news-background
news-background

فیلم کلئوپاترا یک تریلر سیاسی کثیف و خونین خواهد بود

دیوید اسکارپا فیلمنامه نویس فیلم کلئوپاترا گفته است که این فیلم یک تریلر سیاسی کثیف و خونین است. دنیس ویلنوو در حال تصمیم گیری برای کارگردانی این فیلم زندگینامه‌ای بر اساس کتاب «Cleopatra: A Life» نوشته استیسی شیف است که در سال 2010 منتشر شده است. آنجلینا جولی مدت طولانی با پروژه ساخت این فیلم در ارتباط بوده، اما در حال حاضر معلوم نیست در آینده در این پروژه حضور خواهد داشت یا نه.

کلئوپاترا ملکه مصر، که ژولیوس سزار و مارک آنتونی را اغوا کرده، مدت ها در سینمای هالیوود مجذوب شده بود. در زمان گذشته فیلمنامه نویسان نوشته های زیادی به این شخصیت اختصاص دادند، از جمله فیلم کلئوپاترا با بازی «Theda Bara» افسانه ای در سال 1917 که اکنون این فیلم از بین رفته است. سیسیل بی. دمیل نیز فیلم کلئوپاترا را با بازی کلودت کولبرت در سال 1932 کارگردانی کرد. همچنین فیلمی با عنوان سزار و کلئوپاترا با فیلمنامه نویسی جرج برناد شاو در سال 1945 بر روی صحنه رفت که در آن ویوین لی در نقش فرعون مصر ظاهر شد. در سال 1963، کمپانی فاکس ساخت معروف ترین فیلم کلئوپاترا را با بازی الیزابت تیلور و ریچارد برتون بر عهده گرفت. این فیلم 31.1 میلیون دلار هزینه داشت، که به عنوان پرهزینه ترین فیلم ساخته شده در آن زمان شناخته شد. این فیلم در زمان خود به عنوان یک حماقت بزرگ شناخته شد، اما امروزه به عنوان یک فیلم کلاسیک شهرت دارد.

دیوید اسکارپا با سایت هالیوود ریپورتر در مورد نسخه جدید کلئوپاترا با همکاری کمپانی سونی صحبت کرده است. اسکارپا اشاره کرده است که این بار آن ها از توصیف یک رویداد حماسی استاندارد اجتناب خواهند کرد و به شخصیت سیاستمدارانه کلئوپاترا بیشتر توجه خواهند کرد.

در فیلم جدید کلئوپاترا، به جای ساخت فیلمی با تصاویر باشکوه یعنی فیلم‌های سه ساعته پر از نمایش‌های مجلل و رژه‎ها و تاکید بر لهجه‌های انگلیسی و مواردی از این دست، قرار است تریلری سیاسی را خلق کنیم،  تریلری کثیف، خونین، با نمایش رابطه های جنسی و چیز های دیگر تنها در مدت زمان دو ساعت، تریلری سیاسی پر از قتل و غیره. مسیر این فیلم متفاوت از آن چیزی است که انتظار خواهیم داشت.

کتاب Cleopatra: A Life استیسی شیف به دلیل فاصله گرفتن از شخصیت افسانه ای کلئوپاترا و توصیف دقیق او به عنوان یک شخصیت پیچیده، مورد توجه و ستایش قرار گرفت. گفته‌های دیوید اسکاپرا نشان‌ می دهد که فیلم او نیز چنین رویکردی را دنبال می کند. به جای شخصیت کلئوپاترا به عنوان یک معشوقه و زنی با لباس های فوق العاده، کمپانی سونی این بار او را به عنوان یک سیاستمدار نمایش خواهد داد. البته که سیاست در مصر باستان بسیار خونین تر و سخت تر از سیاست های امروزی است. دیوید اسکاپرا دید کلی تری از کلئوپاترا را ارائه خواهد داد.

صحبت‌های دیوید اسکاپرا در توصیف فیلم کلئوپاترا به عنوان یک تریلر سیاسی نشان می دهد که چرا کمپانی سونی سعی می کند کارگردانی این فیلم را بر عهده دنیس ویلنوو بگذارد. دنیس ویلنوو به طور عمده درگیر فیلم‌های علمی-تخیلی است، علاوه بر این یکی از کار های شناخته شده او کارگردانی فیلم « Sicario» است، که یک تریلر کثیف و خونین است. بدون شک دنیس ویلنوو با سبک بصری خود برای نمایش توطئه می تواند یک فیلم جذاب از کلئوپاترا خلق کند. حضور آنجلینا جولی در این فیلم همچنان به عنوان یک راز باقی مانده است. پس از یک قرن حضور کلئوپاترا در سینمای هالیوود، فیلمی که او را به عنوان فرمانروا زرنگ و حیله گر در پشت صحنه نشان دهد، بسیار خوشایند و دل چسب است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید