news-background
news-background

2020 Emmy: آمارها و غافلگیری‌ها؛ اولین امی «کیت بلانشت» و «زندیا»؛ روگردانی اعضای آکادمی از Better Call Saul

سه‌شنبه شب هواداران «بهتر است با سال تماس بگیرید» لحظات خوشی را سپری نکردند.

 

نامزدهای امی ۲۰۲۰ مثل همیشه به واسطه‌ی نادیده‌ گرفته شدن بعضی عناوین با واکنش‌هایی تند مواجه شد. در واقع اعتراض به نامزدها سنت همیشگی در شب اعلام نامزدهای امی است و دلیل آن هم روشن: همیشه چند سریال مستحق از فهرست جا مانده‌اند. با این حال، در عصری که «بیش از حد» برنامه‌ی تلویزیونی تولید می‌شود، دیدن همه‌ی عناوین برای یک فرد ناممکن به نظر می‌رسد، و به همین علت نادیده گرفته شدن بعضی سریال‌ها توسط یک تشکیلات هم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. تماشای انلاین فیلم خارجی.

اما باید توجه داشت که «نادیده گرفته شدن» به معنای این نیست که امی تعمداً عنوانی را از فهرست حذف کرده، زیرا در مراسم اهدای جوایز چنین کاری ممکن نیست و بیش از ۲۶ هزار رأی‌دهنده‌ی آکادمی در کنار هم جمع نمی‌شوند تا در مورد بی‌توجهی به یک عنوان تصمیم بگیرند. مسئله این است که بعضی از سریال‌ها در دسترس‌تر، به‌یادماندنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از دیگر عناوین‌اند.

 

بی‌توجهی‌ها

پیش از اعلام نامزدها نادیده گرفته شدن «ری سی‌هورن» یکی از بدترین سناریوهای ممکن برای «وینس گیلیگان» و «پیتر گولد» نویسندگان «بهتر است با سال تماس بگیرید» (دانلود سریال Better Call Saul با لینک مستقیم) دانسته می‌شد. اما امی نه تنها سی‌هورن بلکه «باب اودنکرک» و «جاناتان بنکس» را در فهرست نامزدها جای نداد. شبکه‌ی ای‌ام‌سی در نهایت تنها هفت نامزدی کسب کرد.

با خروج چندین سریال کمدی از رقابت امی امسال، به نظر می‌رسید که «چیزهای بهتر» (دانلود سریال Better Things با لینک مستقیم) با بازی «پاملا آدلون» جایگزین یکی از آن‌ها شود، چرا که این کمدی تلخ تحسین‌شده و خلاقانه در سال‌های اخیر با قدرت پیش رفته بود. اما این سریال هم جایی در میان نامزدهای بهترین سریال کمدی نداشت.

انتقال از بخش مینی‌سریال‌ها به سریال‌های درام برای «دروغ‌های بزرگ کوچک» (دانلود سریال Big Little Lies با لینک مستقیم) چندان موفقیت‌آمیز نبود. «لورا درن» و «مریل استریپ» در بخش‌های بازیگری نامزد کسب امی شده‌اند اما سریال تنها در چهار بخش – یک چهارم فصل اول – نامزد دریافت جایزه است. اعضای آکادمی یا این سریال را که تابستان سال ۲۰۱۹ روی ایر رفت از یاد برده‌اند یا مانند اغلب منتقدین از پایان آن رضایت نداشته‌اند.

دیگر بی‌توجهی امی امسال به «برنامه‌ی صبحگاهی» (دانلود سریال The Morning Show با لینک مستقیم) بود که جایی در بین سریال‌های درام نداشت، هرچند «جنیفر انیستون»، «استیو کارل»، «بیلی کروداپ» و «مارک دوپلاس» همگی نامزد امی بازیگری شده‌اند و «میمی لدر» در بخش بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه است. هشت نامزدی برای سریالی که از شبکه‌ی تازه‌تأسیس اپل تی‌وی‌+ پخش شده رکورد بدی نیست. امسال دیزنی+ با «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) گوی سبقت را از اپل تی‌وی+ ربوده و در مجموع با ۱۹ نامزدی بالاتر از اپل تی‌وی+ با ۱۸ نامزدی قرار گرفته است.

«ریس ویترسپون» نه تنها برای بازی «برنامه‌ی صبحگاهی» و «آتش‌های کوچک در همه‌سو» (دانلود سریال Little Fires Everywhere با لینک مستقیم) نامزد نشد، بلکه در مقام تهیه‌کننده نیز برای «دروغ‌های بزرگ کوچک» و درام اپل تی‌وی+ نادیده گرفته شد. او همچنان با «آتش‌های کوچک» فرصت کسب امی را دارد، اما امسال برخلاف سال‌های گذشته، آکادمی تلویزیون به ویترسپون توجه نکرده است.

