چگونه دی ان اس (DNS) سیستم خود را تغییر بدهیم؟

تنظیم یا تغییر DNS  به چند منظور صورت میگیرد :
  • باز نشدن سایت توسط سیستم شما و باز شدن آن توسط سیستم دیگر در مکانی دیگر
  • کندی سرعت اینترنت
  • افزایش امنیت
  • مواجه با برخی خطای سایت ها
باز نشدن سایت برای شما و بازشدن آن از مرکز دیگر؛با یک تغییر «دی ان اس» مشکل شما حل خواهد شد.   اما راه حل این مشکلات چیست ؟

در اکثر موارد با یک تغییر کوچک در DNS مشکلات برطرف خواهند شد.اجازه بدهید قبل از هر چیز شما را با DNS آشنا کنم: DNS مخفف Domain Name System است، سامانه ای است که دامنه‌ها مانند 30NAMA.COM  را به آدرس های IP سایت مربوطه تبدیل می‌کند.

  چگونه دی ان اس خود را عوض کنیم ؟ برای اینکه DNS ها را تغییر بدهیم باید ابتدا به کانکشنی که قبلا ساخته ایم رجوع کنیم. برای این منظور ابتدا وارد کنترل پنل بشوید. برای دسترسی به کنترل پنل از منو استارت میتوانید ان را انتخاب کرده یا در هر قسمتی از ویندوز خود کلمه Control Panel را جست و جو کنید. پس از بازکردن کنترل پنل به دنبال سربرگ Network and Internet بگردید و سپس بر روی زیر سربرگ Network and Sharing Center کلیک نمایید. حال مانند تصویر زیر کانکشن خود را خواهید دید. How_To_Change_DNS_Server_1 در مرحله ی بعد بر روی نام کانکشن خود (در اینجا Ethernet) کلیک کنید و در پنجره باز شده Properties را کلیک نمایید. How_To_Change_DNS_Server_2 در صفحه جدید و در کادر کشویی به دنبال گزینه Internet Protocol Version 4 بگردید و سپس بر روی ان کلیک نمایید. How_To_Change_DNS_Server_3 حال در پنجره باز شده مانند تصویر زیر، تیک مربوط به Use the following DNS server addresses را فعال کنید. How_To_Change_DNS_Server_4 اکنون در مقابل عبارت Preferred DNS server، مقدار 8.8.8.8 را وارد کنید و سپس در مقابل عبارت Alternate DNS server مقدار 8.8.4.4 را وارد کنید؛ پس از ان بر روی OK کلیک کرده و صفحات را به ترتیب ببندید.   تغییر DNS در سیستم عامل Mac OS: https://www.macinstruct.com/node/434   برای سیستم عامل IOS از اپلیکیشن زیر استفاده کنید: https://itunes.apple.com/us/app/1-1-1-1-faster-internet/id1423538627   برای تغییر DNS در سیستم عامل اندروید از اپلیکیشن زیر استفاده کنید: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.burakgon.dnschanger&hl=en یا اپلیکیشن 1.1.1.1 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloudflare.onedotonedotonedotone   نکته : دقت بفرمایید که دی ان اس (DNS) ها بسیار زیاد هستند و متناسب با نیاز می‌توانید از دی ان اس های دیگری نیز استفاده کنید.   نمونه های معتبر DNS   DNS ارائه شده توسط Cloudflare (لینک رسمی) 1.1.1.1 1.0.0.1 DNS ارائه شده توسط Google (لینک رسمی) 8.8.8.8 8.8.4.4 DNS ارائه شده توسط OpenDNS (لینک رسمی) 208.67.222.222 208.67.220.220

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید