news-background
news-background

5 نکته‌ای که در تریلر فیلم Captain Marvel وجود داشت

با حضور در تریلر فیلم «Captain Marvel» و انتشار تصاویر اولیه این فیلم، «کرول دنورس» با بازی «بری لارسون» رسماً در دنیای استودیو مارول دبیوت کرد. در این تصاویر مشاهده می‌کنیم که برخی از بخش‌های داستان و مسیرها با داستان این کاراکتر در کتاب تفاوت دارد. «کرول دنورس» که توسط «روی توماس» و «جین کولان» خلق شده به عنوان یک افسر نیروی هوایی در سال 1960 ظهور پیدا می‌کند که وظیفه حفاظت از مرکز بر عهده اوست تا اینکه در یک انفجار در کنار کاپیتان مارول اصلی قرار می‌گیرد و چندین سال بعد از این اتفاق قدرت‌های جدیدی پیدا می‌کنی، خود را خانم مارول می‌نامد و به اونجرها می‌پیوندد. در ادامه داستان نیز شخصیت‌های متعدد دیگری را می‌پذیرد تا زمانی که در نهایت در سال 2012 نام کاپیتان مارول را برای خود بر می‌گزیند. اگرچه تریلر نشان داد که شخصیت «کرول دنورس» در دنیای سینمایی مارول مسیر متفاوتی را طی می‌کند.

  1. کرول آلزایمر دارد

احتمالاً نکته اصلی درباره آلزایمر در دیالوگی در اواسط تریلر قرار دارد زمانی که «کرول» به «نیک فیوری» با بازی «سموئل جکسون» می‌گوید که دائماً خاطراتی از زندگی در زمین برایش زنده می‌شوند. متأسفانه او نمی‌داند که این خاطرات از گذشته فراموش شده واقعی هستند یا در ذهن او کاشته شده‌اند. در طول تریلر نیز دائماً فلش بک‌هایی از زندگی او به عنوان افسر نیروی هوایی و مأموریتی در فضا که برای اولین بار باعث تماس او با قلمرو کری شد را می‌بینیم.

به لطف رئیس استودیو مارول، «کوین فیگ»، می‌دانیم که به احتمال زیاد زندگی «کرول» در زمین آغاز شد. ما همچنین می‌دانیم که فیلم از جایی شروع می‌شود که او به عنوان عضوی از نیروی ستاره‌ای کری به همراه شخصیت بی نام «جود لا» در حال انجام کاری است. البته بسیاری بر این باورند که شخصیت «جود لا» همان کاپیتان مارول اصلی و ضد قهرمان آینده در فیلم «Guardians of the Galaxy»، «رونان» با بازی «لی پِیس» و «کوراث» با بازی «دیجمون هونسو» است.

  1. نیک فیوری آماده استعفا در دهه 1990 بود

همچنین چون شخصیت «نیک فیوری» جکسون در فیلم حضور داشت، او نیز در این راه «کاپیتان مارول» را همراهی می‌کند. همان‌طور که «فیوری» می‌گوید او آماده در آوردن لباس کار پیش از ملاقات با «کرول» بود. همچنین پیش‌تر فهمیدیم که او کار پشت میز نشینی دارد که در مقایسه با زندگی پر هیجان مردم در «S.H.I.E.L.D.»، کار کسل کننده «فیوری» بسیار هم هیجان انگیز است. همان‌طور که می‌دانیم هایدرا در آن زمان در سازمان فعال بود و امکان دارد که کسی از قصد در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت او بود؛ یا شاید او فقط در انتظار این بود که یک شخص نیمه فضایی به دنبال او آمده و کاری به او پیشنهاد کند.

البته «فیوری» در فیلم «Captain America: The Winter Soldier» اشاره کرده بود که بهای اعتماد به کسی را قبلاً با یک چشم پرداخته است و احتمال دارد که آن داستان با اینجا مرتبط باشد.

همین‌طور در صحنه‌های حضور «فیوری» شاهد تکنولوژی فوق‌العاده جوان سازی مارول هستیم. همان‌طور که پیش‌تر در سه فیلم «Iron Man 3» ،«Ant-Man» و «Ant-Man and the Wasp» دیدیم که استودیو مارول تلاش بسیاری برای جوان سازی بازیگرانی کرده بود که در آن زمان سن بیشتری داشتند اما این پروژه شاید سخت‌ترین پروژه آن‌ها تا به اینجا باشد زیرا جکسون باید به صورت تدریجی جوان‌سازی شود تا زمانی که به قیافیه‌ای مشابه با زمان حضورش در فیلم «Pulp Fiction» برسد.

  1. کرول ممکن است بی اجازه اینجا باشد

در یکی از دیالوگ‌ها، «فیوری»، «کرول» را با لقب «سرباز مرتد» خطاب می‌کند که ممکن است اشاره به این داشته باشد که «کرول» بی اجازه به زمین آمده است. اگر کری حافظه او را دستکاری کرده باشد احتمالاً به نفع آن‌هاست که او را از زمین و صحنه تمام خاطراتش دور نگه دارند اما با توجه به تصادفش ممکن است حضور او در زمین کاملاً اتفاقی باشد.

