخصی پخش می‌کند، «الیزابت بنکس» فیلمی در مورد یک «خرس کوکایینی» روی پرده‌های سینما دارد، و ماورل و دی‌سی به اکران دنباله‌ها ادامه می‌دهند. از آن سو «مایکل مان» با «آدام درایور» فیلم «فراری» را دارد و «آری استر» و «واکین فینیکس» با فیلم «بو ترسیده» به سینما بازمی‌گردند. در ادامه فهرستی از جذاب‌ترین فیلم‌هایی که در یک سال آینده اکران می‌شوند گرد‌آوری شده است. بدیهی است که برخی از این عناوین ممکن است به دلایل مختلف تا پایان سال آماده نمایش نشوند.

 

مگان (M3GAN)

تاریخ پخش: ۶ ژانویه

داستان «مگان» در مورد زنی است که پس کشته شدن خویشاوندش سرپرست فرزند آن‌ها می‌شود. این زن متخصص رباتیک است و عروسکی برنامه‌ریزی‌شده برای کودک می‌سازد. اما مطابق انتظار، عروسک در رعایت وظایفش بیش از حد خوب عمل می‌کند و اگر کسی دست از پا خطا کند او را به قتل می‌رساند. «الیسون ویلیامز»، «وایولت مک‌گرا»، «رانی چینگ»، «برایان جردن آلوارز»، «جن ون اپس»، «لوری دونگی»، و «استفانی گارنو-مونتن» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.این فیلم در حال حاضر از «راتن تومیتوز» بر اساس ۱۸ نقد امتیاز ۹۷ درصد دریافت کرده و به سمت افتتاحیه داخلی ۳۰ میلیون دلاری حرکت می‌کند.

ثروت بی‌نهایت (Infinity Pool)

تاریخ پخش: ۲۷ ژانویه

داستان «ثروت بی‌نهایت» به کارگردانی «برندن کراننبرگ» و بازی «الکساندر اسکارزگارد»، «میا گاث» و «کلئوپاترا کولمن» در مورد زوج جوان، ثروتمند و عاشقی به نام جیمز (اسکارزگارد) و ام (کولمن) است که در تعطیلات به سر می‌برند. آن‌ها به ظاهر اوقات خوشی را در سواحل می‌گذرانند اما آنسوی درهای ورودی هتل، چیزی خطرناک‌تر و فریبنده‌تر انتظارشان را می‌کشد. گاث نقش شخصیت مرموز گبی را بازی می‌کند.«ثروت بی‌نهایت» که اولین بار در بخش «نیمه‌شب» جشنواره ساندنس آینده اکران خواهد شد گاث را پس از فیلم‌های «ایکس» (X)، «پرل» (Pearl) و «ماکسین» (MaXXXine) به ژانر وحشت بازخواهد گرداند.

کوبیدن در کلبه (Knock at the Cabin)

تاریخ پخش: ۳ فوریه

این فیلم به کارگردانی «ام. نایت شیامالان» اقتباسی است از رمان «کابینی در انتهای دنیا» (Cabin at the End of the World) «پل ترمبلی» نویسنده ژانر وحشت که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که برای گذراندن تعطیلات به نیو همپشیر می‌روند. تعطیلات خانواده وقتی مختل می‌شود که گروهی آن‌ها را گروگان می‌گیرند و شروع می‌کنند به حرف زدن از پایان دنیا. «دیو باتیستا» (Guardians of the Galaxy)، «روپرت گرینت» (Harry Potter)، «جاناتان گراف» (Mindhunter)، «بن آلدریج» (Fleabag)، «ابی کویین» (Little Women)، «نیکی اموکا-برد» (Old) و «کریستن کوی» تازه‌وارد از جمله بازیگران این تریلر خواهند بود.

آخرین رقص مایک جادویی (Magic Mike’s Last Dance)

تاریخ پخش: ۱۰ فوریه

این فیلم سومین و آخرین قسمت «مایک جادویی» با بازی «چنینگ تیتوم» در نقش یک استرپیر خواهد بود. «سلما هایک»، «کیتلین جرارد»، «ایوب خان دین»، «جولیت معتمد»، «ویکی پپردین»، «جمیلا جرج» و «گوین اسپوکس» دیگر بازیگران «آخرین رقص» به نویسندگی «رید کارولاین» و تهیه‌کنندگی «گرگوری جیکوبز» خواهند بود. «استیون سودربرگ» در مصاحبه با مجله «امپایر» می‌گوید این فیلم با یک صحنه رقص سی دقیقه‌ای به پایان می‌رسد: «می‌خواستم رقص را به شکلی عظیم منفجر کنم. یک صحنه رقص با چنینگ [تیتوم] و سلما [هایک] در کانون توجه آن داریم. و بعد بیش از ۳۰ دقیقه فیلم به یک سکانس رقص بزرگ اختصاص پیدا می‌کند.»

تیزتر (Sharper)

تاریخ پخش: ۱۷ فوریه

«تیزتر» با بازی «سباستین استن» و «جولین مور» تازه‌ترین ساخته استودیوی ای-۲۴ است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «داستان «تیزتر» در نهان‌گاه‌های شهر نیویورک آشکار می‌شود، از پنت‌هاوس‌های خیابان پنجم تا گوشه و کنار ظلمانی کوئینز. وقتی هیچ‌چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، انگیزه‌ها مبهم‌اند و انتظارات برآورده نمی‌شوند.» دیگر بازیگران فیلم «جاستیس اسمیت»، «جان لیتگو» و «بریانا میدلتون» تازه‌وارد خواهند بود. «بنجامین کارونن که با «شرلوک» و «تاج» (The Crown) نتفلیکس شناخته می‌شود، و اخیراً «آندور» (Andor) را برای دیزنی+ ساخته، کارگردان فیلم است.

مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومینیا (Ant-Man and The Wasp: Quantumania)

تاریخ پخش: ۱۷ فوریه

سومین قسمت «مرد-مورچه‌ای» با بازی «پل راد» را یک بار دیگر «پیتون رید» کارگردانی کرده است. «ایوانجلین لیلی» برای بازی در نقش «زنبورک»، «مایکل داگلاس» و «میشل فایفر» برای نقش‌های «مرد-مورچه‌ای» و «زنبورک» سابق بازمی‌گردند در حالی که «بیل مری» در نقش شخصیت شرور «کریلار» از «قلمرو کوانتوم» و «کاترین نیوتون» در نقش «کسی لنگ» دختر «مرد-مورچه‌ای» ظاهر خواهند شد. «جاناتان میجورز» نیز مانند سریال «لوکی» (Loki) نقش «کانگ فاتح» را در این فیلم تکرار می‌کند. فیلمبرداری این پروژه پاییز سال ۲۰۲۱ به پایان رسیده بود.

 

امیلی (Emily)

تاریخ پخش: ۱۷ فوریه

«اما مکی» در این فیلم نقش «امیلی برونته» نویسنده بریتانیایی را روایت می‌کند که در سن ۳۰ سالگی درگذشت. این فیلم روابطی را به نشان می‌دهد که الهام‌بخش برونته بودند، از جمله رابطه او با خواهران نویسنده‌اش شارلوت و آن که در فیلم نقش آن‌ها را «الکساندرا دولینگ» و «آملیا گتینگ» بازی می‌کنند، عشق ممنوعه‌اش با بازی «الیور جکسون کوئن» برادرش با بازی «فین وایتهد». «فرنسیس اوکانر» با «امیلی» برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشسته و فیلمنامه اریجینال خودش را به نگارش در آورده است. دیگر بازیگران فیلم «آدرین دونبار» و «جما جونز» خواهند بود.

 

خرس کوکایینی (Cocaine Bear)

تاریخ پخش: ۲۴ فوریه

«خرس کوکایینی» به کارگردانی «الیزابت بنکس» با تریلر و پوسترهایش مخاطبین را هیجان‌زده کرده است. داستان فیلم از رویداد واقعی سقوط هواپیمای حامل مواد مخدر در سال ۱۹۸۵ الهام گرفته شده است. در این حادثه یک خرس سیاه محموله کوکایین را می‌بلعد. فیلم گروهی از پلیس‌ها، جنایتکاران، گردشگران و نوجوانان را در جنگل‌های جرجیا دنبال خواهد کرد.«کری راسل»، «ری لایوتا»، «آلدن ارنرایک»، «اوشی جکسون»، «مارگو مارتیندیل»، «کریستفر هیویو»، «بروکلین پرنس»، «کایون کیم»، «اسکات سیس» تازه‌وارد و «جسی تایلر فرگوسن» خواهند بود.

