news-background
news-background

15 کراس اووری که میخواهیم از مارول، سونی و فاکس ببینیم[قسمت اول]

پس از قرارداد بین مارول و سونی و ورود مرد عنکبوتی به دنیای سینمایی مارول، خبرهایی از شریک شدن این دنیا با فاکس نیز شنیده شد. شاید با این اتفاق ما بتوانیم همه ی کاراکترهای کامیک مارول را در یک دنیای واحد ببینیم. با توجه به میزان فروش و نقدهای منتقدین، واقعا منصفانه است که بگوییم مارول برنده ی رقابت در فیلمهای ابرقهرمانی میباشد. البته سینمای مارول دچار کمی مشکلات هست. این کمپانی رایت انتقامجویان(Avengers) و کاراکترهای متعدد دیگری دارد ولی هیچ کنترلی روی چهار شگفت انگیز(Fantastic Four) و مردان ایکس(X-Men) ندارد. خیلی از بهترین شرورها در دنیای مارول، به همراه چهار شگفت انگیز میباشند که انحصار آن چندین سال است در اختیار فاکس قرار دارد. شاید با عقد قراردادی بین مارول و فاکس (همانند سونی) و یکی شدن این دنیا، مشکلات شرورهای سینمایی مارول حل شود.

همچنین کراس اوور یکی اصلی ترین پایه های کامیک های مارول میباشد و این اتفاق میتواند موجب جذب مخاطب زیادی شود. چرا که ما نتیجه اش را در حضور مرد عنکبوتی در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی دیدیم. کراس اوور نه تنها میتواند رخ دهد بلکه میتواند به یک روند بزرگ در دهه های آینده تبدیل شود.

حال به کراس اوورهای خوبی که میتوانند بین این سه کمپانی در عالم سینما بیفتند، نگاهی میاندازیم.

1.انتقامجویان-مردان ایکس

1-

این همان چیزیست که همه منتظرش هستیم. اگر معامله ای بین مارول و فاکس بوجود بیاید، همین کراس اوور هم برای ما کافیست. با وجود مستقل عمل کردن این دو تیم برای یک دهه و اتفاقاتی که در حدود چهل سال در تاریخ کامیک افتاده است، داستانهای زیادی مانند Bloodlines یا Onslaught برای اقتباس وجود دارد. یک داستانی که احتمال بوجود آمدنش زیاد است، کامیک House of M میباشد. داستانی که درآن ابرقهرمانان خود را مکانی که توسط جادوی اسکارتِ جادوگر(Scarlet Witch) و تله پاتی پروفسور اگزاویر ساخته شده، پیدا میکنند.

یکی دیگر از موردهایی که میتواند اتفاق بیفتد، پیوستن یک شخصیت از یک تیم به تیمی دیگر است. با توجه به سابقه ای که ولوورین و بیست(نوعی جانور وحشی:Beast) در تیم انتقامجویان دارند، پیوستن آنها به این تیم میتواند مورد خوبی باشد و دنیای سینمایی مارول را بیشتر از این جذاب و هیجان انگیز کند.

2.مرد عنکبوتی-چهارشگفت انگیز

2-

مسلما مرد عنکبوتی محبوب ترین شخصیتِ مارول میباشد. اگرچه شخصیتهایی از قبیل ددپول و ولوورین نیز مورد توجه طرفداران قرار میگیرند، ولی یکی از مهمترین ویژگی های مرد عنکبوتی رابطه اش با دیگر تیم ها و شخصیت هاست. یکی از پایدارترین و طولانی ترین رابطه های مرد عنکبوتی با شخصیتی از چهارشگفت انگیز میباشد. دوستی او با جانی استورم، مشعل انسانی(Human Torch)، علاوه بر داشتن حسی رقابتی، دارای محبت و احترام نیز میباشد. این دو همانند برادر به یکدیگر نزدیک بوده و همیشه در شرایط سخت تسلی خاطر هم بودند.

پیتر پارکر همچنین همانند جوانی های رید ریچاردز( آقای شگفت انگیز/Mr.Fantastic) باهوش میباشد و حتی بعنوان دستیار در آزمایشگاه او نیز حضور داشته است. دو نفر از باهوش ترین افراد که با یکدیگر به حل مشکلات با ابزارهای علمی میپردازند و حضورشان با یکدیگر واقعا خارق العاده است.