سریال «سرگذشت ندیمه» (دانلود سریال The Handmaid's Tale با لینک مستقیم) امسال ۱۰ نامزدی و سال گذشته ۱۱ نامزدی را به خود اختصاص داده است، اما غافلگیری این دوره از مراسم نادیده گرفته شدن «الیزابت ماس» بود. او که تاکنون ۹ بار نامزد و برنده‌ی جایزه امی شده، به اعتقاد بسیاری یکی از نامزدهای حتمی امسال دانسته می‌شد، حتی با وجود رقبای بسیار زیاد.

سریال «وست‌ورلد» (دانلود سریال Westworld با لینک مستقیم) امسال در ۱۱ بخش نامزد دریافت جایزه است، اما این رکورد نسبت به فصل دوم کاهش ۵۰ درصدی داشته و رقابت در بخش بهترین سریال درام را به «مندلوری» دیزنی+ واگذار کرده است. «ایوان ریچل وود» و «اد هریس» نیز جایی در میان نامزدها نداشتند، اما «جفری رایت» و «تندی نیوتن» برای امی رقابت خواهند کرد.

دیزی ادگار-جونز در سریال «انسان‌های معمولی»

در شبی که «واچمن» (دانلود سریال Watchmen با لینک مستقیم) پیشتاز بود و ۲۶ نامزدی را از آن خود می‌کرد، نادیده گرفته شدن «تیم بلیک نلسون» کمی عجیب به نظر می‌رسید. ماسک پوشیدن بازیگر در اغلب لحظات سریال ممکن است یکی از علت‌های کنار گذاشته شدن نلسون از رقابت امسال بوده باشد.

اقتباس تلویزیونی «درک سیانفرانس» از رمان «والی لمب» با سریال «همین قدر می‌دانم حقیقت دارد» (دانلود سریال I Know This Much Is True با لینک مستقیم) شبکه‌ی اچ‌بی‌او به همراه بازی «مارک رافلو» در دو نقش، و مینی‌سریال «دفاع از جیکوب» (دانلود سریال Defending Jacob با لینک مستقیم) اپل با بازی «کریس اوانز» در بخش بهترین مینی‌سریال‌ها دیگر عناوینی بودند که از رقابت برای امی بازماندند.

«ال پاچینو» نیز برای ورود سریال «شکارچیان» (دانلود سریال Hunters با لینک مستقیم) آمازون به رقابت امی کافی نبود. امی در سال‌های گذشته نیز بازی او در «پترنو» (دانلود فیلم Paterno با لینک مستقیم) را نادیده گرفته بود. «شکارچیان» امسال در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نیست.

سریال «نیروی فضایی» (دانلود سریال Space Force با لینک مستقیم) نت‌فلیکس که اغلب نقدهای منفی دریافت کرد و به فهرست پربیننده‌ترین عناوین تلویزیونی شبکه راه پیدا کرد، اما امی در نهایت «استیو کارل» را در بخش بهترین بازیگر مرد سریال‌های کمدی نامزد نکرد. او که برای بازی در «اداره» (دانلود سریال The Office با لینک مستقیم) هم هرگز برنده‌ی امی نشده، می‌توانست با «نیروی فضایی» امی را به خانه ببرد. در عوض خود سریال در چهار بخش نامزد دریافت امی است.

هرچند بسیاری تصور می‌کردند که «انسان‌های معمولی» (دانلود سریال Normal People با لینک مستقیم) که هولو آن را از رمان «سلی رونی» اقتباس می‌کرد، یکی از مدعیان اصلی نامزدی در بخش بهترین مینی‌سریال باشد، اما بازیگران آن همواره از بخت بالاتری برای کسب جایزه برخوردار بودند. «دیزی ادگار-جونز» در قیاس با همبازی‌اش «پل مسکال» رقبای قدرتمندتری پیش رو داشت و از این رو از کسب نامزدی بازماند. با این حال، با توجه به محبوبیت سریال، مخاطبین منتظر آثار بعدی ادگار-جونز خواهند ماند.

پس از کسب نامزدی گلدن گلوب، به نظر می‌رسید که سریال «بلندترین صدا» (دانلود سریال The Loudest Voice با لینک مستقیم) شوتایم دست کم چند نامزدی امی را هم دریافت کند. اما این سریال در مورد دوران ریاست «راجر ایلز» در فاکس نیوز با بازی «راسل کرو» دست خالی به خانه رفت. شاید آکادمی سعی کرده در سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود از شبکه‌ی فاکس نیوز فاصله بگیرد.