 

کرید ۳ (Creed III)

تاریخ پخش: ۳ مارس

«کرید ۳» داستان «آدونیس کرید» بوکسر آمریکایی با بازی جردن را پی می‌گیرد اما اما «سیلوستر استالونه» در نقش «راکی بالبوا» بازی نمی‌کند. بهار سال گذشته تأیید شد که جردن با «کرید ۳» اولین فیلم بلندش را در مقام کارگردان تجربه خواهد کرد. «رایان کوگلر» کارگردان دو قسمت قبلی تهیه‌کننده این فیلم است. کوگلر با همکاری «کینان کوگلر» و «زک بیلین» نویسنده فیلمنامه خواهد بود. علاوه بر بازی جردن در نقش اصلی و میجورز در نقش «اندرسون دیم»، «تسا تامپسون» در نقش «بیانکا تیلور»، «فیلیشا راشد» در نقش «ماری آن کرید»، «وود هریس» در نقش «تونی اورز» و «فلورین مونتینو» در نقش «ویکتور دروگو» ظاهر خواهند شد. «سلنیس لیوا»، «تادیوس جی. میکسون»، «اسپنس مور دوم»، «میلا دیویس-کنت» و «کانلو آلوارز» دیگر بازیگران «کرید ۳» خواهند بود.

 

جیغ ۶ (Scream 6)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس

داستان این فیلم در نیویورک سیتی روی می‌دهد و وقایع «جیغ» پنجم که سال گذشته منتشر شد را پی می‌گیرد. «کورتنی کاکس»، «جنا اورتگا»، «ملیسا باررا»، «میسون گودین»، «دوین نکودا» و «هیدن پنتیر» در قسمت ششم «جیغ» بازی خواهند کرد. «مت بتینلی-الپین» و «تایلر جیلت» برای کارگردانی قسمت ششم به نویسندگی «جیمز وندربیلت» بازخواهند گشت اما «نیو کمبل» بهار گذشته تأیید کرد که با استودیوی پارامونت برای دریافت دستمزد مورد نظرش به توافق نرسیده و به همین علت در «جیغ ۶» نقش‌آفرینی نخواهد کرد. «ملیسا باررا» پیش‌تر به «کلایدر» گفته بود که فیلم «جیغ ۶» بیست برابر ترسناک‌تر است: «شاید ۲۰ برابر مرگبار‌تر است. وحشتناک است. چون می‌بینید که در شهری مثل نیویورک چگونه هر کسی سرش به کار خودش گرم است و وقتی یک نفر فریاد کمک سر می‌دهد، هیچ‌کس کمک نمی‌کند.»

 

شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods)

تاریخ پخش: ۱۷ مارس

«دیوید اف. سندبرگ» کارگردان قسمت اول برای کارگردانی دنباله بازگشته و فیلمی بر اساس فیلمنامه «هنری گیدن» ساخته است. سندبرگ تابستان سال گذشته در صفحه توییتر خود تأیید کرد که فیلمبرداری این فیلم ابرقهرمانی دی‌سی و برادران وارنر به پایان رسیده است.«لوسی لیو» در «خشم خدایان» نقش شخصیت شرور «کالیپسو» و «هلن میرن» در نقش شخصیت شرور «هسپرا» بازی می‌کنند. «شزم» با بازی «زکری لیوای»، «بیلی بتسن» با بازی «آشر انجل»، فردی با بازی «جک دیلن گریزر»، یوجین با بازی «ایان چن»، پدرو با بازی «جووان آرماند»، دارلا با بازی «فیث هرمان» و ماری با بازی «گریس فولتن» برای این دنباله بازگشته‌اند.

 

۶۵ (65)

تاریخ پخش: ۱۷ مارس

داستان فیلم علمی-تخیلی «۶۵» در مورد فضانوردی است که روی سیاره زمین فرود می‌آید و کشف می‌کند که تنها نیست و به ۶۵ میلیون سال قبل رفته است. دیگر بازیگران فیلم «آریانا گرینبلات» ستاره «در ارتفاعات» (In the Heights) و «کلویی کولمن» بازیگر «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) خواهند بود. «اسکات بک» و «برایان وودز» که «مکانی آرام» (A Quiet Place) را در کارنامه دارند نویسنده و کارگردانان فیلم بوده‌اند. «۶۵» در جنگل ملی کیساچی ایالت لوییزیانا فیلمبرداری شده و تازه‌ترین فیلم درایور پس از «برفک» (White Noise) «نوآ بامبک» است.

 

جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)

تاریخ پخش: ۲۴ مارس

«جان ویک ۴» با بازی «کیانو ریوز» طولانی‌ترین قسمت چندگانه خواهد بود. «دانی ین»، «لورنس فیشبورن»، «بیل اسکاشگورد»، «ایان مک‌شین»، «رینا ساوایاما» خواننده و مدل بریتانیایی-ژاپنی دیگر بازیگران قسمت چهارم خواهند بود. «چاد استاهلسکی» برای کارگردانی این قسمت بازگشته در حالی که نگارش فیلمنامه «جان ویک ۴» به «مایکل فینچ» و «شی هتن» سپرده شده است. ویک در پایان «جان ویک ۳» به «شاه باوری» با بازی «لورنس فیشبورن» تحویل داده شد پس از آنکه سلسله مراتب «مجلس عالی» را برهم زده بود.

استاد باغبان (Master Gardener)

تاریخ پخش: ۳۰ مارس

«پل شریدر» پس از «شمارنده کارت» در «استاد باغبان» با «سیگورنی ویور» و «جوئل اجرتون» همکاری کرده است. دیگر بازیگران فیلم «کویینتسا سوییندل» و «ایسای مورالس» خواهند بود. فیلمبرداری «استاد باغبان» فوریه گذشته در لوییزیانیا به پایان رسید. سوییندل نقش مایا، خویشاوند «خانم هاورهیل» با بازی ویور را بازی خواهد کرد. در خلاصه داستان «استاد باغبان» آمده است: «یک متخصص باغبانی باریک‌بین با بازی اجرتون است که خود را وقف نگهداری از یک ملک زیبا و جلب رضایت کارفرمایش که زنی ثروتمند با بازی ویور است کرده. وقتی که این زن دستور می‌دهد باغبان از خویشاوندش مراقبت کند، اسرار شومی از گذشته‌های دور برملا می‌شود.»

 

سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان سارقان (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

تاریخ پخش: ۳۱ مارس

«کریس پاین»، «میشل رودریگز»، و «رگی ژان پیچ» در اقتباس سینمایی پارامونت پیکچرز از «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان سارقان» نقش‌آفرینی کرده‌اند. نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی به «جاناتان گلدستین» و «جان فرانسیس دیلی» سپرده شده که کمدی تحسین‌شده «شب بازی» (Game Night) و «مرد عنکبوتی: بازگشت  به خانه» (Spider-Man: Homecoming) سونی و مارول را در کارنامه دارند. «هیو گرنت»، «جاستیس اسمیت»، و «سوفیا لیلیز» دیگر بازیگران این فیلم لایو-اکشن خواهند بود.

 

فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)

تاریخ پخش: ۷ آوریل

«کریس پرت» با لهجه‌ای انگلیسی و جنجالی در فیلم انیمیشن «برادران سوپر ماریو» صداپیشگی کرده است. «چارلی دی» در نقش «لوییجی»، «جک بلک» در نقش بوزر، «کیگان مایکل کی» در نقش وزغ، «سث روگن» در نقش کونگ الاغ، «فرد آرمیسن» در نقش کونگ بداخلاق، «کوین مایکل ریچاردسون» در نقش کامک، «چارلز مارتینت» و «آنیا تیلور-جوی»  در نقش «پرسس پیچ» دیگر صداپیشگان این فیلم خواهند کرد. «آرون هورواث» و «مایکل جلنیک» کارگردانان فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته «متیو فوگل» بوده‌اند. در سال ۱۹۹۳ فیلمی به همین نام بر اساس بازی «سوپر ماریو» تولید شده بود. آن فیلم در گیشه موفق نبود و در حالی که با بودجه ۴۸ میلیون دلاری به تولید رسیده بود ۳۹ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

 

شوالیه (Chevalier)