با توجه به زمان بندی وضعیت کهکشانی کاپیتان مارول، به یاد آوری وضعت نامناسب اتحاد بین امپراتوری کری و امپراتوری نوا، همان‌طور که در فیلم «Guardians of the Galaxy» مشاهده کردیم، از اهمیت بسیاری برخوردار است.  کری‌ها در اصل قهرمان نیستند مخصوصاً با توجه به تغییر وضعیت فجیع «رونان» از زمان حضور در «Marvel’s Agent of S.H.I.E.L.D.». همچنین حتی کسانی که به دنبال صلح هستند نیز هنوز ردهایی از عصیان و خصومت در قبال امپراتوری را در خود دارند. به علاوه احتمالاً جنگ‌های آن‌ها با اسکرول‌ها آن‌طور که در «Captain Marvel» قابل مشاهده است تمیز نیست، به جنبه قهرمانانه ظاهری نیروی ستاره‌ای توجه کنید، و سفر غیر منتظره «کرول» به خانه ممکن است پیامدهای نامطلوبی به دنبال داشته باشد که در یک فیلم دیگر نمایش داده شود، یا شاید این پیامدها، توضیحی درباره دور ماندن او به مدت حدود 20 سال از خانه داشته باشند.

  1. اطلاعات نمایشی احتمالاً بیش از یک حیله ساده هستند

این تریلر بلاک باستر شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان داده این نکته است که «Captain Marvel» در سال 1990 اتفاق می‌افتد اما یک جزء بسیار ریز دیگر وجود دارد که مدت‌هاست در فیلم‌های مارول دیده نشده: صحنه فیلم برداری در لس آنجلس.

هر دو صحنه ایستگاه قطار و چندین صحنه حضور «کرول» در مترو دارای خط آبی معروف خطوط لس آنجلس هستند که نشان دهنده خطوط قدیمی هستند که امروزه دیگر در این شهر استفاده نمی‌شوند. با نشان دادن این خط آبی، تریلر اعلام می‌کند که این شهر که مدت‌هاست از زمان فیلم «Iron Man 3» در فیلم‌های استودیو مارول حضور نداشته دوباره حائض اهمیت می‌شود.

  1. اولین برخوردن «H.I.E.L.D.» با فضایی‌ها؟

در «Marvel’s Agent of S.H.I.E.L.D.» متوجه شدیم که مدت نسبتاً زیادی است که سازمان به خون کری دسترسی دارد. «فیوری» در سریال «Marvel’s Agent of S.H.I.E.L.D.» استودیو مارول از این خون برای بازگرداندن «افسر کولسون» با بازی «کلارک گرگ» به زندگی استفاده می‌کند و دوباره از آن برای زنده کردن «دیزی جانسون» با بازی «کلویی بنت» استفاده می‌کند. در حقیقت «کولسون» قدرت بازگردانی نیروی خون را در ازای کمک «گوست رایدر» با بازی «گابریلا لونا» در فصل چهارم سریال «S.H.I.E.L.D.» داده بود. اما این خون از بدن یکی از اعضای قدیمی کری که در زمین از زمان قیام غیر انسانی در زمان پیش از تاریخ زمین به دست آمده بود. غیر از این جسد که با نام «G.H.» شناخته می‌شود، دانش «S.H.I.E.L.D.» از حضور زندگی فضایی تا زمان حمله «چیتاوری» عملا ناچیز بوده است. این مسئله با توجه به نادیده گرفتن تاریخچه «S.H.I.E.L.D.» توسط «کاپیتان مارول» حقیقت دارد.

در این صورت فیلم احتمالاً شامل صحنه اولین برخورد سازمان با زندگی فضایی است. اگر شامل خط داستانی «S.H.I.E.L.D.» شود در کمترین حالت، شامل اولین صحنه برخورد با زندگی فضایی و هدف شوم آن‌ها خواهد شد. این احتمال در زمینه اسکرول‌ها تقریباً قطعی است. با توجه به این نکته که هر دو شخصیت «فیوری» و «کولسون» در فیلم حضور دارند، شانس بسیار خوبی برای نشان دادن ارتباط نزدیک فیلم و سریال به شمار می‌آید. در همین حال شما را برای دانستن اینکه آیا اسکرول‌ها موفق به تسخیر هایدرا می‌شوند تشنه می‌کند ...

فیلم «Captain Marvel» در تاریخ هشتم مارس 2019 به روی پرده سینما خواهد رفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۱۰

یعنی بدترین نقدی که میشد از یه تریلر منتشر بشه همین بود.

نمایش اسپویل
۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۴

اصلا کل فیلمو برای فروختن بیشتر ساخته بودن با صحنه های الکی و مضخرف مثلا اونجا که داشتن دستکشو از دست تانوس در میاوردن چرا در نیومد در کل ارزش این همه امتیازو نداشت

نمایش اسپویل
۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹

یعنی اگه تانوس میدونست یه دختره آلزایمری بی خاصیت قراره شکستش بده اونم با 6 تا سنگ قدرت و اون ابهت خود تانوس اصلا همون اول فیلم خودکشی میکرد

نمایش اسپویل
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۳۳

واقعا این همه سال تانوس صبر کرد تا خدایان لت و پار شن بعد یه دختر میاد میترکونتش!!!!! دیگه جاشه تور یه کاری بکنه

نمایش اسپویل
۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۸:۵۳

عالی بود :)))))))))))))

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ۲۲:۵۸

hoooomm دوس دارم ببینم بعد از فیلم capitan marvel چه جوری این دختره جلویه تانوس در avengers 4 رو میگیره!!!!!!!!!!!!!!! خیلی جالب باید باشه...

نمایش اسپویل
۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶

اون صحنه اخر تریلر رو دیدی اون صحنه داره نشون میده کاپیتان مارول قدرت باینری داره ی ویدیو تو یوتیوب دیدم که کاپیتان مارول با قدرت باینری اگه با تمام قدرتش مشت بزنه ی سیاره میتونه سیاره رو نابود کنه اینقدر این قدرت باینری زیاده ی دوره ای تو کمیک کاپیتان مارول این قدرت باینری که قدرت هاش کیهانی هستش رو داشت http://s8.picofile.com/file/8337648450/1537295246623image.JPG http://s9.picofile.com/file/8337648600/1537295315531image.JPG

نمایش اسپویل