   

سوپرایزها

کمدی «کارهایی که در تاریکی می‌کنیم» (دانلود سریال What We Do in the Shadows با لینک مستقیم) «جمین کلمنت» برای شبکه‌ی اف‌اکس در فصل دوم کیفیت بهتری پیدا کرد و آکادمی تلویزیون متوجه این پیشرفت شد. این سریال هشت نامزدی امی را برای فصل دوم کسب کرده، در حالی که سال گذشته شمار نامزدی‌های آن به دو می‌رسید. علاوه بر نامزدی در بخش بهترین سریال کمدی، این مجموعه سه نامزدی در بخش نویسندگی و یک نامزدی در بخش طراحی صحنه دریافت کرده است.

سریال «مندلوری» دیزنی+ ثابت کرد که جلب توجه عامل مهمی در به دست آوردن نامزدی امی است. این عنوان لایو-اکشن در دنیای «جنگ ستارگان» نه تنها در بخش بهترین سریال درام نامزد امی شده، بلکه در مجموع ۱۵ نامزدی را برای دیزنی به ارمغال آورده است.

«زندیا» در سریال «سرخوشی»

هرچند اغلب معتقد بودند که سریال «ناراست‌کیش» (دانلود سریال Unorthodox با لینک مستقیم) نت‌فلیکس اسب سیاه رقابت در بخش بهترین مینی‌سریال‌ها است، اما گروهی دیگر در موفقیت آن در این دوره از مراسم تردید داشتند. این سریال کوتاه در نهایت هشت نامزدی را کسب کرد، در حالی که رقبایی چون «واچمن» را مقابل خود داشت.

پیش از معرفی نامزدها، گفته می‌شد که «زندیا» برای کسب اولین نامزدی خود بیش از حد جوان است و مدت زیادی از پخش سریال «سرخوشی» (دانلود سریال Euphoria با لینک مستقیم) او می‌گذرد. اما این تصورات اشتباه از آب درآمد چرا که سریال جدید اچ‌بی‌او شش نامزدی در بخش‌ها‌ی بهترین طراحی لباس، بهترین گریم، بهترین موسیقی و نیز بهترین بازیگر زن نقش اول برای «زندیا» را تصاحب کرد. این توجه نشان می‌دهد که اعضای آکادمی هنوز سریال را نزدیک به یک سال پس از انتشار از یاد نبرده‌اند.

با توجه به نامزدی «پل مسکال» در بخش بهترین بازیگری، و نامزدی‌های دیگر در بخش‌های بهترین کارگردانی و نویسندگی، به نظر می‌رسد که سریال «انسان‌های معمولی» باید به نامزدی در بخش بهترین مینی‌سریال بسیار نزدیک بوده باشد، اما هولو از همین دستاورها هم راضی خواهد بود. هرچند نامزد نشدن «دیزی ادگار-جونز» همبازی مسکال کمی عجیب است اما رقابت در بخش بهترین بازیگران زن مینی‌سریال‌ها فشرده‌تر بود و موجب کنار گذاشته شدن ادگار-جونز شد.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد «وراثت» (دانلود سریال Succession با لینک مستقیم) توجه آکادمی به بازیگران آن بود. آن‌ها در فصل اول توسط امی و صنف بازیگران – که اعضای یکسانی داشتند – نادیده گرفته شده بودند. اما این نگرانی‌ها بی‌اساس بودند چرا که سریال در نهایت ۹ نامزدی بازیگری را دریافت کرد.

 

اولین دریافت‌کنندگان نامزدی امی

امسال چهل دو فرد اولین نامزدی امی خود را جشن گرفتند. این بازیگران شامل «کیت بلانشت» برای «خانم آمریکا» (دانلود سریال Mrs. America با لینک مستقیم)، «لوپیتا نیانگو» برای «سرنگتی» (دانلود سریال Serengeti با لینک مستقیم)، «اکتیویا اسپنسر» برای «خودساخته» (دانلود سریال Self Made با لینک مستقیم)، «آنا کندریک» برای «دامی» (دانلود سریال Dummy با لینک مستقیم) و «زندیا» برای «سرخوشی» می‌شد.

 

نامزدهای امی براساس عنوان و شبکه‌ی پخش‌کننده

نت‌فلیکس امسال با ۱۶۰ نامزدی رکورددار است و به دنبال آن اچ‌بی‌او با ۱۰۷ نامزدی قرار گرفته و شبکه‌ی ان‌بی‌سی با ۴۷ و ای‌بی‌سی با ۳۶ نامزدی در رتبه‌های بعدی جای دارند. در میان شبکه‌های جدید نیز دیزنی+ با ۱۹ نامزدی در رده‌ی اول قرار می‌گیرد و اپل‌ تی‌وی‌+ با ۱۸ نامزدی رده دوم را اشغال می‌کند. شبکه‌ی کوئیبی نیز سه‌شنبه ۱۰ نامزدی را از آن خود کرد.