تاریخ پخش: ۷ آوریل

این درام بیوگرافی به کارگردانی «استیون ویلیامز» و نویسندگی «استفانی رابینسون» بر اساس زندگی «جوزف بولونی شوالیه دو سن جورج» موسیقیدان فرانسوی-کارائیبی با بازی «کلوین هریسون جونیور» ساخته شده است. «شوالیه» اولین بار سپتامبر سال ۲۰۲۲ در جشنواره تورنتو اکران شد اما تا ماه آوریل در سینماهای ایالت متحده اکران نخواهد شد. «سامارا ویوینگ» در نقش «ماری-ژوزفین دو مونتالمبر»، «لوسی بوینتون» در نقش «ماری آنتوانت»، «مارتون چوکاس» در نقش «مارک رنه» مارکی دومونتالمبر، ، «الکس فیتزالان» در نقش «لویی فیلیپ دوم» دوک اورلئان، «مینی درایور» در نقش «ماری-مادلین گیمار» از جمله دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

رنفیلد (Renfield)

تاریخ پخش: ۱۴ آوریل

این فیلم بر روی شخصیت رنفیلد تمرکز می‌کند که خدمتکار باوفای خودشیفته‌ترین خون‌آشام دنیا دراکولا است و وظیفه دارد نیازهای اربابش را برآورده کند. اما پس از چند قرن خوش‌خدمتی، رنفیلد آماده است تا از زیر سایه «شاهزاده تاریکی» بیرون بیاید. آکوافینا در نقش «ربکا کویینسی»، «شهره آغداشلو» در نقش «الا»، یکی از جنایتکاران بزرگ شهر و «بن شواترس» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «کریس مک‌کی» کارگردان «جنگ فردا» (The Tomorrow War) برای کارگردانی این فیلم که رده سنی بزرگسال (R) دریافت کرده انتخاب شده تا داستانی بر اساس آثار «رابرت کرکمن» روایت کند. «رایان ریدلی» نویسنده فیلمنامه خواهد بود.

 

گل پیروزی‌بخش (Next Goal Wins)

تاریخ پخش: ۲۱ آوریل

این فیلم به کارگردانی «تایکا وایتیتی» بر اساس یک مستند ورزشی بریتانیایی به کارگردانی «مایک برت» و «استیو جیمیسن» ساخته می‌شود و ماجرای مربی فوتبال آلمانی «توماس رونگن» را روایت می‌کند که سعی دارد از تیم فوتبال همیشه بازنده جزایر ساموئا آمریکا برنده بسازد و به جام جهانی صعود کند. وایتیتی در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: «این فیلم در مورد بدترین تیم فوتبال دنیاست که سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال بین‌المللی را مقابل استرالیا تحمل کردند، با نتیجه ۳۱ بر صفر که یعنی هر چهار دقیقه یک گل. پس از آن شکشست بزرگ، از فدراسیون فوتبال یک مربی را جست‌وجو کردند که بتواند آن‌ها را از ته جدول رده‌بندی فیفا بالا بکشد.» دیگر بازیگران فیلم ««الیزابت ماس»، اسکار کایتلی» در نقش مدیر تیم و «کاماینا» بازیگر تازه‌وارد در نقش یکی از بازیکنان خواهند بود.

 

خیزش مرده شریر (Evil Dead Rise)

تاریخ پخش: ۲۱ آوریل

«خیزش مرده شریر» به کارگردانی «لی کرونین» و بازی «لیلی سالیوان»، «آلیسا ساترلند»، «مورگان دیویس»، «گابریل اکولز» و «نل فیشر» پنجمین قسمت چندگانه «مرده شریر» است و فیلم کالت «سم ریمی» را ریبوت می‌کند. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: ««خیزش مرده شریر» اکشن را از جنگل به شهر می‌برد و داستان پیچیده دو خواهر با بازی سالیوان و ساترلند را روایت می‌کند که دیدار مجدد آن‌ها با خیزش شیاطین دیری نمی‌پاید و آنان را وارد نبردی برای بقا می‌کند در حالی که کابوس‌وارترین نسخه قابل‌تصور خانواده مواجه می‌شوند.»

 

صدایم را می‌شنوی خدا؟ منم، مارگارت (Are You There God? It’s Me, Margaret)

تاریخ پخش: ۲۸ آوریل

این فیلم کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی «کلی فرمون کریگ» بر اساس رمانی به همین نام نوشته «جودی بلوم» ساخته شده است. داستان رمان که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد، نقل مکان «مارگارت سایمون» دانش آموز کلاس ششمی و خانواده‌اش از شهر نیویورک به حومه نیوجرزی را روایت می‌کند. از آنجا که یکی از والدینش مسیحی و دیگری یهودی است، او به دنبال کشف هویت مذهبی خود است. «ابی رایدر فورتسون» در نقش مارگارت، «ریچل مک آدامز» در نقش «باربارا سایمون»، «بنی سفدی» در نقش «هرب سایمون»، «کتی بیتس» در نقش «سیلویا سایمون»، «گری هیوستون» در نقش «پل هاچینز»، «میا دیلون» در نقش «مری هاچینز»، و «ال گراهام» در نقش «نانسی ویلر» ظاهر خواهند شد.

 

مادر (The Mother)

تاریخ پخش: مه ۲۰۲۳

«جنیفر لوپز» در «مادر» به کارگردانی «نیکی کارو» نقش یک آدمکش حرفه‌ای را بازی می‌کند که از مخفی‌گاه بیرون می‌آید تا از دخترش محافظت کند، و در همین حین از چنگ مردانی خطرناک نیز بگریزد. «میشا گرین» خالق سریال «لاوکرفت کانتری» (Lovecraft Country) نویسنده فیلمنامه اریجینال این فیلم اکشن و «آندریا برلوف» نویسنده آخرین نسخه آن است. «جوزف فاینز» بازیگر «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale)، «لوسی پائز» در نقش دختر لوپز، «اوماری هاردویک»، «پل ریسی» و «گائل گارسیا برنال» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

تاریخ پخش: ۵ مه

این دنباله آخرین قسمت سه‌گانه «نگهبانان کهکشان» به نویسندگی و کارگردانی «جیمز گان» خواهد بود. «شان گان»، «کریس پرت»، «پام کلمنتیف»، «کارن گیلان» و «دیو باتیستا» برای بازی در این قسمت بازگشته‌اند. «وین دیزل»، «بردلی کوپر»، «مایکل روکر»، «سیلوستر استالونه» و «ویل پولتر» در نقش «آدام وارلاک» دیگر بازیگران این دنباله خواهند بود. گان که به تازگی یه عنوان مدیر استودیوهای دی‌سی انتخاب شده، در کامیک-کان بار دیگر تأکید کرد که پس از «نگهبانان کهکشان ۳» که بخشی از فاز پنجم «دنیای سینمایی مارول» خواهد بود فیلم دیگری برای این چندگانه نمی‌سازد: «متأسفم. بعضی داستان‌ها پایان دارند. به معنای این نیست که همه می‌میرند.»

 

سریع و خشن ۱۰ (Fast X)

تاریخ پخش: ۱۹ مه

بودجه قسمت دوم «سریع و خشن» تا ۳۴۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده و ۷۰ درصد نسبت به فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری «سریع و خشن ۹» (F9) رشد داشته است. «وین دیزل»، «میشل رودریگز»، «تایریس گیبسون»، «لوداکریس»، «جردانا بروستر»، «ناتالی امانوئل»، «هلن میرن»، «شارلیز ترون»، «سونگ کانگ»، «مایکل روکر» و «اسکات ایست‌وود» در فیلم «سریع و خشن ۱۰» نقش‌آفرینی می‌کنند. بازیگران جدید چندگانه نیز «جیسون موموآ»، «ریتا مورنو»، «آلن ریچسون»، «بری لارسن» و «دنیلا ملچیور» خواهند بود. «جاستین لین» قرار بود این فیلم را کارگردانی کند اما در روزهای ابتدایی فیلمبرداری با دیزل اختلاف نظر پیدا کرد و جدا شد.

 

پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

تاریخ پخش: ۲۶ مه

«هالی بیلی» در این فیلم لایو-اکشن نقش «آریل» را بازی می‌کند. انتخاب این بازیگر رنگین‌پوست برای نقش پری دریایی در شبکه‌های اجتماعی جنجال‌برانگیز شد تیزر فیلم پس از یک هفته از ۲.۵ «دیسلایک» در یوتیوب عبور کرد. «آکوافینا» در نقش «اسکاتل»، «خاویر باردم» در نقش «شاه تریتون»، «ملیسا مک‌کارتی» نقش «ارسلا»، «جیکوب ترمبلی» در نقش «فلوندر» و «جونا هاور-کینگ» در نقش «پرنس اریک» دیگر بازیگران این بازسازی به کارگردانی «راب مارشال» خواهند بود.

