news-background
news-background

2020 Emmy: رکوردشکنی نت‌فلیکس با ۱۶۰ نامزدی؛ پیشتازی Watchmen

با اعلام نامزدهای هفتاد و دومین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز امی توسط آکادمی تلویزیون، نت‌فلیکس با ۱۶۰ نامزدی رکورد سال گذشته اچ‌بی‌او را شکست و در رده‌ی دوم شبکه‌ی اچ‌بی‌او با ۱۰۷ نامزدی قرار گرفت. نت‌فلیکس در حالی این رکورد را به ثبت می‌رساند که شبکه‌های تلویزیونی بسیاری در آمریکا فعالیت می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ نت‌فلیکس به سلطنت ۱۷ ساله‌ی اچ‌بی‌او با ۱۱۲ نامزدی پایان داده و رکورد ۱۰۸ نامزدی این شبکه‌ی کابلی را شکسته بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

با این حال شبکه‌ی اچ‌بی‌او دلیلی برای جشن گرفتن خواهد داشت چرا که مینی‌سریال «واچمن» (دانلود سریال Watchmen با لینک مستقیم) این شبکه با ۲۶ نامزدی پیشتازی می‌کند. در بخش سریال‌های کمدی، سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» (دانلود سریال The Marvelous Mrs. Maisel با لینک مستقیم) با ۲۰ نامزدی رتبه‌ی اول را همچون سال گذشته در کسب نامزدی تصاحب کرده است. در بخش سریال‌های درام هم «اوزارک» (دانلود سریال Ozark با لینک مستقیم) نت‌فلیکس و «وراثت» (دانلود سریال Succession با لینک مستقیم) اچ‌بی‌او هر کدام با ۱۸ نامزدی بیشترین توجه را از سوی آکادمی متوجه خود ساخته‌اند.

سال گذشته اچ‌بی‌او تاج حکمرانی را پس گرفت و به لطف «بازی تاج‌وتخت» (دانلود سریال Game of Thrones با لینک مستقیم) ۱۳۷ نامزدی کسب کرد و رکورد نامزدی در تاریخ خود شبکه نیز شکسته شد. اما سال گذشته نت‌فلیکس هم با ۱۱۷ نامزدی رکورد کسب نامزدی در تاریخ خود را شکسته بود. امسال با خارج شدن «بازی تاج‌وتخت» از رقابت، نامزدی‌های اچ‌بی‌او کاهش پیدا کرد و نت‌فلیکس دوباره با رشد همراه شد.

شبکه‌ی اچ‌بی‌او در سال گذشته با ۳۷ پیروزی پیشتاز بود و به دنبال آن نت‌فلیکس با ۲۷ و آمازون پرایم با ۱۵ در رده‌های بعدی جای گرفته بودند. در سال ۲۰۱۸ اچ‌بی‌او و نت‌فلیکس در جوایز امی برابری کردند.

مسئولین نت‌فلیکس از این رکوردشکنی بسیار خرسند خواهند بود چرا که این اتفاق نشان می‌دهد که رأی دهندگان آکادمی بیشتر به جستجوی کشف سریال‌های جدید پرداخته‌اند. ۱۶۰ نامزدی امی نت‌فلیکس بین ۵۲ سریال مختلف تقسیم شده است. جدا از «اوزارک»، دیگر نامزدهای کلیدی این شبکه شامل «تاج» (دانلود سریال The Crown با لینک مستقیم) با ۱۳ نامزدی، «هالیوود» (دانلود سریال Hollywood با لینک مستقیم) ۱۲ نامزدی، «چیزهای عجیب» (دانلود سریال Stranger Things با لینک مستقیم) با هشت نامزدی، «ناراست‌کیش» (دانلود سریال Unorthodox با لینک مستقیم) با هشت نامزدی می‌شوند.

این نظریه در مورد سریال «کارهایی که در تاریکی می‌کنیم» (دانلود سریال What We Do in the Shadows با لینک مستقیم) شبکه‌ی اف‌اکس و «سرخوشی» (دانلود سریال Euphoria با لینک مستقیم) شبکه‌‌ی اچ‌بی‌او نیز صادق است و این سریال‌ها به ترتیب هشت و شش نامزدی مختلف، از جمله نامزدی غیرمنتظره‌ی «زندیا» در بخش بهترین بازیگر زن سریال‌های درام را کسب کرده‌اند.

اچ‌بی‌او می‌تواند ادعا کند که اگرچه بیشتری نامزدی را به دست نیاورده اما میانگین نامزدی سریال‌هایش بالاتر است. این شبکه با ۲۱ برنامه‌ی تلویزیونی موفق به کسب ۱۰۷ نامزدی شده، در حالی که نامزدی‌های نت‌فلیکس با دو برابر عنوان بیشتر است.

مینی‌سریال «واچمن» که پیش‌تر تحسین یکپارچه‌ی منتقدین را برانگیخته، و با جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» اهمیت بیشتری پیدا کرده بود، پیشتاز نامزدهای امسال است. نامزدی‌های این مینی‌سریال شامل بهترین مینی‌سریال، بهترین نویسندگی و کارگردانی، و نامزدی در بخش‌های بهترین بازیگری برای «رجینا کینگ»، «جرمی آیرونز»، «جین اسمارت»، «یحیی عبدالمتین دوم»، «جوان آدپو» و «لوئی گاست جونیور» می‌شود.

امی امسال نه تنها تحت تأثیر ویروس کرونا و جنبش‌های ملی در آمریکا، بلکه تأسیس شبکه‌های جدید دیزنی+، اپل تی‌وی+، و کوئیبی بود که همگی در اولین سال راه‌اندازی چندین نامزدی را کسب کرده‌اند. دیزنی+ با ۱۵ نامزدی برای «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) تاریخ‌ساز شد و در اولین سال شروع به کار بیشترین نامزدی در تاریخ شبکه‌های استریمینگ را دریافت کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۱۵

واچمن بالاخره با حرف های چیپ و شعاریش به هدفی که میخواست رسید

نمایش اسپویل