در بخش سریال‌ها، «واچمن» با ۲۶ نامزدی پیشتاز است و به دنبال آن «خانم میزل» با ۲۰ نامزدی ایستاده است. سریال «شیتس کریک» که سال گذشته صاحب چهار نامزدی شده بود، امسال می‌تواند ۱۶ امی را به خانه ببرد.

 

نامزدی‌ها بر اساس عنوان:

واچمن (Watchmen) – ۲۶

خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) – ۲۰

اوزارک (Ozark) – ۱۸

وراثت (Succession) – ۱۸

مندلوری (The Mandalorian) – ۱۵

اجرای زنده شنبه شب (Saturday Night Live) – ۱۵

شیتس کریک (Schitt's Creek) – ۱۵

تاج (The Crown) – ۱۳

هالیوود (Hollywood) – ۱۲

وست‌ورلد (Westworld) – ۱۱

سرگذشت ندیمه (The Handmaid's Tale) – ۱۰

خانم آمریکا (Mrs. America) – ۱۰

درگ ریس روپال (RuPaul's Drag Race) – ۱۰

آخر هفته امشب (Last Week Tonight With John Oliver) – ۹

مراسم اسکار (The Oscars) – ۹

متزلزل (Insecure) – ۸

کشتن ایو (Killing Eve) – ۸

برنامه‌ی صبحگاهی (The Morning Show) – ۸

چیزهای عجیب (Stranger Things) – ۸

ناراست‌کیش (Unorthodox) – ۸

کارهایی که در تاریکی می‌کنیم (What We Do In The Shadows) – ۸

بهتر است با سال تماس بگیرید (Better Call Saul) – ۷

سرخوشی (Euphoria) – ۶

جای خوب (The Good Place) – ۶

تایگر کینگ (Tiger King: Murder, Mayhem and Madness) – ۶

دروغ‌های بزرگ کوچک (Big Little Lies) – ۵

سیاستمداران (The Politician) – ۵

پیشتازان فضا: پیکارد (Star Trek: Picard) – ۵

ما همینیم (This Is Us) – ۵

ویل و گریس (Will & Grace) – ۵

 

نامزدی‌ها براساس پلتفرم:

(با بیش از ۱۰ نامزدی یا بیشتر)

 

نت‌فلیکس: ۱۶۰

اچ‌بی‌او: ۱۰۷

ان‌بی‌سی: ۴۷

ای‌بی‌سی: ۳۶

اف‌اکس: ۳۳

آمازون پرایم ویدیو: ۳۰

هولو: ۲۶

سی‌بی‌اس: ۲۳

دیزنی+: ۱۹

اپل تی‌وی‌+: ۱۸

پاپ تی‌وی: ۱۶

فاکس: ۱۵

وی‌اچ‌وان: ۱۳

بی‌بی‌سی آمریکا: ۱۰

کامدی سنترال: ۱۰

کوئیبی: ۱۰

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۱۲

دستورالعمل موفقیت تو امی : از HBO پخش شو ...

نمایش اسپویل
۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۲۲

من واقعا درک نمیکنم چطوری سریالایی مثه واچمن و stranger things و west world با فصل های آخر فاجعشون این همه نامزدی دارن بعد مستر روبات بدون نامزدی normal people هم فقط یه نامزدی... حالم داره به هم میخوره...

نمایش اسپویل
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۰۱

watchmen واقعا خوب بود با موسیقی‌ متن هماهنگ و داستان گیرا هیچ مشکلی‌ نداشت واقعا، تازه فیلمنامه هم اوریجینال بود و با این که مثل باقی عناوین هالیوودی توجه ویژه‌ای به رنگین پوست‌ها و اصلِ نژاد پرستی داشت اما اصلا تو ذوق نمیزد و پرداختِ خوبی هم داشت بر خلاف اکثریت باقی عناوین اینچنینی، در مورد stranger things va westworld فقط می‌تونم بگم که خیلی‌ راست میگی‌ واقعا ابدوخیاری بودن :د

نمایش اسپویل
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۳۵

دقیقا واقعا بعد از فصل یک West world خیلی افت کرد و ضعیف بود!! Normal people یکی از واقعی ترین و دلنشین ترین سریال امسال بود

نمایش اسپویل
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۳۸

نمیخوام در دنیایی که فصل سه West World یازده تا نامزدی داره و Better Call Saul هیچی، زندگی کنم.

نمایش اسپویل