 

آزادسازی ۲ (Extraction 2)

تاریخ پخش: ژوئن ۲۰۲۳

فیلمبرداری دنباله «آزادسازی ۲» با بازی «کریس همسورث» و «گلشیفته فراهانی» بهار گذشته به پایان رسید. «جو روسو» به عنوان نویسنده فیلمنامه دنباله بازگشته و «سم هارگریو» بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشسته است. همسورث برای این فیلم ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده است. قسمت اول «آزادسازی» به کارگردانی «سم هارگریو» با بودجه ۶۵ میلیون دلاری به تولید رسید و پس از چند هفته به پربیننده‌ترین فیلم اریجینال شبکه در آن زمان تبدیل شد. هارگریو پیش‌تر گفته بود که با این دنباله بار دیگر «سطح اکشن را ارتقاء» می‌دهد: «حتی پس از «آزادسازی»، بسیاری از فیلم‌ها آمدند و مرز‌ها را پشت سر گذاشتند بنابراین ما باید فراتر از آن‌ها برویم. ما باید سطح اکشن را ارتقاء دهیم.»

 

مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

تاریخ پخش: ۲ ژوئن

«فیل لرد» و «کریس میلر» در کامیک-کان گذشته گفت که این فیلم با همکاری یک گروه ۱۰۰۰ نفری ساخته شده و ۲۴۰ شخصیت و شش دنیای موازی معرفی می‌کند. در خلاصه داستان «آنسوی دنیای عنکبوتی» آمده است: «مایلز مورالز در قسمت بعدی فیلم‌‌های برنده اسکار «دنیای عنکبوتی» که یک ماجراجویی حماسی است بازگشته و به دنیاهای موازی منتقل شده تا به همراه گوئن استیسی و گروهی جیدید از افراد-عنکبوتی با یک شخصیت شرور نیرومندتر از همیشه مواجه شود.» صداپیشگان فیلم «شامیک مور» در این فیلم به جای مایلز، «هیلی استاینفلد» به جای «گوئن استیسی»، «اسکار آیزاک» به جای «مرد-عنکبوتی ۲۰۹۹» و «جیسون شوارتسمن» در نقش شخصیت شرور «اسپات» خواهند بود.

 

تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها (Transformers: Rise of the Beasts)

تاریخ پخش: ۹ ژوئن

در قسمت هفتم به جای «شایا لبوف» یا «مارک والبرگ»، فیلم «ظهور غول‌ها» به کارگردانی «استیون کیپل جونیور» شخصیت‌های انسانی با بازی «آنتونی راموس» و «دامینیک فیشبک» را معرفی خواهد کرد. «پیتر دینکلیج»، «لیزا کوشی»، و «جان دیماجیو» در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند. «دیوید سوبولوف»، «میکیلا رودریگز»، «کریستو فرناندز» و «توبی انویگوه» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «میشل یو» و «پیت دیویدسون» نیز نقش «ماکسیمال ایریزور» و «اتوبات میراژ» را بازی می‌کنند. داستان قسمت هفتم علاوه بر نیویورک در پرو نیز روی می‌دهد و نبرد میان اوتوبات‌ها و دیسپتیکن‌ها را روی زمین به تصویر می‌کشد.

 

عنصری (Elemental)

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئن

«عنصری» بیست و هفتمین فیلم پیکسار است که ژوئن سال آینده از راه خواهد رسید. این فیلم داستانی در مورد دو موجود «دوست‌داشتنی» به نام «امبر» و «وید» از جنس آتش و آب است که با وجود تفاوت‌های بنیادین و اساسی کشف می‌کنند که از شباهت‌های زیادی برخوردارند. این فیلم از دوران کودکی «پیتر سون» در نیویورک الهام گرفته است. «مامودو اچی» و «لیا لوییس» از جمله صداپیشگان فیلم خواهند بود.

 

ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

تاریخ پخش: ۳۰ ژوئن

«هریسون فورد» که برای آخرین بار در این چندگانه نقش جونز را بازی کرده در صحنه افتتاحیه فیلم با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای جوان‌تر شده است. داستان این فیلم در سال ۱۹۴۴ قرار داده شده و جونز با گروهی از نازی‌ها مقابله می‌کند. «مدس میکلسن»، «آنتونیو باندراس»، «فیبی والر-بریج»، و «توبی جونز» دیگر بازیگران قسمت پنجم «ایندانا جونز» خواهند بود. میکلسن در این فیلم نقش شخصیت شروری را بازی می‌کند که از «ورنر فون براون» مهندس ناسا الهام گرفته شده. فورد ۸۰ ساله که تابستان گذشته در حین فیلمبرداری این پروژه از ناحیه کتف مصدوم شد به «امپایر» گفته بود: «یک ماجراجویی کامل است، پر از خنده و عواطف واقعی. و پیچیده است و زیرکانه. فیلمبرداری‌اش سخت و دشوار و طولانی بود… اما خیلی خوشحالم که این فیلم را ساختیم.»

 

مأموریت غیرممکن: موقعیت‌یابی تخمینی قسمت یک (Mission: Impossible – Dead Reckoning, Part One)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئیه

«تام کروز» برای هفتمین بار در «موقعیت یابی تخمینی» اول نقش «ایتان هاک» را بازی می‌کند. «مأموریت غیرممکن ۷» یکی از اولین پروژه‌های هالیوود بود که ماه مارس ۲۰۲۰ تحت تأثیر پاندمی در ایتالیا به حالت تعلیق درآمد و پس از تأخیرهای مکرر سپتامبر سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. با این حال کروز فیلمبرداری «مأموریت غیرممکن ۸» را به سرعت آغاز کرد تا قسمت پایانی در سال ۲۰۲۴ آماده پخش شود. «سایمون پگ»، «وینگ ریمز»، «ربکا فرگوسن»، و «ونسا کربی» دیگر بازیگران این فیلم و چهره‌های جدید چندگانه نیز «هیلی آت‌ول» و «پام کلمنتیف» خواهند بود.

 

باربی (Barbie)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه

«رایان گاسلینگ» و «مارگو رابی» در این فیلم نقش شخصیت‌های باربی و کن را بازی کرده‌اند. «گرتا گرویگ» کارگردان «باربی» و با همکاری همسرش «نوآ بامبک» نویسنده فیلم بوده است. «سیمو لیو»، «کیت مک‌کینان»، «آریانا گرینبلات»، «آمریکا فررا»، «الکساندرا شیپ»،‌ «ایسا ری»،‌ «مایکل سرا»،‌ «ویل فرل»، «هری نف»، «کینگزلی بن-ادیر»،‌ «ری پرلمن»، «امرالد فنل»، «شارون رونی»، «اسکات اوانز»، «آنا کروز کین»، «کانر سویندلز»، «ریتو آریا»، و «جیمی دمتریو»، دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. فرل که یکی از تهیه‌کنندگان «باربی» نیز خواهد بود به «وال استریت ژورنال» گفته بود این فیلم نمونه غایی «هنر متعالی و هنر مبتذل» است: «ادای دینی است به برند، اما در عین حال، هجو‌آمیزتر از این نمی‌تواند باشد – تفسیری شگفت از مردسالاری و زن در جامعه و اینکه چرا از باربی انتقاد شد و با این حال همه دختران کوچک همچنان دوست دارند با باربی بازی کنند.»

 

اوپنهایمر (Oppenheimer)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه

«کیلین مورفی» در تازه‌ترین ساخته «کریستفر نولان» نقش «رابرت اوپنهایمر» طراح اولین سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم را بازی کرده است. نولان برای این پروژه یک آزمایش اتمی را بازآفرینی کرده است: «اندرو جکسون – سرپرست جلوه‌های ویژه ما – به دنبال این بود که ببیند چه میزان از عناصر بصری فیلم را می‌توان بدون رایانه ساخت، از نمایش روابط کوانتومی گرفته تا فیزیک کوانتوم و خود آزمایش ترینیتی و بازآفرینی آن با اعضای گروه من در لس آلاموس بالای تپه‌ای در نیو مکزیکو و در آب‌وهوایی به‌شدت غیرعادی که برای فیلم لازم بود – چالش‌های عملی بزرگی بود.» دیگر بازیگران فیلم «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «رامی مالک»، «جاش هارتنت»، «دیوید دستمالچیان»، «جک کویید»، «آلدن ارنرایک»، «اما دومونت»، «هریسون گیلبرتسون»، «جاش پک»، «دنی دفراری»، «گار برنت»، «جیمز دارسی»، «اسکات گرایمز»، «لوییس لمبارد»، «متیو مودین»، «دین دهان»، «بنی سفدی»، «کنت برانا» و «کیسی افلک» خواهند بود.