حال که سونی دارد به خوبی با مارول همکاری میکند و فاکس نیز علاقه اش به این کار را نشان میدهد، شاید ما بتوانیم چهار شگفت انگیزِ فاکس و مرد عنکبوتیِ سونی را در دنیای سینمایی مارول به همراه یکدیگر ببینیم.

3.مرد عنکبوتی-بی باک

3-

پیتر پارکر و مت مورداک هر دو قهرمانانی خیابانی و قرمزپوش میباشند که دردِ از دست دادن عزیزی را همراه خود دارند. این دو تفاهم زیادی با هم دارند و میتوانند تیم خوبی در سینما به نمایش بگذارند. قبل از وقایعی در کمیک که هنوز پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی شناخته نشده بود، مت مورداک تنها کسی بود که پیتر به او اعتماد داشت و هویتش را برای او فاش کرد. در سینما، حضور بی باک در فیلم مرد عنکبوتی میتواند صحنه های خارق العاده ای به ارمغان آورد.

چارلی کاکس، بازیگر نقش بی باک، از علاقه اش به حضور در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، سخن گفته بود. حال احتمالا میل او برای حضور در نقشی پررنگ تر در فیلم مرد عنکبوتی بیشتر خواهد شد. شرور مناسب برای این فیلم میتواند Kingpin باشد که هم اکنون در دنیای سینمایی حضور دارد. حضور مرد عنکبوتی و بی باک در یک تیم برای مقابله با Kingpin میتواند مورد خوبی باشد، اگرچه مبارزه این دو قهرمان در برابر یکدیگر قبل از هم تیمی شدنان هم میتواند ایده خوبی باشد البته اگر از مشکلاتی که در " بتمن در برابر سوپرمن:طلوع عدالت" وجود داشت، جلوگیری کنند.

4.مرد عنکبوتی-ولوورین

4-

این دو علاقه و وجه مشترکی با یکدیگر ندارند و همین میتواند ایده خوبی باشد. برعکس رابطه مرد عنکبوتی با مت و جان، پیتر و لوگان بیشتر از این نمیتوانند از هم جدا و بی تفاهم باشند!

پیتر، آدم نمیکشد و حتی جانش را برای نجات آدم بدها هم به خطر میاندازد. در مقابل، لوگان هیچ مشکلی با استفاده از پنجه هایش برای کشتن شرورها ندارد.

فیلمهای مارول بیشتر جنبه فان دارند( البته غیر داستانهای سرباز زمستان که کمی تلخ است)، پس حضور یک جهش یافته بداخلاق و عصبانی به همراه یک مرد عنکبوتی، میتواند گزینه خوبی برای تغییر این حال و هوا باشد.  حتی حضور یک شخصیت سوم برای متعادل کردن این تیم نیز فکر خوبی است؛ همانند یکی از شخصیتهای انتقامجویان جوان.( نه کسی همانند ددپول که زیادی روی اعصاب هست!!)

5.کاپیتان آمریکا-ولوورین

5-

کاپیتان آمریکا و ولوورین هر دو خاطره های زیادی از جنگ جهانی دوم دارند. این دو شخصیت یکدیگر را برای ماموریتی در Madripoor ملاقات کردند. فلش بک های زمان جنگ جهانی دوم به همراه زمان حال میتواند ایده خوبی برای ساخت فیلمی از این دو شخصیت باشد. حتی میتوان از بلک ویدو با بازی اسکارلت جوهانسون نیز برای پیوستن به این تیم استفاده کرد.

زمانی که استیو راجرز به دنیا، با امید برای خوبیها نگاه میکند، لوگان فقط بدی ها و مشکلاتش را میبیند. به دلیل دیدگاه متفاوت آنها نسبت به دنیا، ممکن است مبارزه ای نیز بینشان اتفاق بیفتد.

این دو نفر در کامیک ها دارای دشمنان مشترکی از جمله Hydra، The Hand و Viper میباشند. پس این اتفاق ممکن است بیفتد که هر دو بدون اطلاع از یکدیگر در پی یک دشمن باشند، یا بصورت یک تیم توسط نیک فیوری برای مقابله با دشمنی شرور فرستاده شوند. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

البته زیبایی این شخصیت فقط با بازی هیو جکمن نمایش داده میشود. به هر حال او حدود 15 سال است که این نقش را بازی کرده و در دل هواداران جا دارد. پیدا کردن بازیگری برای ایفای نقش بجای او، واقعا کار سختی برای مارول و فاکس میباشد

ادامه دارد...

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید