news-background
news-background

«شان پن» در اولین رمان خود به ترامپ و جنبش MeToo می‌تازد

«شان پن» 57 ساله در اولین رمان خود «باب هانی که یک کارهایی انجام می‌دهد»، «دونالد ترامپ» را رئیس جمهوری می‌خواند که «به شفاعت محتاج است.» این کتاب تا اواخر ماه جاری میلادی راهی بازار کتاب آمریکا نمی‌شود، اما برخی منابع خبری بخش‌هایی از کتاب را منتشر ساخته‌اند. این رمان طبق شنیده‌ها شامل یادداشت‌های پن در مورد حوادث اخیر از جمله «دونالد ترامپ»، جنبش MeToo# و نیز ارتباط پن با «ال چاپو» قاچاقچی معروف مواد مخدر می‌شود.

این رمان تحت تأثیر نثر خاص «هانتر اس. تامپسون» روزنامه‌نگار آمریکایی است. داستان کتاب حول محور زندگی «باب هانی» می‌چرخد، «مرد آمریکایی مدرن»ی که در کنار تجارت، گاهی دست به آدمکشی هم می‌زند. پن از طریق این شخصیت به مباحث مختلفی ورود می‌کند. هانی در یکی از بخش‌های کتاب نامه‌ای به «آقای لندلورد» می‌نویسد، رئیس جمهوری که توسط «ملت شگفت‌انگیز آمریکا» و «نیز روسیه» برگزیده شده است.

نامه هانی به روشنی به ترامپ اشاره می‌کند: «گرچه مقامت حقیقی می‌ماند، اما خود تو هرگز حقیقی نبوده‌ای و نخواهی بود. میلیون‌ها زن در خیابان‌های واشینگتن و سراسر دنیا درست در روز تحلیف، ریاست جمهوری‌ات را خوار شمردند. تو رئیس جمهوری نیستی که اتهام بزند، تو مردی هستی که خود به شفاعت محتاج است.»

بخش جنجالی‌تر کتاب پن شعری است که هانی در آن جنبش MeToo# را زیر سؤال می‌برد و آن را بچه‌گانه توصیف می‌کند. «این جنگ صلیبی کودکان است؟ که می‌خواهد از تجاوز بیشتر بکاهد؟ و آبروی هرزگان را ببرد؟» رمان «باب هانی که یک کارهایی انجام می‌دهد» ۲۷ مارس منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ فروردین ۱۳۹۷ ۰۲:۴۲

کتاب معلوم نیست از کجا وارد قضیه جنبش me too شده. ولی ای کاش نه سینما(که باید هنر بماند) و نه فوتبال(که باید ورزش بماند) وارد دنیای پلید سیاست نشوند...

نمایش اسپویل
۲ فروردین ۱۳۹۷ ۲۳:۴۸

محمد جان سینما و فوتبال خودشون بخشی از سیاست هستن

نمایش اسپویل