 

مارول‌ها (The Marvels)

تاریخ پخش: ۲۸ ژوئیه

«نیا داکوستا» کارگردان ریبوت «کندی‌من» (Candyman) برای کارگردانی «مارول‌ها» یا «کاپیتان مارول ۲» با بازی «بری لارسن» و «ایمان ولانی» برگزیده شده است. در قسمت اول، لارسن نقش «کارول دنورز» را بازی کرد که به زمین آمد تا به جنگ میان دو نژاد بیگانه پایان دهد. او پس از آنکه از یک انفجار جان سالم به در می‌برد، قدرت‌های غیرمعمول به دست می‌آورد و به یکی از قدرتمندترین قهرمانان «دنیای سینمایی مارول» تبدیل می‌شود.

 

مگ ۲: ترنچ (Meg 2: The Trench)

تاریخ پخش: ۱۰ آگست

«مگ» در سال ۲۰۱۸ جایزه‌ی «تمشک طلایی» بدترین پیش‌درآمد، بازسازی، تقلید، و یا دنباله را دریافت کرد اما به اندازه کافی پرفروش شد تا برای یک دنباله چراغ سبز دریافت کند. فیلمبرداری «مگ ۲: ترنچ» به کارگردانی «بن ویتلی» و بازی «جیسون استاتهام» فوریه سال گذشته آغاز شد. داستان قسمت اول در مورد گروهی از دانشمندان بود که با کوسه مگالودان، بزرگ‌ترین جانور درنده دریایی مواجه می‌شدند. «مگ» ۵۳۰.۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت در حالی که با بودجه ۱۳۰ تا ۱۷۸ میلیون دلاری به تولید رسیده بود.

 

چلنجرز (Challengers)

تاریخ پخش: ۱۳ آگست

«زندیا» در این فیلم نقش همسر و مربی یک تنیس‌باز حرفه‌ای با بازی «مایک فیست»  و «جاش اوکانر» بازیگر نقش معشوق سابق فیست و رقیب او در مسابقات «چلنجر» را بازی می‌کند. این پروژه اوایل بهار و تابستان گذشته در بوستون فیلمبرداری شده است. گوادانینو می‌گوید «چلنجرز» اولین فیلم کمدی او خواهد بود: «در مورد ایتالیا یا فیلم‌های ایتالیایی نیست، بلکه در مورد رفتن به جایی است که میل شما را می‌برد. هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم، شاید همین فردا در ایتالیا فیلمی با شخصیت‌های تماماً ایتالیایی بسازم.»

 

جن‌گیر (Exorcist)

تاریخ پخش: ۱۳ اکتبر

«دیوید گوردن گرین» با همکاری بلوم‌هوس فیلم «جن‌گیر» جدیدی کارگردانی کرده است. گرین در مصاحبه‌های پیشین خود تأیید کرده بود که «جن‌گیر» جدید دنباله مستقیمی برای «جن‌گیر» به کارگردانی «ویلیام فریدکین» است. «الن برستین»، «روری گراس»، «لسلی اودوم جونیور»، «ریچارد کار سوم» و «آماندا بث» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. «نیویورک تایمز» فاش کرده است که یونیورسال پیکچرز و پلتفرم استریمینگ پیکاک برای خریداری سه‌گانه جدید «جن‌گیر» ۴۰۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

 

تلماسه: قسمت دو (Dune: Part Two)

تاریخ پخش: ۳ نوامبر

«دنی ویلنوو» به عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم را در بخش‌هایی از بوداپست مجارستان، امارات متحده عربی، اردن و ایتالیا فیلمبرداری کرد. «تیموتی شالامی» در نقش «پل اتریدیز» و «زندیا» در نقش «چانی» به «ربکا فرگوسن»، «خاویر باردم»، «جاش برولین»، «استلان اسکارزگارد»، «دیو باتیستا»، «شارلوت رمپلینگ»، و «استیون مک‌کینلی هندرسون» می‌پیوندند. بازیگران جدید چندگانه «آستین باتلر» در نقش «فید-راتا هارکنن»، «کریستفر واکن» در نقش «امپراطور»، «فلورنس پیو»، «لئا سیدو»، «تیم بلیک نلسون» و «سهیلا یعقوب» خواهند بود. در خلاصه داستان رسمی دنباله آمده است: «این دنباله سرگذشت افسانه‌ای پل اتریدیز را روایت می‌کند که با چانی و فرمن‌ها متحد شده تا از دسیسه‌گرانی که خانواده‌اش را نابود کردند انتقام بگیرد. او که با انتخاب میان عشق زندگی‌اش و سرنوشت دنیا روبرو شده، می‌کوشد از وقوع آینده وحشتناکی جلوگیری کند که تنها خودش توان دیدنش را دارد.»

  اخبار سینمای جهان انتشار اولین عکس از ریچل زگلر در پیش‌درآمد Hunger Games

هانگر گیمز: تصنیف مرغان مقلد و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر

«تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» به کارگردانی «فرانسیس لارنس» بر اساس رمانی به همین نام نوشته «سوزان کالینز» به تولید می‌رسد و داستانی روایت می‌کند که ۶۴ سال پیش از سه‌گانه «هانگر گیمز» به وقوع می‌پیوندد. این پیش‌درآمد داستان نسخه جوان‌تر «رئیس‌جمهور کوریولانوس اسنو» یکی از شخصیت‌های شرور قصه با بازی «تام بلایث» را در ۱۸ سالگی دنبال کند. «هانتر شیفر» در نقش «تایگریس اسنو»، و «ریچل زگلر» در نقش «لیدی گری بیرد» را بازی می‌کنند. «پیتر دینکلیج»، «جیسون شوارتسمن» و «وایولا دیویس» دیگر بازیگران این پیش‌درآمد خواهند بود. لارنس دنباله‌های «هانگر گیمز» از جمله «اشتعال» (Catching Fire) و قسمت اول و دوم «زاغ مقلد» (Mockingjay) را به فیلم‌های پرفروشی در سراسر دنیا تبدیل کرد.

 

وانکا (Wonka)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر

«تیموتی شالامی» در این اقتباس از کتاب‌های «رولد دال» نقش «ویلی وانکا» مالک کارخانه شکلات‌سازی را بازی می‌کند. این شخصیت اولین بار در سال ۱۹۶۴ در کتاب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» خلق شده است. «تام دیویس»، «سایمون فارنبی»، و «کوبنا هولدبروک-اسمیت»، «جیم کارتر»، «متیو بینتون»، «ریچ فالچر»، «روان اتکینسون»، «سالی هاکینز» و «الیویا کولمن» دیگر بازیگران فیلم به کارگردانی «پل کینگ» خواهند بود.

 

رنگ بنفش (The Color Purple)

تاریخ پخش: ۲۰ دسامبر

«رنگ بنفش» به کارگردانی «بلیتس بازاووله» غنایی از رمانی به همین نام نوشته «آلیس واکر» که در سال ۱۹۸۲ برنده جایزه پولیتزر شد. این فیلم دومین اقتباس از رمان پس از فیلم «استیون اسپیلبرگ» در سال ۱۹۸۵ خواهد بود. داستان فیلم در مورد مشکلات زندگی یک زن آفریقایی تبار آمریکایی در اوایل دهه ۱۹۰۰ است. «فانتازیا»، «کولمن دومینگو»، «تاراجی پی. هانسون»، «کوری هاکینز»، «دنیل بروکس»، «هالی بیلی»، «آنجانو آلیس»، «تاملا جی. مان» و «الیزابت مارول» از جمله بازیگران این فیلم موزیکال تاریخی خواهند بود.

  اخبار سینمای جهان کارگردان Aquaman 2 از وجود رگه‌های ژانر ترسناک در فیلم خبر داد

آکوامن و قلمرو گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)

تاریخ پخش: ۲۵ دسامبر

«جیمز وان» برای کارگردانی این دنباله بازگشته و «جیسون موموآ»، «امبر هرد»، «پاتریک ویلسون»، «یحیی عبدالمتین دوم»، «دولف لاندگرن»، «نیکول کیدمن»، و «رندال پارک» در نقش‌های قبلی دیده خواهند شد. پیش‌تر تأیید شده بود که «بن افلک» در «آکوامن و قلمرو گمشده» مقابل «جیسون موموآ» نقش «بتمن» را تکرار می‌کند. قسمت اول «آکوامن» دسامبر سال ۲۰۱۸ اکران شد و بیش از ۱ میلیارد دلار فروخت. وان در رویداد «دی‌سی فندم» گفته بود که «آکوامن ۲» کمی «جدی‌تر» خواهد بود و «در دنیایی که در آن زیست می‌کنیم قابل‌درک‌تر». این فیلمساز تأیید کرد که بار دیگر به ژانر وحشت متمایل خواهد بود چرا که داستان فیلم «در دنیاهای زیر آب می‌گذرد که می‌تواند بسیار ترسناک باشد.»

 

بو ترسیده (Beau is Afraid)

تاریخ پخش: تابستان سال ۲۰۲۳

تازه‌ترین ساخته «آری استر» با بازی «واکین فینیکس» یک «پرتره‌ صمیمانه و به گستردگی چند دهه برای یکی از موفق‌ترین کارآفرینان تاریخ» توصیف شده است. «استیون مک‌کینلی هندرسون»، «ایمی رایان»، «پارکر پوزی»، «مایکل گاندولفینی»، «پتی لوپون» و «نیتان لین» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «ورایتی» پیش‌تر گزارش داده بود که «بو ترسیده» پرخرج‌ترین فیلم تاریخ استودیو است.

 

قاتلین ماه گل (Killers of the Flower Moon)

تاریخ پخش: نامشخص

«قاتلین ماه گل» که اولین وسترن «مارتین اسکورسیزی» است از کتابی نوشته «دیوید گرن» به همین نام اقتباس شده و قتل‌های زنجیره‌ای قبیله‌ی اوسج در دهه‌ی ۱۹۲۰ برای تصرف زمین‌های نفت‌خیز را روایت می‌کند. «لئوناردو دی‌کاپریو» در «قاتلین ماه گل» نقش «ارنست برکهارت» را بازی می‌کند، خویشاوند یک زمین‌دار بانفوذ با بازی «رابرت دنیرو». «جسی پلمانز» که در «ایرلندی» (The Irishman) با اسکورسیزی همکاری داشته، در این فیلم نقش «تام وایت» را بازی می‌کند، یکی از اعضای سازمان نوبنیاد اف‌بی‌آی که بر روی قتل‌های قبیله اوسج تحقیق می‌کند. «لیلی گلدستون» که یک بازیگر بومی آمریکایی است نقش همسر ارنست را بازی خواهد کرد و «برندن فریزر» در نقش یک وکیل به نام «دابلیو.‌اس. همیلتون» ظاهر می‌شود. «تانتو کاردینال»، «کارا جید مایرز»، «جانای کالینز»، «جولین دیون»، «جان لیتگو»، «ویلیام بلو»، «لوییس کنسلمی»، «تاتانکا مینز»، «مایکل ابوت جونیور»، «پت هیلی»، «اسکات شپرد»، «جیسون ایزابل» و «استورجیل سیمپسون» از جمله دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

شهر ستاره (Asteroid City)

تاریخ پخش: نامشخص

فیلم «شهر ستاره» تازه‌ترین ساخته «وس اندرسون» پس از «فرنچ دیسپچ» (French Dispatch) است. این فیلم یک تأمل شاعرانه روی معنای زندگی توصیف شده و داستانی در مورد یک شهر کویری خیالی در آمریکای سال ۱۹۵۵ و یک همایش نجوم روایت می‌کند که دانشجویان و والدین را از سراسر کشور به این شهر می‌کشاند. «اسکارلت جوهانسن»، «تام هنکس»، «جیسون شوارتسمن»، «جفری رایت»، «تیلدا سویینتون»، «برایان کرانستون»، «ادوارد نورتن»، «آدرین برودی»، «لیو شرایبر»، «هوپ دیویس»، «استیون پارک»، «روپرت فرند»، «مایا هاک»، «استیو کارل»، «مارگو رابی»، «مت دیلون»، «هونگ چاو»، «ویلیام دافو»، «تونی ریولوری»، «جیک رایان»، «گریس ادواردز»، «ارسطو میهن»، «سوفیا لیلیز»، «ایتان لی»، «جف گلدبلوم»، «ریتا ویلسون»، «بیل مری» و بسیاری دیگر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

منطقه تحت نظر (The Zone Of Interest)

تاریخ پخش: نامشخص

«جاناتان گلیزر» کارگردان فیلم تحسین‌شده «زیر پوست» (Under the Skin) امسال با «منطقه تحت نظر» بازمی‌گردد. این فیلم در آشویتس لهستان فیلمبرداری شده و داستانی در مورد هولوکاست بر اساس کتابی به همین نام نوشته «مارتین آمیس» روایت می‌کند. داستان رمان در مورد یک افسر نازی است که عاشق همسر یکی از ساکنین اردوگاه می‌شود. بنا بر گزارش‌های غیررسمی این فیلم در مرحله پس از تولید قرار دارد و گلیزر پایان‌های مختلفی را تدوین کرده است. «ساندرا هولر» و «کریستین فرایدمن» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. «لوکاش زال» که «ایدا» (Ida) و «جنگ سرد» (Cod War) را در کارنامه دارد فیلمبردار «منطقه تحت نظر» بوده است.

 

قاتل (The Killer)

تاریخ پخش: نامشخص

«قاتل» به کارگردانی «دیوید فینچر» اقتباسی سینمایی از رمان مصوری اثر «الکسیس نولن» است که داستانی در مورد بحران روانی یک آدمکش با بازی «مایکل فاسبندر» روایت می‌کند. پیش‌تر گزارش شده بود که «تیلدا سویینتون» و «چارلز پارنل» به این فیلم پیوسته‌اند. «اندرو کوین واکر» نویسنده «هفت» (Seven) نویسنده فیلمنامه برای فینچر بوده است. تولید این فیلم از پاییز سال گذشته تا اوایل بهار ادامه داشت.

 

موجودات بیچاره (Poor Things)

تاریخ پخش: نامشخص

این فیلم سرگذشت «بلا بکستر» یک زن لطیف، بی‌قید و شهوت‌ران و یک فرانکنشتاین مؤنث با بازی «اما استون» را روایت می‌کند. بکستر پس از آنکه برای فرار از همسر بدرفتارش خودش را غرق می‌کند، مغز او با نوزاد متولدنشده‌اش جایگزین می‌شود. این داستان عجیب از رمانی نوشته «السدر گری» برگرفته شده و پاییز ۲۰۲۱ توسط استودیوی سرچ‌لایت پیکچرز تولید شد. «تونی مک‌نامارا» که «سوگلی» را با همکاری لانتیموس نوشته، از رمان اقتباس خواهد کرد. «مارک رافلو»، «ویلم دافو» و «رامی یوسف» به این فیلم پیوسته‌اند.

 

ناپلئون (Napoleon)

تاریخ پخش: نامشخص

«واکین فینیکس» در این فیلم بیوگرافیکال به کارگردانی «ریدلی اسکات» نقش «ناپلئون بناپارت» را بازی می‌کند. نگارش فیلمنامه این اثر حماسی به «دیوید اسکارپا» سپرده شده که سابقه نویسندگی «همه پول‌های دنیا» (All The Money in the World) اسکات را دارد. «ونسا کربی» در نقش جوزفین ظاهر می‌شود و «طاهر رحیم» نقش «پل باراس» را بازی می‌کند که فرمانده عالی‌رتبه «ارتش انقلاب» فرانسه بود. فیلمبرداری این فیلم فوریه سال گذشته در اروپا آغاز شد و در ماه مه به پایان رسید. اسکات در مصاحبه با مجله «امپایر» فاش کرده است که پرسش‌های پیاپی «واکین فینیکس» سبب شده فیلمنامه بازنویسی شود.

 

مگالوپلیس (Megalopolis)

تاریخ پخش: نامشخص

«مگالوپلیس» اولین فیلم کاپولا از سال ۲۰۱۱ خواهد بود و هزینه سنگین ۱۲۰ میلیون دلاری آن توسط خود فیلمساز تأمین شده است. کاپولا پیش‌تر گفته بود که این فیلم نسخه یوتوپیایی دوئل معروف میان کاتیلین نجیب‌زاده و سیسرو که «فورست ویتاکر» نقش او را بازی می‌کند خواهد بود: «داستان در روم جدید روی می‌دهد، یک داستان حماسی رومی در نیویورک امروز، تقلیدی از نیویورک مدرن است که من آن را «روم جدید» می‌نامم.» در خلاصه داستان «مگالوپلیس» آمده است: «شهردار نیویورک در ستیز با سرمایه‌داری است که می‌خواهد با استفاده از یک ماده پلاستیکی ارزان-قیمت و نوآورانه آرمان‌شهری به نام «مگالوپلیس» بسازد.» در این فیلم «آدام درایور»، «ناتالی امانوئل»، «جان ویت»، «فورست ویتاکر»، «شایا لباف»، «لورنس فیشبورن»، «جیسون شوارتزمن»، «کاترین هانتر»، «جمیز رمار»، «گریس وندروال»، «تالیا شایر» و «آبری پلازا» نقش‌آفرینی خواهند کرد.

 

رعد (Blitz)

تاریخ پخش: نامشخص

«سرشا رونان» بازیگر نامزد اسکار ایرلندی در این فیلم با «استیو مک‌کویین» کارگردان «۱۲ سال بردگی» (12 Years a Slave) و «بیوه‌ها» (Widows) همکاری می‌کند. داستان این فیلم در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم و «بمباران رعد» لندن در دهه ۱۹۴۰ قرار داده شده و بازیگران دیگری چون «استیون گراهام»، «هریس دیکینسون»، «ارین کلیمن»، «کتی برک»، «الیوت هفرنان»، «پل ولر»، «بنجامین کلمنتین»، «لی گیل»، «میکا ریکتس»، «سی‌جی بکفورد» و هیلی اسکوایرز» در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

چطور زندگی می‌کنی؟ (How Do You Live)

تاریخ پخش: نامشخص

فیلم انیمه جدید «هایائو میازاکی» با نام موقت «چطور زندگی می‌کنی» ژوئیه آینده در ژاپن اکران خواهد شد. «چطور زندگی می‌کنی» یک «داستان خیالی بزرگ» توصیف شده و در مورد پسر جوانی است که پس از مرگ پدرش با عمویش زندگی می‌کند. میازاکی پس از «باد برمی‌خیزد» اعلام بازنشستگی کرد اما تصمیم گرفت که یک فیلم دیگر هم بسازد و آن را به نوه‌اش تقدیم کند.

 

فراری (Ferrari)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این فیلم به کارگردانی «مایکل مان» در تابستان سال ۱۹۵۷ روی می‌دهد وقتی که فراری دچار بحران بود و ورشکستگی کمپانی که انزو و همسرش ده سال برای بنا شدنش از صفر کوشیدند را تهدید می‌کرد. انزو تصمیم می‌گیرد که روی یک مسابقه دیگر – رالی ۱۰۰۰ مایلی «میله میلیا» (Mille Miglia) در سراسر ایتالیا – قمار کند. «آدام درایور» در این فیلم نقش «انزو فراری» را بازی می‌کند و «پنه‌لوپه کروز» در نقش «لورا» همسر انزو و «شیلین وودلی» در نقش معشوقه او «لینا لاردی» ظاهر خواهند شد. «گابریل لئون» برزیلی، «جک اودانل»، «سارا گیدون» و «پاتریک دمپسی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

نایتبچ (Nightbitch)

تاریخ پخش: نامشخص

این فیلم یک «نئو-هارر» با طنزی تلخ توصیف شده و بر اساس رمان تحسین‌شده «ریچل یودر» ساخته خواهد شد. «ماریل هلر» نویسنده و کارگردان این فیلم با بازی «ایمی آدامز» خواهد بود. داستان غیرمعمول کتاب در مورد یک زن است که سابقه فعالیت هنری دارد و پس از تولد پسرش خانه‌نشین شده و نگران است که شب‌ها ممکن است به سگ تبدیل شود. همسر او که پنج روز در هفته در سفر کاری است، به راحتی از ترس‌ها و نگرانی‌های غفلت می‌کند و نادیده می‌گیرد. در همین حین، مادر باید تنها در کنار پسر دو ساله‌اش با نمود جسمانی و واقعی ترس‌هایش ستیز کند.

 

ماه یاغی (Rebel Moon)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان «ماه یاغی» نتفلیکس در مورد زن جوانی است که مسؤلیت یافتن جنگجو برای مبارزه با هجوم نیروهای استعمارگر «ریجنت بالیساریوس» به او سپرده شده است. «زک اسنایدر» کارگردان فیلم پیش‌تر ادعا کرده بود که این فیلم اریجینال را از «جنگ ستارگان» (Star Wars) و «هفت سامورائی» (Seven Samurai) «آکیرا کوروساوا» الهام گرفته است. در این فیلم بازیگران «چارلی هانم»، «جایمن هونسو»، «ری فیشر»، «دونا بای»، «جنا مالون»، «استاز نیر»، «ای. دافی»، «شارلوت مگی» و «اسکای ینگ» به «سوفیا بوتلا» فرانسوی-الجزایری پیوسته‌اند. «آنتونی هاپکینز» برنده اسکار نیز برای شخصیتی به نام «جیمی» که یک ربات جنگی مکانیزه موسوم به JC1435 است صداپیشگی خواهد کرد.

 

مه/دسامبر (May December)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این فیلم به کارگردانی «تاد هینز» با بازی «ناتالی پورتمن» و «جولین مور» در مورد زنی به نام گریسی آترتون-یو و همسرش جو است که بیش از ۲۰ سال از او کوچک‌تر است. رابطه این زوج دو دهه مطبوعات زرد کشور را قبضه کرده اما آن‌ها خود را آماده فارغ‌التحصیلی دوقلوهایشان از دبیرستان می‌کنند. وقتی «الیزابت بری» یکی از بازیگران هالیوود می‌آید تا مدتی با این خانواده وقت بگذراند و گریسی را بهتر بشناسد چون باید نقش او را در یک فیلم بازی کند، روابط خانوادگی تحت فشار نگاه‌های بیرونی مضمحل می‌شود. جو که آنچه در سال‌های جوانی برایش اتفاق افتاده را هنوز هضم نکرده، در سی و شش سالگی با واقعیات زندگی روبروست و فرزندانش آماده جدایی از او.

 

وسپ ۲۲ (WASP 22)

تاریخ پخش: نامشخص

«وودی آلن» ۸۲ ساله در مصاحبه با «لو ژورنال دو دیمانش» گفته بود که سپتامبر آینده به پاریس سفر خواهد کرد تا پنجاهمین فیلمش را بسازد: «در عین غافلگیری، سرمایه این پروژه در ایالات متحده تأمین شد، اما بازیگران انتخاب شده همگی فرانسوی‌اند و فیلم به فرانسوی ساخته خواهد شد.» از داستان این فیلم جزئیاتی فاش نشده اما آلن می‌گوید: «داستان شباهت‌هایی به «امتیاز نهایی» (Match Point) خواهد داشت – گونه‌ای تریلر عاشقانه و سمی.» آلن اخیراً در مصاحبه زنده با «الک بالدوین» گفته است که شاید «یک یا دو فیلم دیگر» بسازد: «وقت زیادی را در خانه به نوشتن گذراندم. نمایشنامه‌های زیادی را نوشتم… با خود فکر کردم: «اگر فیلم نمی‌ساختم چه می‌شد؟ این‌گونه زندگی کردن خوشایند است.» اما بعد گفتم: «خوب، شاید یک یا دو فیلم دیگر بسازم.»»

 

موتورسواران (The Bikeriders)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این فیلم به کارگردانی «جف نیکلز» در دهه ۱۹۶۰ روی می‌دهد و ظهور باشگاه موتورسواران خیالی میدوسترن را روایت می‌کند. این باشگاه با گذر دهه‌ها تکامل پیدا می‌کند و از یک محل تجمع کوچک به یک دار و دسته خلافکار بدل می‌شود. «جودی کومر»، «آستین باتلر»، «بوید هالبروک»، «مایکل شنان»، «نورمن ریداس»، «دیمون هریمان» و «تام هاردی» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

نوسفراتو (Nosferatu)

تاریخ پخش: نامشخص

«نوسفراتو» به کارگردانی «رابرت اگرز» داستانی گاتیک در مورد رابطه زنی جوان و تسخیرشده با بازی «لیلی رز دپ» در قرن نوزدهم آلمان و یک خون‌آشام باستانی ترنسیلوانیایی با بازی «بیل اسکارزگارد» روایت می‌کند. اگرز پیش‌تر در مصاحبه با «ایندی‌وایر» گفته بود زمان تولید «نوسفراتو» نامشخص است: «دو مرتبه از هم پاشیده. سعی کردم این را بگویم اما چیزی که اعلام شد این بود که «هری استایلز» قرار است در فیلم بازی کند. فقط می‌خواهم تأکید کنم که او قرار بود نقش «هاتر» را بازی کند نه خود «نوسفراتو».»

 

کاخ (The Palace)

تاریخ پخش: نامشخص

این درام داستانی در سال ۱۹۹۹ و شب سال نو در یکی از هتل‌های معروف سوییس روی می‌دهد جایی که زندگی چند تن از مهمانان به هم بافته می‌شود. فیلم «افسر و جاسوس» (An Officer And A Spy) پولانسکی که ابتدا در جشنواره ونیز اکران شد و جایزه بزرگ هیأت داوران را کسب کرد، برنده چندین جایزه سزار از جمله جایزه جنجال‌برانگیز بهترین کارگردانی شد. «میکی رورک»، «الیور مازوچی»، «اولگا کنت»، «ایرینا کاسترینیدیس»، «جان کلیس» و «فورتوناتو چرلینو» دیگر بازیگران «کاخ» خواهند بود.

 

و (AND)

تاریخ پخش: نامشخص

«اما استون»، «جسی پلمانز»، «ویلم دافو» و «مارگارت کوالی» در تازه‌ترین ساخته «یورگوس لانتیموس» فیلمساز یونانی نقش‌آفرینی خواهند کرد. استون پس از «سوگلی» (The Favourite) و «موجودات بیچاره» (Poor Things) که در مرحله پس از تولید قرار دارد برای سومین بار با لانتیموس همکاری می‌کند. از داستان «و» جزئیاتی فاش نشده اما «هونگ چاو»، «جو آلوین»، و «ویکتوریا هریس» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. لانتیموس فیلمنامه این فیلم را با همکاری «افتیمیس فیلیپو» به نگارش درآورده و با همکاری فیلم۴ و استودیوی سرچ‌لایت پخش می‌کند.

 

استاد (Maestro)

تاریخ پخش: نامشخص

«بردلی کوپر»در درام بیوگرافیکال «استاد» نتفلیکس در نقش «لئونارد برنستین» آهنگساز برجسته آمریکایی ظاهر شده و «کری مولیگان» نقش «فلیسیا برنستین» همسر برنستین را بازی می‌کند. فیلم «استاد» چند دهه از زندگی برنستین را روایت می‌کند، وقتی که او با همسرش ملاقات می‌کند، عاشقش می‌شود و با او ازدواج می‌کند. کوپر در مورد فیلم جدیدش به «اسمارت‌لس» می‌گوید:‌ «فیلمی در مورد ازدواج است، فیلمی در مورد خانواده. همین. چرا اتمی است؟ به خاطر این موسیقی لعنتی. موسیقی اتمی است. در «ستاره‌ای متولد شده است» اسلحه‌ای پنهان داشتم. آن اسلحه «لیدی گاگا» بود. اسلحه پنهانی که در این فیلم دارم «لئونارد برنستین» لعنتی و «گوستاو مالر» است. موسیقی.»

پنجه آهنین (The Iron Claw)

تاریخ پخش: نامشخص

فیلم بیوگرافی «پنجه آهنین» داستان واقعی فون اریک‌ها و ظهور و سقوط این خانواده کشتی‌گیر را روایت می‌کند که در دهه ۱۹۶۰ روی این ورزش تأثیر دیرپایی داشتند. «زک افران» نقش «کوین فون اریک»، یکی از شش برادر کشتی‌گیر را بازی کرده است. «لیلی جیمز»، «هریس دیکینسون»، «هولت مک‌کالنی»، «جرمی آلن وایت» و «مورا تیرنی» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «شان دورکین» که «مارتا مارسی می مارلین» (Martha Marcy May Marlene) را در کارنامه دارد نویسنده و کارگردان این فیلم و «تسا راس»، «جولیت هاول» و «انگس لامونت» تهیه‌کنندگان آن برای هوس پروداکشنز خواهند بود.

 

ال کنده (El Conde)

تاریخ پخش: نامشخص

«پابلو لارایین» کارگردان «اسپنسر» (Spencer) کمدی سیاه «ال کنده» در مورد «آگوستو پینوشه» دیکتاتور شیلیایی به عنوان یک خون‌آشام ۲۵۰ ساله را برای نتفلیکس می‌سازد. لارایین فیلمنامه این فیلم را با همکاری «گی‌یرمو کالدرون» می‌نویسد. این دو در «نرودا» (Neruda)، «باشگاه» (The Club) که برنده جایزه بزرگ هیأت داوران برلین شد، و «جکی» (Jackie) با بازی «ناتالی پورتمن» همکاری کرده بودند. «جیمی وادل»، «گلوریا مونچمیر»، و «آلفردو کاسترو» و «پائولا لوچسینگر» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

مکسین (MaXXXine)

تاریخ پخش: نامشخص

 فیلم «مکسین» با بازی «میا گاث» پایان‌بخش سه‌گانه‌ای است که با «ایکس» (X) آغاز شد و با «پرل» (Pearl) ادامه پیدا کرد. داستان فیلم «ایکس» با بازی «جنا اورتگا»، «مارتین هندرسون»، «بریتنی اسنو»، «اوون کمبل»، و «اسکات مسکادی»، در مورد گروهی از سازندگان فیلم‌های مستهجن در مناطق دورافتاده تگزاس بود که به میزبانانی سالخورده و مرموز برمی‌خورند. «مکسین» به یک دهه پس از به انحراف کشیده شدن فیلمبرداری در جنوب آمریکا می‌رود و گاث نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند. در سال ۱۹۸۵، مکسین به لس‌آنجلس رسیده و نامی برای خود دست و پا کرده است.

 

ویرانی (Havoc)

تاریخ پخش: نامشخص

«تام هاردی» در فیلم اکشن «ویرانی» با «گرت اوانز» کارگردان فیلم «یورش» (The Raid) همکاری خواهد کرد. داستان فیلم در مورد به انحراف کشیده شدن یک معامله مواد مخدر است، وقتی که یک کارآگاه در دنیای زیرزمینی جنایت‌کاران پسر یک سیاست‌مدار را نجات دهد، در حالی که شبکه عمیقی از فساد و توطئه را کشف می‌کند. اوانز و نتفلیکس پیش‌تر در فیلم ترسناک «فرستاده» (Apostle) با بازی «دن استیونز» همکاری کرده بودند.

 

دنیا را پشت سر بگذار (Leave the World Behind)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان فیلم «دنیا را پشت سر بگذار» به کارگردانی «سم اسماعیل» و بازی «جولیا رابرتس» و «ماهرشالا علی» در مورد زنی با بازی رابرتس و خانواده اوست که برای گذراندن تعطیلات خانه‌ای در حومه شهر اجاره می‌کنند اما یک مرد و همسرش که مالک خانه‌اند و به نظر می‌رسد از اتفاق عجیبی که در شهر روی داده گریزانند، در سفر آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. وقتی صدای انفجار مهیبی شنیده می‌شود و پرندگان رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند، رابطه این دو خانواده وخامت بیشتری پیدا می‌کند. «ایتان هاک» در نقش همسر رابرتس ظاهر خواهد شد و «میهالا هارولد» نقش دختر علی را بازی می‌کند. «رایان کیرا آرمسترانگ» و «چارلی اوانز» ایفاگر نقش فرزندان هاک و رابرتس خواهند بود.

 

سوداگران درد (Pain Hustlers)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این فیلم با بازی «کریس اوانز» و «امیلی بلانت» که اثری شبیه به «رکود بزرگ» (The Big Short)، «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «کلاهبرداری آمریکایی» (American Hustle) توصیف شده، در مورد زنی به نام «لیزا دریک» است که به استارت-آپ داروسازی‌اش کمک می‌کند اما وقتی این کمپانی به موفقیت می‌رسد، درهای توطئه را به روی خود گشوده می‌بیند. نتفلیکس با قراردادی ۵۰ میلیون دلاری این فیلم به کارگردانی «دیوید ییتس» و نویسندگی «ولز تاور» را خریداری کرده است.

 

حضور (Showing Up)

تاریخ پخش: نامشخص

«کلی رایکارد» سه سال پس از فیلم تحسین‌شده «اولین گاو» (First Cow) با یک کمدی بازگشته و داستانی در مورد یک مجسمه‌ساز با بازی «میشل ویلیامز» روایت کرده است. رایکارد و ویلیامز در فیلم‌های «وندی و لوسی» (Wendy & Lucy)، «میان‌بر میک» (Meek’s Cutoff) و «بعضی زنان» (Certain Women) همکاری کرده بودند. دیگر بازیگران فیلم «هونگ چاو»، «آندره بنجامین»، «جاد هرش»، «جان ماگارو»، «لورن لاکیس»، «دنزل رودریگز»، «ژان-لوک بوشرو»، «تد رونی»، «ماریان پلانکت»، «هدر لوییس»، «چیس هاکینز» و «ایزابل مار» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱

یکی از دلایل تمدید اشتراک همین اطلاع رسانی های دقیق سینماست خسته نباشید به دوستانی که اخبار فیلم و سریال و همچنین نقد و بررسی رو انجام میدن

نمایش اسپویل